مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بغداد-1 در مهرآباد

در جریان نمایشگاهی در بهار 1989 در بغداد، یک فروند نمونه هشدار دهنده زودهنگام هوابرد هواپیمای حمل و نقل استانداردIl-76TD که گفته می شد به وسیله نیروی هوایی این کشور مورد اصلاح قرار گرفته بود، به نمایش گذاشته شد. این هواپیما که بغداد-1 نام گرفته بود، به یک رادار تجسسی تایگر طرح تامسون سی اس اف فرانسه و ساخته شده در عراق مجهز بود که به صورت وارونه در محفظه ای از جنس پلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP) در محل در بارگیری دم هواپیما قرار داشت. رادار زمینی تایگر تحت امتیاز فرانسه در عراق تولید می گردید و به منظور تطابق آن با کاربرد جدید هوابرد و رفع اختلالات ناشی از پستی و بلندی های زمین (Clutter) تغییراتی بر روی آن انجام گرفت.
مجموعه ای از سیستم های رادیویی و راداری تامین کننده تدابیر پشتیبانی الکترونیکی (ESM) نیز بر روی این هواپیما نصب شده است.
در این مدل چهار کاربر می توانند اهداف واقع در 350 کیلومتری را با زاویه ادعایی بسیار بیشتر از 180 درجه کشف، شناسایی و ردگیری کند. گفته می شود بغداد-1 در واپسین مراحل جنگ ایران و عراق به کار گرفته شد. مولد برق سیستم، ساخت عراق بوده و انتقال اطلاعات به زمین از راه صدا یا خط انتقال مستقیم (همزمان) داده، انجام می گیرد.
به گفته یک سخنگوی نظامی امریکا، عراق در آغاز عملیات طوفان صحرا دارای یک فروند بغداد-1 بوده است که در طی روزهای جنگ به ایران گریخت.
این هواپیما اکنون در پارکینگ تیپ ترابری مهرآباد مدتهاست زمینگیر است.

 

منبع:www.aerospacetalk.com(با تشکر از کیوان عزیز)

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 02:42 ق.ظ

salam khaste nabashi darmorede baghdade -1 man khoonam jaeye ke dide ali be bande mehrabad daram kheli vakht bood baram soal shode bood ke in havapeyma chiye va chera takoon nemikhore hala fahmidam age khastid ye aks ba keyfiyate behtar baratoon miferestam bazam azatoon tashkor mikonam chon behtari n manbae man shodin etelaat va aksa ali boodan moafagh bashin

سینا عزیز ممنونم از اظهار لطفت نسبت به ما و وبلاگمان.بسیار خوشحال خواهیم شد که همکاری بیشتری با هم داشته باشیم.منتظر ارسال عکس های ناب شما دوست گرامی خواهیم ماند
آدرس میل ما:msasan446@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد