مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

IL-38SD در نیروی دریایی هند

هواپیمای گشتی IL-38 اولین بار در دهه هفتاد وارد نیروی دریایی هند شد و وظیفه آن انجام پروازهای گشتی برفراز اقیانوس هند بود تا بتواند واحد های عملیاتی نیروی دریایی را از وجود واحد های دشمن در آبهای خودی آگاه سازد، بعلاوه این هواپیما توانایی حمل و استفاده از بمب ها و اژدر ها را نیز دارد. اما با گذشت سالها از ورود این هواپیما به نیروی دریایی هند نیاز مبرم به بهسازی این هواپیمای سالخورده احساس می شد تا آنکه برنامه بهسازی IL-38 بواسطه قراردادی در سال 2002 میان روسیه و هند شروع شد طی این قرارداد برنامه بهسازی برای ارتقا ایلیوشین های هندی به سطح استاندارد SD شروع شد.





بهسازی این هواپیمای قدیمی شامل موارد مختلفی بود، اما مهمترین آنها نصب سیستم تمام دیجیتال Sea Dragon محصول شرکت روسی لنینتس می باشد، این سیستم توانایی کشف قایق های کوچک و زیر دریایی های اتمی کم صدا را دارا است و می تواند تا فاصله 320 کیلومتری را کنترل کند، این سیستم توانایی ردیابی همزمان 30 هدف دریایی را دارد. دوربین ها، بویه های صوتی و سیستم های اکتشافی جدیدی نیز در این هواپیما نصب شده و هواپیما امکان مقاومت در برابر اقدامات الکترونیک دشمن را پیدا کرده است. برنامه هایی نیز موجود است که در آینده بتوان از موشک های هوا به هوای کوتاه برد R-73RDM2 نیز برروی این هواپیماها استفاده کرد که در این مورد اطلاعات زیادی در دسترس نیست.





ایلیوشین 38 جدید امکان حمل اژدر، بمب های سقوط آزاد و تسلیحات ضد اهداف زیر سطحی جدید در مکان های داخلی حمل تسلیحات را دارا است، بعلاوه نیروی دریایی هند در تلاش است تا با کمک کارشناسان و مهندسین روس نمونه هایی از موشک BrahMos را نیز برروی IL-38 استفاده کند.
این هواپیما از چهار موتور Ivchenko AL-20M نیرو می گیرد که هر کدام از این موتور ها 4200 اسب بخار نیرو تولید می کنند و حد اکثر برد هواپیما نیز 7200 کیلومتر می باشد.
سابقه تولید اولین نمونه از ایلیوشین 38 به دوران شوروی و سال 1957 باز می گردد، گفته می شود تا کنون حدود 100 فروند از این هواپیما تولید شده که در نیروی دریایی هند و نیروی هوایی دریایی روسیه(1) در حال خدمت می باشند.
1. Russia's Naval Air Force


مشخصات:
نام: IL-38SD May
حد اکثر سرعت: 645 کیلومتر بر ساعت
حد اکثر برد: 7200 کیلومتر
نوع موتور: Ivchenko AL-20M
نیروی تولیدی موتور: 4x 4200hp
کشورهای کاربر: هند/روسیه
سال ساخت: 2002/1957(ارتقا به استاندارد SD)
سازنده: الیوشین/روسیه(شوروی)
هواپیمای مشابه: P-3 Orion

منابع:
www.bharat-rakshak.com
www.defencenews.com
www.fas.org
www.warfare.ru
برگرفته از سایت انجمن هوا فضا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد