مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

و سیمرغ نیز پر کشید!

 

دوستان عزیز در روزی که می رفت روز فراموش نشدنی برای دوستداران نیروی هوایی کشورمان باشد و از مدت ها قبل نیز خود را آماده این روز می نمودیم متاسفانه حادثه ناگواری این شیرینی را به تلخی بدل نمود و آن سقوط یگانه هواپیمای آواکس ایران -سیمرغ- در آسمان تهران بود و از آن ناگوارتر شهادت تعدادی از عزیزترین و شریفترین خادمان مردم ایران زمین.این فاجعه اندوهبار را به همه شما علاقمندان نیروی هوایی کشور عزیزمان ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای روح دوستان سفر کرده طلب مغفرت می نماییم. امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در کشور نباشیم. 

 

عکس های بیشتر از این هواپیما زیبا در زمان خدمت

 

 
 

 

و عکس های از این پرنده بعد از سقوط 

 

 

رژه هوایی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس(جامع و کامل)

 حضور رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام راحل(ره)

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور رییس جمهور   

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور رییس جمهور   

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور رییس جمهور   

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور رییس جمهور   

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور رییس جمهور   

پرواز هواپیماهای ارتش جمهوری اسلامی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور رییس جمهور  

رزمایش هوایی در مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام راحل(ره)  

رزمایش هوایی در مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام راحل(ره)  

مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام راحل(ره)  

مراسم رژه نیروهای مسلح در حرم امام راحل(ره)  

ادامه عکس ها را در ادامه مطلب دنبال نمائید

ادامه مطلب ...

روایت تصویری از آماده سازی نیروی هوایی جهت اجرای رژه هوایی





















  

منبع:انجمن هوافضا 

سایر عکس ها را در ادامه مطلب مشاهده نمائید

ادامه مطلب ...

مدرن‌ترین پدافند موشکی ایران فردا در رژه به نمایش در می‌آید

سردار ذبیح الله نامور رئیس ستاد برگزاری رژه 31 شهریورماه در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اشاره به نمایش اقتدار نیروهای مسلح در سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران، از شرکت 65 گروهان پیاده به عنوان یگانهای نمونه نیروهای مسلح در این رژه خبر داد و افزود: این مراسم از ساعت 8 صبح فردا سه‌شنبه در ضلع شمالی حرم مطهر امام (ره) آغاز خواهد شد.
وی حضور پر شکوه یگانهای محمول و رژه جنگنده- بمب افکن‌های نیروی هوایی ارتش (در صورت مساعد بودن هوا) را از دیگر ویژگی های رژه 31 شهریور نام برد و افزود: حضور موشک‌های خانواده شهاب شامل شهاب 1، 2 و 3 و موشک مدرن سجیل در کنار دیگر دستاوردهای موشکی نیروهای مسلح، از خصوصیات این نمایش اقتدار خواهد بود.
سردار نامور یادآور شد: امسال نیز نگاه و هدف اصلی رژه، معرفی دستاوردهای بومی نیروهای مسلح است.
همچنین مدرن‌ترین سامانه پدافند موشکی زمین به هوای جمهوری اسلامی ایران نیز برای اولین بار در این رژه به نمایش در خواهد آمد.

ایران صاحب اولین اسکادران صاعقه شد

با افزایش جنگنده های صاعقه به یک اسکادران، هواپیماهای ساخت کشورمان حضوری باشکوه در رژه 31شهریور ماه خواهند داشت.
امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فارس با اشاره به تمرینات پایگاه های مختلف این نیرو برای برگزاری رژه باشکوه هفته دفاع مقدس گفت: قرار بر این بود که این رژه در روز 29 فروردین برگزار شود که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی به 31 شهریور موکول شد.
شاه صفی ادامه داد: اگر شرایط جوی اجازه این کار را بدهد و بتوانیم دیگر شرایط لازم را مهیا کنیم، رژه هوایی با همان توان مد نظر درگذشته، اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این رژه هوایی انواع جنگنده- بمب افکن های نیروی هوایی ارتش حضور خواهند داشت، افزود: از جنگنده های بومی همچون آذرخش، ایران 140 و صاعقه نیز در این رژه هوایی استفاده خواهد شد.
امیرشاه صفی با اعلام خبر ساخت «یک اسکادران جنگنده صاعقه» در کشور، از حضور قابل توجه آنها در رژه روز سه شنبه هفته جاری یاد کرد و افزود: با این اقدام مهم، ایران اسلامی جایگاه خود را در عرصه هوایی نیز ارتقاء خواهد بخشید و نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع نشان دادند با یک برنامه ریزی صحیح و مدیریت مناسب، می توانند در بخش مهم و مدرنی چون ساخت جنگنده نیز سرافراز باشند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: با تولید انبوه جنگنده های بومی صاعقه، تمام گلوگاه های طراحی و ساخت این هواپیما برای ما حل شده است و ما تلاش خواهیم کرد تا در آینده، نمونه های مدرن تری را وارد ناوگان خود کنیم.

گشتی در تصاویر+خبر خوش هوایی

Click here for full size photo! 

ATR42 آذری ها در مهرآباد 

 

Click here for full size photo! 

جمبو کارگو ایران ایر از نمای درون 

 

Click here for full size photo!  

Click here for full size photo!

MD82 های بدون نام و نشان در ایران زمین 

 

Click here for full size photo! 

کوچولوی ماهان در حال استراحت 

 

Click here for full size photo! 

جمبو اس پی هما پس طی کردن  

دوره نقاهت خود را آماده پرواز می نماید 

 

Click here for full size photo! 

737 ایران ایر در خانه سالمندان  

 و در پایان 

عکسی از سوگلی روس ها- سوخو35  

Current fourth runner up: Russia - Air Force Sukhoi Su-35BM by Denis Lyaskovskiy 

و اما خبر

  با خبر شدیم پس از ورود شش فروند ایرباس ۳۰۰سری ۶۰۰ به ناوگان ماهان ایر خبر هایی(البته غیر قطعی) نیز از ورود شش فروند ایرباس ۳۰۰ سری ۶۰۰ به ناوگان ایران ایر وجود دارد البته براساس آخرین اطلاعات دریافتی یک فروند از ایرباس ها کارگو می باشد.امیدواریم  روند جاری همچنان حفظ شده و ایرلاینهای کشور با حمایت دولت بتوانند هواپیماهای مدرن تر و جدیدتری به کشور وارد نمایند و ایرلاین هایی داشته باشیم شایسته ایران و ایرانی 

منبع کسب اطلاعات:انجمن هوافضا(اتابک عزیز)

مهرآباد در تکاپوی روز ارتش


  

 


  





  

منبع:انجمن هوافضا

وزیر دفاع: اخبار S300 به موقع اعلام می‌شود

وزیر دفاع کشورمان گفت: به موقع اخبار مربوط به سامانه ضد موشکی S300 را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه جلسه هیات ‌دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه‌هایش برای وزارت دفاع گفت: از جمله برنامه‌های بنده برای وزارت دفاع ارتقاء قابلیت‌های دفاعی، افزایش منزلت و معیشت نیروهای مسلح، توسعه همکاری‌های دفاعی با کشورهای منطقه و از جمله برنامه‌های من برای وزارت دفاع است.
وی در خصوص سطح تغییرات در وزارت دفاع اظهار داشت: ما در وزارت دفاع هیچگونه تغییرات جدی نداریم.

وزیر دفاع در خصوص اینکه آیا مشکل جدی در وزارت دفاع وجود دارد یا خیر اظهار داشت: یکی از شعارهای ما افزایش سرعت است و همه چیز خوب و جهت‌گیریها صحیح است و ما طبیعتا موظف به افزایش سرعت در همه زمینه‌ها در این وزارتخانه هستیم.

وحیدی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه وی در بخش هوا و فضا گفت: بخشی از اخبار طبقه‌بندی شده و محرمانه است و ما نمی‌توانیم این موارد را اعلام کنیم و اگر در حوزه محصولات جدید کارهای صورت گرفت حتما آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چند روز گذشته اعلام کردید که خبرهای جدیدی در حوزه وزارت دفاع اعلام می‌کنید، گفت: ما همیشه خبر خوش دفاعی برای ملت ایران داریم و محصولات جدید ما در حوزه دفاعی یکی پس از دیگری به مرحله تولید و اجرا خواهد رسید و خبر آن را به اطلاع ملت ایران خواهیم رساند.

وزیر دفاع در خصوص سامانه ضد موشکی S300 که قرار بود از روسیه خریداری شود، گفت: به موقع اخبار مربوط به سامانه ضد موشکی S300 را اعلام خواهیم کرد.

وحیدی در خصوص اظهارات رژیم نامشروع صهیونیستی در خصوص ایران اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در خصوص منافعی که به نفع ملت ایران است همیشه فشار وارد کرده اما این که افراد ذیربط تحت تاثیر این فشارها قرار بگیرند، این موضوع محل تردید است.

وی در پایان اظهار داشت: ما با دوستان روسیه در تمامی زمینه‌ها روابط خوبی داریم

نمایش اقتدار رزم هوایی نیروی هوایی ارتش در آسمان تهران

دهها فروند هواپیمای شکاری بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و رژه 31 شهریورماه همگام با سایر یگان‌های شرکت‌کننده در رژه، قدرت تدافعی نیروهای مسلح را به نمایش می‌گذارند.
به گزارش ایلنا ،امیر سرتیپ خلبان سیدمحمد علوی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش درباره اقتدار این نیرو در رژه هوایی 31 شهریورماه در سخنانی گفت: در صورت مساعدبودن شرایط هوا و ایمنی پروازی، ‌دهها فروند از هواپیماهای شکاری بمب‌افکن ، رهگیر، ترابری، سوخت‌رسان شامل اف 5 – صاعقه- میگ29- اف7- سوخو 24- اف 4- اف 14 – رادار پرنده- سی 130- تانکرهای سوخت‌رسان 707 و 747 و با برنامه‌ریزی دقیق خلبانان جان برکف نیروی هوایی قدرت خویش را به نمایش می‌گذارند.
بنا بر این گزارش، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش افزود: این رژه هوایی با همکاری تمامی پایگاه‌های کشور و حضور خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که همه دوره‌های تخصصی خود را داخل کشور گذرانده‌اند، برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد :ارتقای توان رزمی از نظر کمی و کیفی در ایجاد اقتدار و توان بازدارندگی کشور همواره مد نظر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است تا از این توان در جهت ایجاد صلح در منطقه و آرامش برای خود و همسایگان استفاده کند، ولی اگر کسی به خود اجازه دهد به فضای مقدس جمهوری اسلامی ایران تعرضی داشته باشد، تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی در دست داریم که دشمن را با غافل‌گیری بزرگ و فراتر از تصورش مواجه کنیم.

پیام، فرودگاه باربری!

                      پیام، فرودگاه باربری!

خبرگزاری مهر: فرودگاه پیام کرج به رغم سرمایه گذاری و دارا بودن استانداردهای لازم بلااستفاده مانده این در حالیست که رونق منطقه ویژه پیام شهروندان کرجی و شهرستانهای اطراف را از نعمت فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی برخوردار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، منطقه ویژه اقتصادی پیام با چهار زیرمجموعه شامل فرودگاه بین المللی، منطقه ویژه، هاب پستی و هواپیمایی پیام در زمینی به مساحت 10 هزارهکتار احداث شده است که حدود 10 درصد از مساحت جزیره کیش نیز بیشتر است.
این منطقه که متعلق به دولت است با وجود احداث و آغاز به کار تا قبل از سال 86 تقریبا بلا استفاده بوده است.

همچنین حدود سه هزار و 600 هکتار از این منطقه تحت عنوان منطقه ویژه اقتصادی پیام آماده پذیرش و استقرار کارخانجات صنعتی است و هم اکنون دو کارخانه تولید دارو و کارخانه تولید مواد اولیه پالایشگاهها در این منطقه مستقر و در حال تولید محصول هستند و 32 شرکت نیز با کسب مجوز و اتمام مرحله احداث و تجهیز در آستانه آغاز به کار هستند.




نزدیکی به پایتخت و وجود فرودگاه بین المللی پیام از مزیتهای منحصر به فرد این منطقه به شمار می رود، ضمن اینکه نزدیکی به پایتخت و وجود فرودگاه بین المللی که امکان صادرات تولیدات این کارخانجات را به داخل و خارج از کشور فراهم می کند، اهمیت این منطقه را دو چندان کرده است.
این منطقه می تواند در کنار ایجاد اشتغال زمینه افزایش صادرات کشور را نیز فراهم کند که این موضوع توجه ویژه مسئولان به این منطقه را طلب می کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج ایجاد زیرساختهای لازم برای رشد این مرکز را ضروری دانست و اظهار داشت: با رویکرد ویژه دولت نهم حدود 400 میلیارد ریال اعتبار به این منطقه تخصیص داده شد و در فاز اول اجرایی، امکاناتی از قبیل آب، برق، فاضلاب و مخابرات فراهم شد اما برای رونق آن کافی نیست.
محمدعلی محبی ادامه داد: در حال حاضر زمینه جذب صنعتگران فراهم شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر و ایجاد زیر ساختهای لازم شرایط مطلوبتری برای صنعتگران مهیا شود.

محمدعلی محبی از وجود مجهزترین آزمایشگاه مواد غذایی، مکمل دارویی و آرایشی بهداشتی در این منطقه خبر داد و بیان کرد: مجهزترین آزمایشگاه مواد غذایی مکمل دارویی و آرایشی بهداشتی با مجوز وزارت بهداشت در این منطقه مستقر است اما حدود هزار و 600 کارخانه آرایشی بهداشتی و غذایی غرب استان تهران از وجود آن اطلاع ندارند و از این پتانسیل فراهم شده، بی بهره اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود فرودگاه بین المللی پیام و پتانسیل آن جهت پروازهای بین اللملی خاطرنشان کرد: فرودگاه پیام با وجود دارا بودن استانداردها و شرایط لازم جهت ارائه پروازهای بین المللی تنها به فرودگاهی برای ارسال محموله های پستی و در اکثر موارد صادرات داخلی گل وگیاه و میوه تبدیل شده این در حالیست که این فرودگاه آمادگی ارائه پروازهای بین المللی را دارد.
این مسئول عنوان کرد: همچنین، هم اکنون هواپیماهای آنتونوف 124 و هواپیمای 747 به راحتی در این منطقه عبور و مرور می کنند و در واقع نیازی برای سرمایه گذاری مجدد دراین زمینه نیست.

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج هواپیما و دو هلیکوپتر در اختیار داریم که تقویت ناوگان و خرید سه فروند هواپیمای دیگر نیز جزو الویتهای کاری این فرودگاه در سال جاری است.

تنها هاب پستی شرق خاورمیانه در کرج

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام از ایجاد هاب پستی برای اولین بار در شرق خاورمیانه خبر داد و گفت: با مجوز اتحادیه جهانی پست این مرکز تنها مرکز درشرق خاورمیانه است که از مجوزهاب پستی بهره مند بوده و در واقع ایران به عنوان بارانداز کشورهای آسیای میانه، ترکیه،عراق و... است و پست لوجستیک از طریق فرودگاه بین المللی پیام کرج به این کشورها ارسال می شود.
محبی بیان کرد: با استان شدن البرز قطعا باید نگاه ویژه ای به این منطقه معطوف شود تا با راه اندازی فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام شاهد رونق این مرکز و به تبع آن شهرستان کرج در صنعت و حتی جذب گردشگر باشیم، ضمن اینکه راه اندازی فرودگاه بین المللی پیام گردشگران بسیاری را جذب این منطقه و حضور در شهرستان کرج می کند.

توسعه و همگانی شدن فرودگاه پیام ضروری است

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر توسعه وهمگانی شدن فرودگاه پیام کرج را ضروری دانست و بیان کرد: میلیاردها ریال بودجه صرف احداث و تجهیز این فرودگاه شده اما از ظرفیتهای آن برای ارائه خدمات بیشتر به مردم استفاده مناسب نمی شود.
عزیز اکبریان خاطرنشان کرد: به تازگی به هیئت دولت پیشنهاد شده که این فرودگاه از حالت اختصاصی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خارج و به فرودگاه عام تبدیل شود.
وی افزود: نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی این موضوع را بصورت جدی پیگیری می کنند.




به رغم بی مهریها منطقه ویژه اقتصادی پیام از پتانسیلهای اقتصادی بالایی برخوردار است

به هر روی به نظر می رسد به رغم تمامی بی مهریها نسبت به منطقه ویزه اقتصادی پیام، این منطقه از پتانسیلهای اقتصادی بالایی برخوردار است که در صورت توجه ویژه به آن و خارج کردن این منطقه از انحصار مخابرات و تبدیلل فرودگاه پیام به یک فرودگاه عام، علاوه بر رونق این منطقه در زمینه حمل و نقل هوایی با جذب سرمایه گذاری در این منطقه، ساکنان غرب استان تهران نیز از فواید وجود این فرودگاه در جوار خود بهره مند شوند.
منبع:خبرگزاری مهر