مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آغازتولید سامانه پیشرفته پدافند هوایی موشکی برد متوسط مرصاد

خط تولید سامانه پیشرفته پدافند هوایی، موشکی برد متوسط مرصاد، امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید .به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در حاشیه مراسم افتتاح این خط تولید در جمع خبرنگاران گفت: این سامانه هوایی موشکی برد متوسط که اولین محصول آن آماده تحویل به قرارگاه پدافند هوایی است ، می تواند هواپیماهای مدرن را در ارتفاع پست و متوسط منهدم کند.
وزیر دفاع با بیان اینکه سامانه مرصاد در مقایسه با سامانه های پدافندی برد متوسط مشابه خود ، نظیر هاگ ، از ویژگی های برتری برخوردار است گفت: این سامانه با تحرک بالا، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک و شبکه ای شدن با دیگر سامانه های راداری و پدافندی را دارد .
وی افزود: رادارهای جستجو و تعقیب هدف ، شبکه های نرم افزاری و سخت افزاری ، سکوهای پرتاب و مرکز کنترل و فرماندهی، اجزای اصلی این سامانه است.
سردار وحیدی تصریح کرد: کلیه مراحل تحقیق ، طراحی و تولید این سامانه که با استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس صورت گرفته ، بدست متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به انجام رسیده است.
وزیر دفاع به ثمر رسیدن این سامانه را که کاملاً دیجیتال طراحی شده است ، مرهون بهره برداری موثر از قابلیت های علمی دانشگاه های کشورمان دانست .
وی افزود : تولید انبوه این محصول آغاز شده است و امسال مقادیر متنابهی از آن به نیروهای مسلح تحویل داده می شود .
سردار وحیدی افزود: طراحی و تولید سامانه پدافند هوایی مرصاد که از دارای فناوری بسیار پیچیده ای است ، نشانگر آن است که صنایع دفاعی به سطحی از بلوغ و بالندگی ، نوآوری و خلاقیت رسیده که قادر است ، نیازهای نیروهای مسلح را در هر سطحی تأمین کند.






 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 24 فروردین 1389 ساعت 02:20 ب.ظ

سلام آقا محمد.آیا این رادار اگه از کار بیفته تعقیب هدف و قفل بر روی آنرا میتواند به طور تصویری ادامه پیداکند?و اینکه آیا فکری برای جایگینی آن رادار بزرگ قوصی شده هست یا نه همونطور میمونه.یک خواهش کوچیک هم داشتم که اگر بعضی وقتها به بعضی سوالات رو نخواستید جواب بدید بنویسید که نمیخواهیم یا که صلاح نیست. شاد و موفق باشید.

محمد عزیز در مورد پاسخ به سوالات.ما تمام تلاش خود را می کنیم البته تا حدی که بدانیم و بتوانیم!
در همین حد اطلاع داریم طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در بخش ارتقا سطح توانایی راداری کشور افزوده شده و امروزه علاوه بر ورود رادارهای برد بلند در امواج مختلف رادارهای میانبرد نیز در کشور ساخته می شود.هم اکنون جهاد خودکفایی ارتش طرح ارتقا توان موشک های هاک و رادارهای آنها را در دست انجام دارد.
همواره مهربان باشید.

نصیر چهارشنبه 25 فروردین 1389 ساعت 09:01 ب.ظ

با سلام

این موفقیت بزرگ را تبریک می گم!

با وجود محافظه کاری ایران در نمایش آخرین دستاوردها پیشرفت ها بسیار امیدوار کننده است
انشا الله که در بخش های پیشرانش سنگین هم شاهد به نتیجه رسیدن برنامه ها باشیم

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد