مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

جزئیات موشک ایرانی جایگزین S300

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام جزئیات سامانه موشکی جایگزین S300 ، اعلام کرد که ایران نیاز به ساخت سامانه موشکی S300 ندارد ولی ساخت سلاح های مشابه دیگر را در دستور کار دارد.

به گزارش مهر، احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص علت برگزاری مانور سپاه در خلیج فارس عنوان کرد؛این مانور بخشی از آمادگی رزمی کشورمان بوده است که در آن هم سلاح های جدید و هم تاکتیک های جدید برای تامین هر چه بیشتر امنیت منطقه از سوی سپاه اجرا خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی ایران سامانه موشکی S300 را تولید کرده است نیز گفت: ما نیاز به ساخت سامانه موشکی S300 نداریم ولی ساخت سلاح های مشابه دیگر را در دستور کار داریم و چیزی که تولید شده مربوط به سامانه برد متوسط بوده است که خبرش منتشر شده است البته با توجه به اینکه 50 درصد از درگیریهای هوایی در برد متوسط صورت می گیرد این سامانه پدافند هوایی برد متوسط می تواند بسیار موثر و جایگزین خوبی برای S300  باشد.

وحیدی در پاسخ به خبرنگارانی که خواستار اطلاع یافتن از جزئیات این سامانه موشکی شدند نیز عنوان کرد: این سامانه موشکی تماما در داخل کشور تولید شده با سه رادار هوایی و با موشک کاملا بومی، بردی بالای 40 کیلومتر و ارتفاع 20 کیلومتر با قدرت مانوری بسیار بالا می باشد.

وزیر دفاع در ادامه درباره این سئوال که برخی از مقامات آمریکایی ادعا کرده اند که ایران می خواهد موشک هایی با برد بالایی که به آمریکا برسد تولید کند، گفت: ما هم اکنون چنین برنامه ای نداریم زیرا ایران امروز توانمندی بسیار بالایی دارد و این کارها را بر اساس سیاستها و دکترین خود انجام می دهد البته ممکن است این ادعاها از سوی مقامات آمریکایی یک نوع عملیات روانی باشد.

وی  در پاسخ به این سئوال که ادعاهای اخیر رابرت گیس در خصوص بازدارندگی هسته ای ایران نیز اظهار داشت: این تهدید بیش از آنکه تهدید باشد بیان ضعف آن هاست . کسی به کشوری تهدید بازدارندگی هسته ای می کند که احساس کند قدرت متعارف و جنگ افزار متعارفش به کار نمی آید و اگر این اعتراف آنها را مبنا قرار دهیم آنها خودشان به این نتیجه رسیده اند که ایران به چنان قدرتی رسیده که با جنگ افزارهای متعارف هم نمی توانند ملت ایران را به زانو درآورند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سیروس دوشنبه 6 اردیبهشت 1389 ساعت 04:47 ب.ظ

مثل اینکه منظور وزیر دفاع سامانه مرصاد بوده و در مورد اس ۳۰۰ نبوده ! این مشخصاتی که گفته با مشخصات موشک مرصاد تطابق داره ! و موشک شاهین یک موشک میان برد است و لی موشک اس ۳۰۰ برد بلند !
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد