مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هواپیمای مسافربری متوسط در کشور ساخته می شود

ایرنا: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،گفت: طراحی و ساخت هواپیماهای متوسط با ظرفیت 100 تا 150 نفر در کشور صورت گرفته است.

سردار سرتیپ "احمد وحیدی" در حاشیه همایش تخصصی "اویونیک" از آغاز طراحی ساخت هواپیماهای متوسط با ظرفیت 100 تا 150 نفر خبر داد و گفت: در زمینه ساخت هواپیماهای پهن پیکر نیز، با بخش غیرنظامی همکاری می‌کنیم.

وحیدی ادامه داد: پیشرفت‌های وزارت دفاع در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین به خوبی پیش می‌رود، این هواپیماها با برد بلند و قابلیت شناسایی در شب و روز، به انواع سنسورها مجهز است و موجب افزایش قدرت شناسایی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ساخت این پهپادها با کاربردهای دیگر، در دستورکار قرار دارد که پس از دستیابی به نتیجه، اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر دفاع ادامه داد: جزئیات سامانه پدافند هوایی دوربردی که در روز ارتش از آن رونمایی شد نیز در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

وحیدی ادامه داد: دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و صنعت، حلقه‌های سه گانه‌ای است که در حال توسعه و همکاری‌های روز افزون هستند و اکنون شیوه‌های همکاری آنها برای توسعه فناوری و تحقیقات افزایش یافته است.

وزیر دفاع تصریح کرد: اویونیک، مجموعه‌ای از سامانه‌های ارتباطی، ناوبری و الکتریکی داخل هواپیما است و استفاده بهینه از این بخش، به عنوان یکی از چهار رکن اصلی صنعت هوایی و شناسایی توانمندی‌ها بسیار مهم است.

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر گنجاندن نام برخی شرکت‌های خصوصی در فهرست سیاه ارائه شده از سوی رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا و نحوه حمایت این وزارتخانه از این شرکت ها، گفت: این مسئله، جزو شیطنت‌های آمریکا است و این شرکت‌ها گناهی مرتکب نشده و کار خاصی انجام نداده‌اند، اصولا همکاری این شرکت ها با بخش نظامی ثابت شده نیست.

وی افزود: بسیاری از نیازمندی‌هایمان را به روش تولید در داخل تامین می‌کنیم و تهیه این فهرست، شیطنتی است که متاسفانه منافع شرکت‌های خصوصی را تضییع کرده است.

وزیر دفاع در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از این شرکت‌ها باید به صورت عمومی و از طریق حقوقی و اقتصادی در سطح کشور انجام شود و ما از آنچه به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مربوط شود، حمایت می‌کنیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
مرتضی یکشنبه 12 اردیبهشت 1389 ساعت 09:44 ب.ظ

سلام اگر راست میگن امار سقوط ایران ۱۴۰؟رو اعلام کنند.

حسین چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام خدا خودش به مسافرای این هواپیما رحم کنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد