مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

بمباردیه CSERIES

از سالها پیش بمباردیه رویای ساخت هواپیماهای مسافربری تک راهرو را داشت و میخواست در بین بزرگانی چون بوئینگ-مکدانل داگلاس(آن موقع ورشکست نشده بود) و ایرباس قرار گیرد ولی همواره ساخت آن را لغو میکرد.
اولین گام این شرکت پس از ورشکست شدن شرکت فوکر بود این شرکت تصمیم گرفت سریعا جانشینی برای هواپیمای فوکر 100 در بازار بسازد که نتیجه آن هواپیمای CRJ700/900/1000 بود که در این مورد کاملا موفق بود و به نوعی بازار را با شرکت امبرائر برزیل تقسیم کرد.

دومین تلاش این شرکت ساخت هواپیمایی موسوم به BRJ-X بود که تصمیم داشتند در رده 100 تا 120 نفره رقابت کند ولی بمباردیه این برنامه را خیلی زود لغو کرد و دلیل لغو را غیر اقتصادی بودن برنامه عنوان کرد.
ولی این شرکت از سال 2005 ساخت نسل جدید هواپیما های تک راهرو موسوم به CSERIES را آغاز کرد و قرار است تا سال 2013 اولین پرواز و تا 2014 اولین تحویل انجام گیرد.این هواپیما از مواد پیشرفته و همچنین سیستم ها و نوآوری های دو هواپیمای بوئینگ B787 و ایرباس A350XWB بهره برده است و انتظار میرود بازار دو هواپیمای بوئینگ B737NG و خانواده ایرباس A320 را با خطر جدی مواجه کند هرچند بوئینگ و ایرباس هواپیمای خود را ارتقا میدهند ولی هواپیمای CSERIES با این وجود یک سر و گردن بالاتر میباشد.
این هواپیما فعلا دارای دو گونه 110 نفره CS110 و 130 نفره به نام CS130 به همراه نمونه های دوربردش میباشد ولی به تازگی بمباردیه درحال تحقیق برای تکمیل نمونه 150 نفره آن موسوم به CS150 میباشد همچنین این هواپیما از دو موتور نوین پرات اندویتی PW1000G نیرو میگیرد.
تا به امروز 3 خط هوایی سفارش خود را قطعی کردند.


خطوط هواپیمایی لوفتهانزا سفارش 30 فروند از این هواپیما را داده ولی این هواپیما ها در خط هوایی سوئیس خدمت خواهند کرد خط هواپیمایی اجاره دهنده هواپیما LCI ایرلند هم سفارش 20 فروند را داده و خط هوایی تاز تاسیس Republic Airways Holdings آمریکا نیز سفارش 40 فروند از این هواپیما را داده. 

 


منبع:http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?t=36230

نظرات 4 + ارسال نظر
سیروس سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 05:02 ب.ظ

سلام اقا محمد امید وارم حالت خوب باشد.

بابا این بمباردیه دیگه کجا بود من فقط ایرباس و بوئینگ و توپولف و ایلوشن رو می شناسم! . امیدوارم موفق بشند تا رقابت بیشتر بشه ! این به نفع مشتری است.

ممنونم

محمد چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389 ساعت 07:27 ب.ظ

سلام اقا محمد خسته نباشی. در حالی که به تازگی رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی، پیروزی روسیه را در جنگ جهانی دوم به رئیس‌جمهور این کشور تبریک گفته است، نظامیان آمریکایی به مناسبت شصت و پنجمین سال پایان جنگ جهانی دوم، در میدان سرخ این کشور که اتفاقا مقبره لنین نیز در آن قرار دارد رژه رفتند و سپس به سوی کاخ کرملین به حرکت درآمدند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که رژه نیروهای نظامی آمریکایی در روسیه با انتقاد کارشناسان روسی روبه‌رو شده، به نظر می‌رسد به تدریج سال‌های تنش در روابط آمریکا و روسیه به پایان رسیده است، گو اینکه رژه نظامیان آمریکایی در میدان سرخ که روزگاری نماد رژیم‌های کمونیستی و چپ جهان در مقابل امپریالیسم غرب به رهبری آمریکا بود، به روشنی این تغییر رویکرد را در روابط آمریکا و روسیه نشان می‌دهد؛ تغییری که نه تنها اوباما که مدودف هم با وجود انتقادهای تحلیلگران روسی، بر آن تأکید دارد و می‌کوشد تا حد امکان نقش استالین، رئیس‌جمهور وقت شوروی، که نماد چپگرایی بود و تلاش می‌کرد، رنگ تضادها و تفاوت‌های ایدئولوژیک بین این دو کشور را از بین ببرد، بازی کند.

این در حالی است که «الکساندر پروخانف»، سردبیر نشریه «زاوترا»، رژه نظامیان آمریکایی در روسیه را یک تحقیر ملی می‌داند.

بنا بر این گزارش، در سال‌های جنگ جهانی دوم، زمانی که آمریکاییان رویارویی نظامی با شوروی را ناممکن ارزیابی کردند، بنا بر تلکسی که از سفارتخانه خود در مسکو دریافت کردند، سیاست خارجی خود را درباره روسیه سیاست مهار قرار دادند. این تلکس که محرمانه در چند صفحه فرستاده شده بود، بعدها با امضای آقای ایکس در مجله سیاست خارجی ایالات متحده و پس از فروپاشی شوروی با نام اصلی نویسنده آن یعنی جورج کنان دوباره منتشر شد.

اوباما اکنون سیاستی را در پیش گرفته که قرارداد هسته ای با روسیه امضا می‌کند و نیروهایش در میدان سرخ رژه می‌روند. به نظر می‌رسد، اکنون همان تلکس جورج کنان، پایه دیپلماسی اوباما در برابر ایران قرار گرفته و یکی از چهارچوب‌های سیاست مهار، رفع تنش‌ها با کشور‌های دوست و احتمالا متحدین با ایران است.

به نظر می‌رسد، با رویکرد خاص باراک اوباما در قبال روسیه، ایران با معضلی جدی در رابطه با روسیه روبه‌رو خواهد شد؛ روسیه‌ای که اکنون تقریبا در پرونده هسته‌ای ایران با آمریکایی‌ها همراستا شده است.

در همین حال، به تازگی دیمیتری مدودیف، رئیس‌جمهور روسیه پس از سال‌ها که رئیس‌جمهوری از روسیه به سوریه نرفته،‌ رهسپار این کشور شده است.
کارشناسان بر این باورند که آمریکا و روسیه برای حل معضلات خاورمیانه تقسیم کار کرده‌اند که در این تقسیم کار، سوریه و ایران به روسیه سپرده شده‌اند و اسرائیل و تشکیلات خودگردان به آمریکا.

البته فرض دیگری نیز هست که روسیه برای بازیابی قدرت جهانی دوران جنگ سرد، در تلاش است با جلب رضایت کاخ سفید، نقش‌آفرینی بیشتری در مسائل بین المللی داشته باشد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد هرچند منطق حکم نمی‌کند که ایران سطح روابطش را با همسایه شمالی‌اس ـ روسیه ـ کاهش دهد، باید به بازنگری اساسی در شیوه و موضوعات این همکاری بپردازد، وگرنه پیوند زدن منافع استراتژیک ما به روسیه در آینده، ممکن است خسارت جبران‌ناپذیری به منافع ملی ایران وارد کند.
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=98250
نظرت رو در این باره بگو دوست عزیز.من که خندم گرفت از این خبر

دوست عزیز من اینجا یک وبلاگ سیاسی نیست و ما نیز قصد دخول به مباحث سیاسی را نداریم ولیکن باید دانست در دنیای امروز تمتم دشمنی ها و دوستی ها نسبی هستند و این مناقع کشورهاست که سبب می شود برای یک مدت دشمن و برای یک مدت دوستان نزدیکی باشند.این علم سیاست است که می بایست سکانداران کشور عزیزمان ایران از آن بهره برده و بروی دریایی سیاست جهانی موج سواری کنند البته باید داست برای شناگری که تازه شنا را آموخته دریا بسیار خطرناک است!

مرتضی جمعه 24 اردیبهشت 1389 ساعت 02:12 ق.ظ

سلام این انتظارو نداشتم که از کناره سوالات به تفاوت رد بشید

خیلی مخلصیم. اصلاح شد.

[ بدون نام ] جمعه 24 اردیبهشت 1389 ساعت 12:45 ب.ظ

فکر می کنم این جمله از لنین است که گفته دوستان و دشمنان موقت هستند و آنچه همیشگی است منافع است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد