X
تبلیغات
نماشا
رایتل
دوشنبه 20 اردیبهشت 1389

از سالها پیش بمباردیه رویای ساخت هواپیماهای مسافربری تک راهرو را داشت و میخواست در بین بزرگانی چون بوئینگ-مکدانل داگلاس(آن موقع ورشکست نشده بود) و ایرباس قرار گیرد ولی همواره ساخت آن را لغو میکرد.
اولین گام این شرکت پس از ورشکست شدن شرکت فوکر بود این شرکت تصمیم گرفت سریعا جانشینی برای هواپیمای فوکر 100 در بازار بسازد که نتیجه آن هواپیمای CRJ700/900/1000 بود که در این مورد کاملا موفق بود و به نوعی بازار را با شرکت امبرائر برزیل تقسیم کرد.

دومین تلاش این شرکت ساخت هواپیمایی موسوم به BRJ-X بود که تصمیم داشتند در رده 100 تا 120 نفره رقابت کند ولی بمباردیه این برنامه را خیلی زود لغو کرد و دلیل لغو را غیر اقتصادی بودن برنامه عنوان کرد.
ولی این شرکت از سال 2005 ساخت نسل جدید هواپیما های تک راهرو موسوم به CSERIES را آغاز کرد و قرار است تا سال 2013 اولین پرواز و تا 2014 اولین تحویل انجام گیرد.این هواپیما از مواد پیشرفته و همچنین سیستم ها و نوآوری های دو هواپیمای بوئینگ B787 و ایرباس A350XWB بهره برده است و انتظار میرود بازار دو هواپیمای بوئینگ B737NG و خانواده ایرباس A320 را با خطر جدی مواجه کند هرچند بوئینگ و ایرباس هواپیمای خود را ارتقا میدهند ولی هواپیمای CSERIES با این وجود یک سر و گردن بالاتر میباشد.
این هواپیما فعلا دارای دو گونه 110 نفره CS110 و 130 نفره به نام CS130 به همراه نمونه های دوربردش میباشد ولی به تازگی بمباردیه درحال تحقیق برای تکمیل نمونه 150 نفره آن موسوم به CS150 میباشد همچنین این هواپیما از دو موتور نوین پرات اندویتی PW1000G نیرو میگیرد.
تا به امروز 3 خط هوایی سفارش خود را قطعی کردند.


خطوط هواپیمایی لوفتهانزا سفارش 30 فروند از این هواپیما را داده ولی این هواپیما ها در خط هوایی سوئیس خدمت خواهند کرد خط هواپیمایی اجاره دهنده هواپیما LCI ایرلند هم سفارش 20 فروند را داده و خط هوایی تاز تاسیس Republic Airways Holdings آمریکا نیز سفارش 40 فروند از این هواپیما را داده. 

 


منبع:http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?t=36230

کد موسیقی برای وبلاگ