مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

تشکیل گردان پهپاد در همه پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش


امیر محسن دره‌باغی جانشین نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس با اشاره به افتتاح مرکز مستقل یگان پهپادی نیروی هوایی گفت: یگان پهپادی نیروی هوایی سال‌هاست که شروع به کار کرده و چند گردان در پایگاه‌های مختلف دارد که در حال حاضر پرواز می‌کنند.

وی در خصوص ماموریت این یگان تصریح کرد:
کسب اطلاعات و شناسایی از ماموریت‌های فعلی این یگان است ولی ما می‌خواهیم در آینده از آنها به عنوان هواپیماهای بدون سرنشینی که بتوانند اهداف را مورد اصابت قرار دهند، استفاده کنیم و این نیاز دارد تا صنایع وابسته به وزارت دفاع از نیروی هوایی پشتیبانی کنند و نیازمندی‌های ما رفع کنند.

دره‌باغی با بیان اینکه پهپادها در صنایع وزارت دفاع ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: ما باید به هواپیماهای بدون سرنشین جدیدتر تجهیز شویم تا ماموریت‌های حمله به اهداف را توسط آنها انجام دهیم.
جانشین نیروی هوایی ارتش در خصوص انواع پهپادهای موجود در نیروی هوایی گفت: انواع مهاجرهای 4، ابابیل 3 و یک سری پهپادهایی که قبلا در نیروی هوایی بوده و به عنوان هدف پدافند مورد استفاده قرار می‌گرفته از انواع پهپادهای موجود در نیروی هوایی است.
جانشین نیروی هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مناطق عملیاتی یگان پهپادی نیروی هوایی تصریح کرد: در هر پایگاه شکاری نیروی هوایی یک گردان پهپاد تشکیل می‌شود و درحال حاضر در 4 پایگاه، گردان‌های پهپاد تشکیل شده است که به عنوان مثال می‌توان به پایگاه دزفول اشاره کرد که در آن پرواز عملیاتی انجام می‌شود.
دره‌باغی با بیان اینکه زمان تجهیز همه پایگاه‌ها به یگان پهپاد به صنایع وزارت دفاع بستگی دارد، گفت: اگر آنها همین امروز هم هواپیماها را به ما تحویل دهند ما آمادگی استقرار آنها و تشکیل گردان‌ها را در کمترین زمان ممکن داریم.
جانشین نیروی هوایی ارتش در پایان در خصوص برد عملیاتی این یگان‌ها تصریح کرد: پهپادها بردهای مختلفی دارند که در حال حاضر پهپادهای موجود در نیروی هوایی بردشان از 150 کیلومتر به بالا است.  

نظر وبلاگ: همانطور که شما نیز بهتر از ما می دانید امروزه نقش پهپاد ها در معادلات نظامی و امنیتی در سطح جهان بسیار بالا بوده و در آینده نزدیک و با توجه به هزینه های بالای ساخت و نگهداری جنگنده ها و آموزش پرسنل مرتبط شاهد گرایش اکثر کشورها به این نوع از هواپیماها خواهیم بود.در کشور ما نیز از اواسط سال های جنگ تحمیلی فکر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین جهت عکسبرداری از مناطق نظامی دشمنان بروز کرد و از آن زمان تاکنون فعالیت های زیادی انجام شد که منجر به تولید انواعی از این هواپیماها نظیر مهاجر و ابابیل و شاهین و... شد. ولیکن در چند سال گذشته پیشرفت تکنولوژی و علم سبب ارتقاء این پهپادها در سرتاسر جهان شده است و این در صورتی است که در کشور ما این رشد آنچنان که می بایست انجام نپذیرفته و از سرعت کمتری(البته نسبت به کشورهای پیشرو این فناوری) مثلا برای نمونه می توان بر ایجاد توانائی حمل انواع موشک ها و راکت ها اشاره نمود و یا پروازهای بلند مدت و هزاران کیلومتری که قابلیت های فوق الذکر در ایران تاکنون نهادینه نشده است. با توجه به تحریم هایی که علیه کشور عزیز ما ایجاد شده و  عملا امکان خرید جنگنده های سرنشین دار و یا پهپاد ها را نداریم ضروری است نسبث به ساخت و استفاده از پهپاد های داخلی با قابلیت های گوناگون تصمیم راسخی بگیریم.

نظرات 4 + ارسال نظر
حسین سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 09:41 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست عزیز دوباره به وبلاگ شما اومدم وبلاگ شما واقعا زیباست ارزوی موفقیت دارم برای شما

ممنون از شما دوستان مهربان و یاران وفادار وبلاگ.حضور و نظرات و انتقادات شما راهنمای ما در ادامه کار خواهد بود پس آنها را از ما دریغ مکنید.

حسین چهارشنبه 19 خرداد 1389 ساعت 12:15 ق.ظ http://www.akslar.com

سلام دوست گرامی هر روز به وبلاگ شما سر میزنم واقعا حرف نداره خسته نباشید میگم به شما و ارزوی موفقیت دارم برای شما

محمد چهارشنبه 19 خرداد 1389 ساعت 03:43 ب.ظ http://www.bya2.ir

سلام دوست خوبم.
مطلب جدیدت رو خوندم. خیلی جالب بود.
خوشحال می شم اگه به سایت منم یه سر بزنی.[قلب]
www.bya2.ir

محمد پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام اقا محمد. اخه یعنی چی چند وقت پیش گفتن پهبادهای ما بردش به بالای ۷۰۰ کیلومتر رسیده؟دم خروس یا قسم حضرت عبای کشتن ما رو با ین حرفشون!!؟

دوست عزیز ما سعی کردیم بصورت سر بسته در بخش نظرات وبلاگ وضعیت پهپادهایمان را برای شما دوستان تشریح نمائیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد