مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبر خوش ماهانی

 

دوستان عزیز مطلع بودید سال گذشته تعداد شش فروند ایرباس ۳۰۰ سری ۶۰۰ از شرکت لوفتانزا وارد ایران شدند که خون تازه ای بود در رگ های پیر ناوگان هوایی کشور عزیزمان ایران(اگرچه سن و سال آنها نیز خیلی کم نیست ولیکن این نکته قابل توجه است که عملیات تعمیرات و نگهداری آنها زیر نظر بهترین و متخصص ترین کارشناسان هوایی در شرکت لوفتانزا انجام می پذیرفته).امروز نیز می خواهیم خبر خوش دیگری به شما بدهیم و آن ورود سری دوم این هواپیماها به تعدادهفت یا هشت فروند به کشور عزیزمان ایران می باشد.بنابر اطلاعات بدست آمده از دوست عزیزمان اتابک عزیز در انجمن هوافضا(که در این خصوص پیگیری های زیادی انجام دادند) تا امروز سه فروند از آنها وارد ایران شده اند و بقیه نیز طی چند روز آینده وارد ایران خواهند شد. با ورود این هواپیماها به ماهان می بایست شاهد ارتقا خدمات پروازی و افزایش مقاصد پروازی این شرکت هواپیمایی باشیم. 

منبع خبر و عکس:انجمن هوافضا

نظرات 7 + ارسال نظر
علیرضا جمعه 11 تیر 1389 ساعت 05:48 ب.ظ

سلام.می خواستم ازتون بپرسم چرا از جنگندهی ایران نسل پنجم شفق دیگه خباری نیست؟
آیا به مشکلی برخورد کردن؟
یه سوال دیگه چرا تعداد جنگنده های تولیدی ایران تعدادشون بسیار کم است؟

دوست عزیز آنچه از ساخت جنگنده در ایران نام برده می شود در حقیقت طرح های تحقیقاتی است که بروی جنگنده های قدیمی کشور انجام می شود از اینرو ما نیز با بکاربردن ساخت جنگنده مخالفیم الته موضوع شفق فرق می کرد و آن طرحی بود که کارشناسان به امید همکاری روس ها در دست داشتند که البته خبری از اجرای آن نشد.

محمد یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 02:11 ق.ظ

سلام دوست عزیز . وبلاگت اونقدر عالیه که نمیتونم اونو در قالب کلمات بیان کنم.
دیدم بخش تاریخ هوانوردی ایت هنوز خالیه گفتم من مقالات خوبی رو در این زمینه دارم که بالغ 30 مقاله می باشد . تو میتونی منو بعنوان نویسنده در وبلاگت ثبت کنی تا با هم همکار بشیم . مطمعن باش پشیمون نمیشی//
یا حق

مهندس مملی یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 01:45 ب.ظ

باور کردنی نیست
تو این وضع تحریم؟
اون هم از لوفتانزا

علیرضا دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 09:42 ق.ظ

با سلام مجدد
در 1 خبر شنیدم هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا می خواست تعداد21 فروند جنگنده ی اف16 خودشو به ایران بفروشد که مقامات ایرانی قبول نکردند.فکر نمیکنیند در این پند سال که ایران تحریم هستش خرید این جنگنده به نفع ایران باشه؟؟

نه علیرضا عزیز چون بدلیل تحریم عملا امکان بروزرسانی آن وجود نداشت و دقیقا به همین دلیل(یعنی تحریم ونزوئلا) آنها می خواستند هواپیماا را به ما بدهند.در ضمن بحث آموزش خلبانان آن نیز در جای خود دارای اهمیت است.

آویاتور سه‌شنبه 15 تیر 1389 ساعت 02:28 ب.ظ

سلام

وبلاگ آویاتور رو برای ترویج و عادی سازی هوانوردی ایجاد کردم.
امیدوارم با تبادل لینک بتونیم ارتباطی بین این دو وبلاگ ایجاد کنیم. منتظر تمایل شما هستم دوست عزیز.

www.aviator.blogfa.com

آخرین موضوع اصلی : فوکر 100 در ایران

alireza سه‌شنبه 15 تیر 1389 ساعت 08:55 ب.ظ

salam
mikhastam azatun beporsam chera rusie jangande haie mesle sokho30 be keshvarhay hend va chin mifrushe vali be iran nemifrushad ya gheymatro 2barabar mige

علیرضا عزیز روسیه هند و یا چین را شریک استراتژیک خود برای هم ترازی با آمریکا می بیند ولیکن ما را نه زیرا اولا ما در حد و قامت چین و هند نمی توانیم برای روسیه نقش داشته باشیم و دوما اینکه ما به لحاظ ایدئولوژیکی نه تنها با جهان غرب اختلاف داریم بلکه با روس ها نیز اختلافاتی وجود دارد پس قدرتمند ساختن ایران برای روس ها در آینده خطرناک نیز خواهد بود البته روس ها نمی خواهند ایران ضعیف هم باشد آنها بیشتر می خواهند یک توازن قدرت بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس که غربگرا هستند وجود داشته باشد.

مرتضی جمعه 18 تیر 1389 ساعت 01:14 ق.ظ

سلام
یک سوال در کتاب پول خون مقاله ای است مبنی بر خروج ۴۵ فروند اف ۱۴ازایران در زمان اوال انقلاب نظر شما چیه؟
با خسته نباشید فراوان

دوست عزیز گروهی در کشور در ابتدای انقلاب بودند که فشار زیادی آردند تا تجهیزات نظامی خریداری شده از آمریکا بخصوص اف۱۴ را پس دهند و بهانه آنها نیز این بود که نباید پول ملت را خرج این تجهیزات گرانقیمت کرد ولیکن با تدبیر بزرگان این کار انجام نشد و در حد یک پیشنهاد باقی ماند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد