مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبر های خوش وزیر دفاع

 

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع با بیان اینکه ما در تحویل هیچ محصول دفاعی منتظر کشورهای دیگر نخواهیم بود، گفت: ما هر آنچه را که بخواهیم در داخل میسازیم و هرچند موضوع اس300 به تنهایی برای ما موضوعیت ندارد، اما تولید پدافند هوایی با برد بلند در داخل کشور در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه‎شنبه) در اولین نشست خبری خود با رسانهها که به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی و در آستانه هفته دولت انجام شد، 31 مرداد را روز نماد اقتدار، خودباوری، رشد، خلاقیت و دسترسی به محصولات جدید دفاعی و همچنین نماد استقلال و مجموعه توانمندیهای ملت ایران دانست و گفت: ما در این روز نشان خواهیم داد که تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها اثری نداشته بلکه ما را با تجربهتر، آبدیدهتر و خودکفاتر در مسیر رشد قرار داده و همچنین موجب ورشکستگی استکبار جهانی در مسیر تحریم ملت ایران شده است.
وحیدی با تاکید بر ناکارامدی تحریمها علیه نظام اسلامی خاطرنشان کرد: ما در دل همین تحریمها و در اوج آن ماهواره به فضا فرستادیم، زیردریاییهای کلاس غدیر تحویل نیروهای مسلح شد. هواپیماهای صاعقه و بالگرد طوفان تولید شد انواع مهماتهای پیشرفته، ناوشکن جماران، انواع موشکهای از قبیل سجیل و قدر به تولید رسید و ما نشان دادیم که تحریمها هیچ تاثیری در راه اراده ملت زنده و پویای ایران نداشته و ندارد.
وی با بیان اینکه در روز صنعت دفاعی که در آستانه هفته دولت قرار دارد، پروژههای جدید وزارت دفاع افتتاح خواهد شد، گفت: از جمله این پروژهها تست و آزمایش دو موشک جدید به نام قیام و فاتح 110 (نسل سوم) خواهد بود که موشک قیام با سوخت مایع و موشک فاتح با سوخت جامد در دو برد کوتاه و متوسط خواهند بود.
وزیر دفاع همچنین به افتتاح خط تولید 2 شناورهای تندروی جدید راکتانداز و موشکانداز به نامهای سراج و ذوالفقار اشاره کرد و گفت: افتتاح 28 پروژه الکترونیک و اپتیک نیز در این روز خواهیم داشت و در کنار آن خط تولید مهمات جدید و پیشرفته و نیز ایستگاه تست فضایی افتتاح خواهد شد.
وحیدی پروژه هواپیمای بدون سرنشین و جت به نام " کرار " را یکی دیگر از مهمترین برنامه های وزارت دفاع در روز 31 مرداد دانست و گفت: این پروژه در این ایام رونمایی شده و جزئیات آن به اطلاع ملت ایران خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع قرارداد اس 300 گفت: ما با روسیه قرارداد داریم و آنها نیز قبل از صدور قطعنامه اعلام کردند که ما مشکلی در این خصوص نداشته و تنها برخی مشکلات فنی است که برطرف خواهد شد.
وی افزود: اما پس از صدور قطعنامه علیه ایران بعضی افراد در روسیه که مقامات رسمی نبودند حرفهایی زدند اما مقامات رسمی دولت روسیه موضع روشنی نگرفتند و گفتند ما منتظر تصمیم رئیسجمهور خواهیم ماند.
وزیر دفاع با بیان اینکه ما همچنان پیگیر تحویل اس 300 هستیم خاطرنشان کرد: گمان ما بر این است که آمریکاییها میخواهند موقعیت روسیه را در بین دوستان و همسایگانش تضعیف کنند که از جمله راههای آنها لغو قراردادهای بسته شده است اما ما به طرف روس توصیه میکنیم در دام آمریکاییها نیفتند.
وحیدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران به فسخ این قرارداد نیز فکر میکند، گفت: ما منتظر موضعگیری دولت روسیه هستیم و اگر آنها بخواهند این قرارداد را فسخ کنند باید خسارتهای دیده شده در قرارداد را به ما بپردازند.
وی با تاکید بر اینکه ما هیچ گاه منتظر دریافت هیچ محصولی از خارج نماندیم و هر آنچه که بخواهیم در داخل تولید میکنیم اظهار داشت: اس 300 به تنهایی برای ما موضوعیت ندارد ولی تولید پدافند هوایی با برد بلند را در دستور کار داریم که با توجه به توانمندیها و دانش نیروهای متخصصمان این امر قابل دستیابی است.
وزیر دفاع همچنین در باره سفرهای خود به کشورهای دوست و همسایه اظهار داشت: این سفرها در راستای اعلام مواضع و توسعه روابط دوستانه با کشورهای دوست و همسایه صورت میگیرد چرا که ما معتقدیم خود کشورهای منطقه علی‏رغم کارشکنیهای آمریکا میتوانند امنیت منطقه را تامین کنند.
وحیدی ضمن مثبت ارزیابی کردن این سفرها خاطرنشان کرد: ما با استفاده از ظرفیتها و فرصتهای پیش رو میتوانیم سطح همکاریهای خود را با کشورهای منطقه افزایش دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و مقاومت ارتش این کشور گفت: اسرائیل از ایجاد آرامش در لبنان نگران است و با توطئه های مختلف مانند آنچه که در قضیه ترور رفیق حریری صورت گرفت، سعی میکند به اختلافات در این کشور دامن بزند که البته تلاشهای آنها با شکست مواجه شده است.
وزیر دفاع عکسالعمل ارتش لبنان در مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی را نشاندهنده موجی دانست که به برکت مقاومت اسلامی و شکستهای رژیم صهیونیستی برخاسته و مقاومت اسلامی توانسته است روحیه ایستادگی را در همه حوزههای لبنان تسری دهد.
وحیدی ضمن تبریک به ارتش لبنان گفت: آنها نشان دادند که میتوانند سرافرازانه از خاک خود دفاع کنند.
وی تشنجآفرینی در دنیا را جزء ذات رژیم صهیونیستی دانست و گفت: حیات این رژیم به این تشنجآفرینیها بسته است و آنها سعی میکنند که از این طریق نگاهها و وجدانهای بیدار جهان را منحرف سازند.
وزیر دفاع همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از توان دفاعی ایران در مقابل جنگندههای جدید آمریکایی پرسید تصریح کرد: صحنه جنگ یک صحنه همه جانبه است که جنگ فناوریها یکی از این حوزهها را تشکیل میدهد.
وحیدی گفت: آمریکا با بودجه سرسامآور دفاعی خود تلاش دارد محصولات جدیدی را به کار گیرد تا با آن علاوه بر اینکه سیطره خود را به لحاظ قدرت نظامی حفظ کند، از طریق آن سایر قدرتهای خود را نیز تکمیل کند.
وی با بیان اینکه ما برای برخورد با هر محصول و جنگافزاری که دشمن در اختیار دارد، آماده هستیم گفت: تمهیدات خاصی در این زمینه مدنظر است و ما از هیچ یک از جنگافزارهای جدید آمریکا نگرانی نداریم.
وی جنگ الکترونیک را یکی از حوزههای پیشرفت دفاعی ایران دانست و خاطرنشان کرد: پروژههای زیادی در این زمینه افتتاح شده و ما به قابلیتهای خوبی در حوزه جنگ الکترونیک دست پیدا کردهایم.
وزیر دفاع با اشاره به افتتاح ایستگاه تست فضایی در روزهای آینده نیز گفت: در این آزمایشگاه انواع تستهای پرتاب و سیستمهای جداسازی و مدلسازی مربوط به ماهوارهبر مورد ارزیابی قرار میگیرد که در زمان مناسب اطلاعات کامل آن داده خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در امکانات زیربنایی کشور گفت: این اقدامات به صورت مستمر و دائمی صورت میگیرد و پدافند غیرعامل به یک فرهنگ غالب در دستگاهها تبدیل شدهاند.
وحیدی همچنین در خصوص برخی ادعاها مبنی بر حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هستهای ایران از جمله نیروگاه بوشهر، آن را نشاندهنده نگرانی دشمن از پیشرفت تکنولوژیک ایران دانست و افزود: کارکرد نیروگاه روشن است و اینکه آنها در ظاهر با دستیابی ایران به بمب هستهای مخالفت میکنند ادعایی دروغین است چرا که کارکرد نیروگاه ربطی به ساخت بمب هستهای ندارد.
وی هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به تاسیسات ایران را کم‏خردی دانست و گفت: در این صورت شاید ایران تنها یک نیروگاه را از دست بدهد اما با این اقدام تمامی حیات رژیم صهیونیستی به خطر خواهد افتاد.
وزیر دفاع دیپلماسی دفاعی کشور را بخشی از پروژه جنگ نرم با دشمن دانست و افزود: قدرت نرم یکی ازجلوههای اساسی قدرت است که در حقیقت قدرت سخت در بستر آن شکل میگیرد و مجموعهای از تئوریها و دکترینهای دفاعی کشور است که در چارچوب تعاملات چند جانبه بینالمللی با کشور دوست صورت میگیرد.
وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود آمریکا را دچار به هم ریختگی اساسی در درون دانست و افزود: آنها به درستی در اظهارات خود اعلام میکنند که عواقب جبرانناپذیری در صورت حمله به ایران در انتظارشان خواهد بود اما آنها قادر نیستند عمق پاسخگویی ایران و شکنندگی خود را تشخیص بدهند.
وی با بیان اینکه آمریکاییها امروز در باتلاقهایی که خود در عراق و افغانستان درست کردهاند، گیر افتادند گفت: هیچ انسان عاقلی وقتی در یک باتلاق گیر کرده است، باتلاق مهلکتری برای خود نمیسازد.
وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اساس قدرتش را بر افسانههای شکستناپذیری بنا کرده بود و در طول 60 سال با همین افسانهها تلاش میکرد تا بر منطقه و جهان مسلط شود، خاطرنشان کرد:این رژیم در جنگ 33 روزه لبنان از حزبالله ودر جنگ 22 روزه غزه از حماس شکست خورد و این شکستها علاوه بر آنکه افسانه شکستناپذیری این رژیم را خرد کرد موجب ایجاد ضعف داخلی در سرزمینهای اشغالی شد.
وحیدی گفت: بنابر این آنها میخواهند تا این چهره شکستخورده خود را بازسازی کنند و ادعاهایی از قبیل عملیات علیه ایران در همین راستا است و اگرچه این امر برای آنها غیرممکن است ولی تلاش میکنند با تبلیغات چهره شکستخورده را بازسازی کنند.
وی با تاکید بر اینکه این رژیم کوچکتر از آن است که بخواهد به جمهوری اسلامی لطمه بزند حزبالله و مقاومت اسلامی را فرزندان معنوی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این عزیزان چنان شکستی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کردند که بعید است این رژیم بخواهد به رودرویی مستقیم با ایران فکر کند.
وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ما بر آمادگی کامل برای مقابله با هر تهدیدی قرار داریم افزود: این رژیم نمیتواند خللی بر منافع ملت ایران وارد کند و ما آماده دادن درس فراموش نشدنی به آنها هستیم هرچند که اقدامات آنها را بعید میدانیم.
وحیدی در پایان به حکم دادگاه انگلیس به نفع جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرداخت غرامت اشاره کرد و گفت: این پرونده مراحل طولانی خود را طی کرد. حکم نهایی صادر و حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته شد.
وی با بیان اینکه این موضوع با پیگیری دستگاههای حقوقی و وزارت دفاع کشورمان محقق شد افزود: مراحل دریافت این وجوه نیز هم اکنون در حال طی شدن است. 

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع هنگام خروج در پایان نشست خبری

 

نظرات 1 + ارسال نظر
افشین سه‌شنبه 26 مرداد 1389 ساعت 05:53 ب.ظ http://www.parsian-tmc.com?rgm=rashin2999

سلام
آیا شما نیز علاقه مند به کسب و کار اینترنتی هستید؟
پارسیان - مرکز تجارت و بازاریابی را با ما تجربه کنید
.جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام اینجا را کلیک کنید
با تشکر [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد