مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

دهمین هواپیمای ایران 140 ساخته شد

مهر: معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی گفت: دهمین هواپیمای ایران 140 در کشور ساخته شد.

سیدمحمدمهدی هادوی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی در کرج افزود: هواپیمای ایران 140، 52 نفر ظرفیت مسافر دارد و در زمینه مسافربری ساخته شده ضمن اینکه هواپیمای یادشده در اختیار چند مرکز از جمله ایران ایرتور و ... قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این هواپیما قابلیت استفاده در برخی از خطوط هوایی را دارد و بخشی از نیازهای حمل و نقل هوایی در کشور را رفع خواهد کرد که این امر بر اهمیت ساخت آن می افزاید.

توانایی تولید برخی هواپیماهای سبک و فوق سبک در کشور

این مسئول بیان کرد: توانایی تولید برخی هواپیماهای سبک و فوق سبک در کشور وجود دارد و در این زمینه فعالیتهای مختلفی صورت گرفته که لازم است همچنان تداوم داشته باشد و هواپیماها با بالاترین کیفیت ممکن به تولید برسند.

وی در خصوص هدف خود از بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی اضافه کرد:‌ اینگونه بازدیدها کمک می کند تا از نزدیک در جریان امور و روند تحقیقات قرار بگیریم و نیازها و توانایی های هر دو طرف مطرح شوند و بتوانیم تعامل مطلوب تری با پژوهشگاه برقرار کنیم.

سیستمهای پیشرفته قاب و نگهدارنده مخصوص ساخت بدنه هواپیما

هادوی گفت: شرکت هسا سازنده هواپیمای جت ملخ دار ایران140 به ظرفیت 52 نفر با برد بیش از دو هزار کیلومتر و سازنده پهباد ابابیل است و دارای سیستمهای پیشرفته قاب و نگهدارنده مخصوص ساخت بدنه هواپیما، دفتر طراحی، تعمیر و ساخت هوا ناوها و چندین توانمندی دیگر است.

وی در خصوص شرکت صنایع هواپیمایی ایران(صها) افزود: عملکردهای تعمیراتی این شرکت شامل موارد مختلفی می شود که بخشی از آنها عبارتند از: تعمیرات اساسی هواپیماهای Boeing 747 , Boeing 707 , F-27 , F-14 , F-4 ,C130

این مسئول یادآور شد: تعمیرات اساسی موتورهای مربوط به هواپیماهای یادشده شامل مواردی از قبیل GT9D,GT3D,DART,TF30,J74,T56 تعمیرات اساسی موتورهای صنعتی سولار، اسمپوس و وستینگهاوس می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد