مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

کرار در معرکه!

   

در مراسمی که صبح روز یکشنبه به مناسبت سی و یک مرداد ماه روز صنعت دفاعی با حضور رئیس‌جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح برگزار شد، از پهپاد "کرار " به عنوان اولین هواپیمای بدون سرنشین جت ایرانی رونمایی شد.
این پهپاد قادر است ضمن پرواز به اهداف دوردست مقادیر قابل توجهی مواد منفجره را با خود حمل کرده و به سمت هدف مورد نظر پرتاب کند.
همچنین در این مراسم از تمبر روز صنعت دفاعی نیز با حضور محمود احمدی‌نژاد، سرلشکر فیروزآبادی، سردار وحیدی و تقی‌پور وزیر ارتباطات رونمایی به عمل آمد.
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد همچنین صبح امروز ‌با حضور در دانشگاه مالک‌ اشتر پس از ادای احترام به یادمان شهیدان نامجو‌، چمران و فکوری، نمایشگاه صنایع دفاعی کشورمان را در بخش‌های هوافضا‌، صنایع دریایی و دفاعی افتتاح کرد و با توضیحات مسئولان و دست اندرکاران در جریان آخرین پیشرفت‌ها و فناوری‌های دفاعی ‌در بخش‌های گوناگون قرار گرفت‌.  

مداومت پروازی در بالا در مسافتهای دوردست، سرعت بسیار بالا، توان انجام دادن ماموریتهای مختلف با اهداف گوناگون از دیگر قابلیتهای این جت بمب افکن است.  

وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا "کرار " همان پهپادی است که سال 87 در حاشیه هشتمین کنفرانس بین‌المللی هوافضای ایران از ساخت آن خبر داده و برد آنرا 1000 کیلومتر اعلام کرده بودید، اظهار داشت: علاوه بر هواپیمای بدون سرنشین بمب افکنی که امروز توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد، جمهوری اسلامی پهپادهای دیگری نیز در اختیار دارد که می‌توانند چنین شعاع پروازی را داشته باشند.  

 به گفته وزیر دفاع کشورمان، این پهپادها در موضوعات مختلف فعالیت داشته و ضمن اینکه می‌توانند تصاویر را ضبط و به مرکز مخابره کنند، قابلیتهای عملیاتی را نیز دارا هستند.   

این پهپاد قابلیت انجام ماموریت در مناطق مختلف جغرافیایی را بدون نیاز به فرودگاه دارد و هر مکانی می تواند محل پرواز و آغاز عملیات کرار باشد. 

این جنگنده می تواند با سرعت بیش از نهصد کیلومتر به عمق مناطق دشمن نفوذ و هدف را مورد اصابت بمب های خود قرار دهد.
توانایی حمل و پرتاب 4 موشک کروز رادارگریز، یکی از ویژگی های کم نظیر کرار است.پهپاد ایرانی بنا به ماموریت های مختلف، قابلیت حمل دو فروند بمب 250 پوندی هوشمند نقطه زن را هم دارد. 

این نوع جنگنده بمب افکن با رادارهای پیشرفته می تواند هواپیمای شناسایی قدرتمند و پرنده ای برای آزمایش موشک های پدافندی ایران باشد. 
هوافضا، آیرودینامیک، طراحی هواپیما، طراحی موتور و سامانه سوخت ، آنالیز سازه، مخابرات، کنترل، ناوبری و الکترونیک تنها بخشی از فناوری های به کار رفته در ساخت کرار است. 
بگفته کارشناسان نظامی، تا سال 2020 مدیریت جنگ های نوین با هواپیماهای بدون سرنشین انجام خواهد شد و ایران از امروز این صنعت را به عنوان چهارمین کشور در جهان کاملا بومی کرده است.
جوان های ایرانی، برای طراحی و ساخت این جنگنده ایرانی، پانصد هزار نفر ساعت تلاش کردند.

 با توجه به اطلاعات بدست آمده هواپیمای مذکور توسط چتر و با استفاده از بالشتک های بادی فرود می آید البته خبرها حاکی است نوع پیشرفته تر آن که دارای ارابه فرود نیز می باشد در حال تولید است که بزودی رونمایی خواهد شد. کارشناسان تلاش دارند با افزایش قابلیت های این بمب افکن نظیر افزایش برد پروازی و افزایش مهمات قابل حمل و توانایی پرتاب از یگان های دریایی آن را رقیبی سرسخت برای پهپاد های قدرتمند غربی نمایند. 

 

بازتاب رونمایی جت بمب‌افکن ایران در رسانه‌های جهان؛لوپاریزین: کرار نمایش توان پاسخگویی ایران به هرگونه حمله احتمالی است
خبرگزاری فارس: یک روزنامه فرانسوی طی گزارشی با اشاره به رونمایی جت بمب‌افکن بدون سرنشین ایران در روز صنعت دفاعی، رونمایی آن را نمایش توان و ظرفیت ضدحمله و پاسخگویی ایران در مقابل هرگونه حمله احتمالی دانست.


به گزارش فارس، روزنامه فرانسوی "لوپاریزین " طی گزارشی با اشاره به رونمایی جت بمب‌افکن بدون سرنشین ایران اعلام کرد: ایران روز گذشته نخستین پهپاد جت بمب‌افکن خود موسوم به کرار با برد هزار کیلومتر را که قادر به حمل انواع مختلف بمب و موشک است، رونمایی کرد و به این ترتیب ظرفیت و توان ضدحمله و پاسخگویی خود در مقابل هرگونه حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای کشورش را به نمایش کشید.
این روزنامه فرانسوی سپس به نقل از سردار "احمد وحیدی " وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، این بمب‌افکن ایرانی را نماد پیشرفت صنعت دفاعی ایران خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بمب‌افکن کرار، هواپیماهای بدون سرنشین دیگری با برد هزار کیلومتر دارد.
لوپاریزین در ادامه نوشت: کرار 4 متر طول دارد و قابلیت حمل 4 موشک ایرانی کروز را دارا است و از بردی معادل 620 مایل (یکهزار کیلومتر) برخوردار است و می‌تواند مسافت‌های طولانی را با سرعتی بالا بپیماید.
روزنامه فوق در عین حال نوشت: رونمایی بمب‌افکن ایرانی کرار در حالی صورت گرفت که آمریکا اوایل سال جاری میلادی از فعالیت‌های موشکی ایران ابراز نگرانی کرده بود.
این در حالی است که تهران اخیرا پیشرفت‌های زیادی را در زمینه توسعه تسلیحات جدید به ویژه سیستم‌های موشکی، هواپیماهای بدون سرنشین، قایق‌های تندرو و زیردریایی داشته است.
غرب مدعی آن است که جمهوری اسلامی ایران مخفیانه در تلاش برای تجهیز به سلاح اتمی است و این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها در گزارش‌های خود بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.  
 

نظر وبلاگ:دوستان عزیز مجله هوایی 
میتوان امروز را به عنوان نقطه عطفی در فرآیند ساخت و استفاده از پهپاد ها در ایران عزیز دانست.رسیدن به تکنولوژی استفاده از موتور های جت و قابلیت بارگذاری و مسلح ساختن پهپادها عملا کار بسیار ارزشمندی است که بغیر از چند کشور پیشرفته جهان کشوری قادر به انجام آن نیست البته نباید آن را فراموش کرد که کرار تازه ابتدای راه است و در حقیقت فناوری گذشته کشورهای پیشرفته می باشد ولیکن عاملی که بیش از تولید خود این پهپاد ارزشمند است ورود به دانش ساخت پهپاد های نظامی و بمب افکن می باشد که قابل تقدیر است.امیدواریم این سرمایه گذاری که چندین سال گذشته بخصوص در بخش هوافضا انجام پذیرفته همچنان ادامه داشته تا روزی شاهد پرواز پهپاد هایی با تکنولوژی روز و جهانی باشیم. 
تا آن روز ... 

                               مسلح به دو تیر موشک ضد کشتی سی701 کوثر

 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
سرباز مسلمان دوشنبه 1 شهریور 1389 ساعت 10:35 ب.ظ

به نظر من که کار خیلی با تحسینیه و جای قدر دانی داره و باید به بچه های وزارت دفاع خسته نباشید گفت.به قول اقای احمدی نژاد ایران هرچه بیشتر تحریم شود سازنده تر میشود و این یک سنبل خود کفایی است و جای غرور داره غرب به خیال کثیف خودش فکر کرده که با منزوی کردن ایران میتواند این قدرت منطقه رو ضعیف کنه.
{این رو هیچوت فراموش نکنید:اگر الان رژیم شاه پا برجا بود ما هیچ وقت به این دستاورد ها نمی رسیدیم و همیشه باید چشممون رو به بیگانگان می دوختیم}
خیر پیش

قطعا کار با ارزشی است و قابل تحسین
البته باید واقع بین بود و نه شعار زده. شعار زدگی خطری است بالاتر از...
فکر می کنید اگر ما اف ۵ خریداری نمی کردیم الان می توانستیم کپی های آن نظیر آذرخشَ و تذروَ و صاعقه و.... را تولید کنیم؟؟؟

اسی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 08:39 ق.ظ

سلام محمد خان خسته نباسید.من که نفهمیدم بالاخره کرار چطوری فرود میاد.در ضمن ریختش هم مثل ماشین های فرمول یکه.اگه ممکنه توضیح بدید.

اسی عزیز معمولا اینگونه است که زمان فرود ابتدا سرعت کاهش یافته و سپس چتر نجات باز می گردد و هواپیما بصورت معلق به سطح زمین می رسد.در زمانی که چند متری با زمین فاصله دارد توسط ارتفاَ سنج های تعبیه شده در هواپیما بالشتک های هوایی از زیر هواپیما خارج شده و جلوی ضربه فرود را می گیرند.

ایرونی سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 07:32 ب.ظ

چیزی جز افتخار کردن به دانشمندای جوان ایرانی ندارم

شهریار سه‌شنبه 2 شهریور 1389 ساعت 10:09 ب.ظ

خیلی شبیه موشک V-1 آلمان نازیه که سال 1944 ساخته شده.

شاهین چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 01:42 ق.ظ

در ویکی پدیای انگلیسی کرار را با چند پهپاد دیگر مقایسه کردند که به یکیش خیلی شبیه هست فکر کنم توپولف143 بود مال 20 ساله پیش بود . ولی به نظر من باز هم ارزش داره.
فقط یک سوال دارم آیا دقت بمباران مخصوصا با بمب های لیزری می تواند با انواع غربی مقایسه شود ؟

مسلما ما در ابتدای راه هستیم و ایرادی نیز ندارد از روی طرح های غربی استفاده کنیم زیرا سبب کاهش قابل توجه ای در هزینه ها و زمان خواهد شد مثل چینی ها که با کپی برداری از تجهیزات روسی شروع کردند ولیکن امروزه می رود تا برای خود قطبی در صنایع نظامی باشند.

هادی چهارشنبه 3 شهریور 1389 ساعت 02:23 ق.ظ

یک سوال اساسی اینه که روی بدنه دوربین وجود نداره پس چطوری میتونه بمب را پرتاب کنه به نظر شما برد ۱۰۰۰ کیلومتر بلوف نیست با توجه به جثه کوچکش

هادی عزیز
در پرواز های آزمیشی و نمایشی عموما دوربین ها و ادوات کنترلی را قرار نمی دهند چون هم امکان بروز اطلاعات وجود دارد و هم در پرواز آزمایشی امکان سقوط و از بین رفتن تجهیزات می گردد.

beny سه‌شنبه 9 آذر 1389 ساعت 02:35 ب.ظ http://behnammeca@yahoo.com

مطلب جالبی یود
ولی ای کاش به جای این همه تعریف.از جدید ترین های پهپاد های جهان هم میگفتین

شهرام جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 07:17 ق.ظ http://Www.321Software.loxblog.com

سلام اطلاعات خوبی از سایت شمادرمورد هواپیمای بدونه سرنشین یاد گرفتیم با تشکر از زحمات شما

یک سوال

اگریکی بخواد نظر یا ایده اش رابا کسی در میان بذاره ودر مورد ان کمک و راهنمایی بخواد چکار باید بکنه

دوست عزیز به دلیل اینکه صنایع هوافضایی کشور ما خصوص نمی باشد از اینرو می بایست طرح ها و ایده های خود را با این صنایع نظیر شرکت هسا و یا صنایع هوایی قدس و یا دانشگاه مالک اشتر و ... در میان بگذارید.
ممنون از محبت شما

وحید الوندی پنج‌شنبه 7 مهر 1390 ساعت 09:51 ب.ظ

سلام دوست گرامی وبلاگ عالی داری!

من خیلی دوس دارم برم داخل وزارت دفاع در مورد ساخت و طراحی هوش مصنوعی که رشته دانشگاهیم است فعالیت کنم . اما روش پذیرش این سازکان چگونه است شما میدانید؟؟


لطفا جوابمو برام ایمیل کن مممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد