مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هواپیماهای جدید به زودی به ناوگان هما می پیوندد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون 53 فروند هواپیمای ملکی در ناوگان ایران‌ایر وجود دارد و تعدادی هواپیما نیز در حال افزوده شدن به ناوگان هماست، گفت: با احتساب ایران ایرتور، سالانه 8.5 میلیون نفر مسافر جابه‌جا می‌کنیم.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در حال حاضر شرکت هما در دو مسیر هوایی شیراز - لندن و مشهد - ‌فرانکفورت اقدام به برقراری پرواز کرده که تاکنون استقبال چندانی از این مسیر‌ها نشده است.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در مسیر‌های مذکور هفته‌ای یک بار پرواز توسط ایران‌ایر انجام می‌شود که امید است بتوان با وجود عدم توجیه مالی مطلوب در برقراری این مسیر‌ها، پرواز‌ها را ادامه داد.
پرورش با اشاره به اینکه هم‌اکنون کارشناسان هما در حال مطالعه برقراری پرواز در مسیر کشورهای CIS هستند، خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن شرایط، اقدام به برقراری پروا‌ز ‌به دو نقطه از کشورهای CIS خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ناوگان ایران‌ایر به هر حال محدود است اما در صورت افزایش ناوگان، مسیرهای پروازی را قطعأ افزایش می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با احتساب ایران ایرتور، تعداد مسافری که سالانه توسط ناوگان این دو شرکت هواپیمایی جابه‌جا می‌شود 8.5 میلیون نفر مسافر در سال است.
مدیرعامل هما ادامه داد: تعداد 6.2 میلیون نفر از این رقم توسط ایران‌ایر جابه‌جا می‌شود که این تعداد شامل 2.2 میلیون نفر مسافر پرواز‌های خارجی و چهار میلیون نفر مسافر پروازها‌ی داخلی است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: 2.3 میلیون نفر مسافر نیز سالانه توسط ناوگان ایران ایرتور جابه‌جا می‌شود.

* متوسط سن ناوگان ایران‌ایر حدود 20 سال است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر 53 فروند هواپیمای ملکی در ناوگان ایران‌ایر وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعدادی هواپیما نیز در حال افزوده شدن به ناوگان هما است؛ متوسط سن ناوگان این شرکت هواپیمایی هم‌اکنون حدود 20 سال است تا این که هواپیماهای جدیدی به ناوگان افزوده شود.

‌* بررسی محور‌های توسعه همکاری‌ها با شرکت هواپیمایی ترکیه

‌پرورش درباره تشکیل کنسرسیوم هوایی ایران و ترکیه و تعاملات هما با ترکیش ایرلاین به عنوان دو شرکت هواپیمایی ملی، اظهار داشت: روابط کشور‌های ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و برادر، مطلوب و حسنه است بنابراین در بخش حمل و نقل هوایی نیز ارتباطات مطلوبی وجود دارد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در چارچوب مقررات بین‌المللی هوانوردی‌ تعاملات مناسبی بین ایران‌ایر با شرکت‌های هواپیمایی که به ایران پرواز می‌کنند وجود دارد، ادامه داد: طبق تعاملات دو ایرلاین، مقرر شده است بتوان از ظرفیت‌های شرکت هواپیمایی ملی ترکیه و ایران‌ایر استفاده کرد.
مدیرعامل هما خاطرنشان کرد: ‌مقرر شده است در صورت سود ده بودن برخی مسیر‌های پروازی از نظر بازرگانی، ترکیش ایرلاین و هما از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند‌.
وی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های زیادی در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر وجود دارد، ادامه داد: با این وجود تعداد هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی محدود است، اما ایرلاین‌های خارجی نظیر ترکیش‌ایرلاین دارای هواپیماهای بیشتری هستند بنابراین طبیعی است که شرکت‌های خارجی متمایل به انجام پرواز در ایران باشند.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل ترکیش ایرلاین، استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر بررسی و محورهایی تعیین شد که این محورها در حال بررسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد