مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

آمادگی وزارت دفاع برای تولید انبوه هواپیما

 

فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه هشتمین و نهمین هواپیمای ایران 140 نیز در این وزارتخانه در دست تولید است، گفت: اگر وزارت راه و ترابری قصد خرید این نوع هواپیماها از وزارت دفاع را داشته باشد،‌ این وزارتخانه برای تولید و تحویل آمادگی کامل دارد.

سردار سرتیپ احمد وحیدی در مورد سرانجام تولید هواپیماهای مسافری ایران‌ 140، اظهار داشت: در حال حاضر فروند‌های بعدی هواپیماهای مسافری ایران 140 توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اگر وزارت راه و ترابری قصد خرید این نوع هواپیماها را از وزارت دفاع داشته باشد،‌ این وزارتخانه برای تولید و تحویل آمادگی کامل داشته و هیچ مشکلی ندارد.

سردار وحیدی با تأکید بر اینکه وزارت دفاع آماده تولید بیشتر هواپیماهای ایران 140 برای وزارت راه و ترابری است، تصریح کرد: تاکنون حدود هفت فروند هواپیمای ایران 140 توسط وزارت دفاع تولید شده است و هشتمین و نهمین هواپیمایی ایران 140 نیز در دست تولید است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: این هواپیماها 52 نفره و برای مسیرهای کوتاه بسیار مناسب و پاسخگو است.

سردار وحیدی حدود 11 ماه پیش در خصوص روند تولید هواپیمای ایران 140 توسط وزارت دفاع به فارس گفته بود: در حال حاضر شش فروند هواپیمای ایران 140 توسط وزارت دفاع ساخته شده و آماده واگذاری به شرکت‌های هواپیمایی است؛ هم‌اکنون تعدادی از هواپیما‌های ایران 140 توسط وزارت دفاع ساخته شده است، این هواپیما در حال حاضر آماده است و وزارت دفاع مشغول مذاکره با شرکت‌های مختلف حمل و نقل هوایی است که در صورت آمادگی و دارای بودن شرایط لازم بتوانند از این هواپیماها استفاده کنند.

بنابراین گزارش ‌هواپیمای ایران 140 نوعی هواپیمای غیرنظامی 52 نفره است که توسط صنایع هوایی وابسته به وزارت دفاع تولید می‌شود.‌

* ناوشکن جماران 2 ساخته می‌شود

سردار وحیدی در خصوص توانمندی‌های وزارت دفاع در تولید بیشتر ‌ناوشکن جماران، گفت: این نوع ناوشکن‌ها تولید انبوه نداشته و تک‌تک تولید می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: تولید فروند‌ بعدی ناوشکن جماران هم‌اکنون در حال انجام است که در این رابطه پیشرفت مطلوبی داشته‌ایم.

نظرات 1 + ارسال نظر
نیما ** سه‌شنبه 9 آذر 1389 ساعت 08:14 ق.ظ http://n4u.blogfa.com

ایران 140 بیگمان چیزی بیش از تکنولوژی دهه 60 و یا 70 روسیه نیست. امیدورام که لااقل قابل اطمینان باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد