مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

رصد تمامی پرنده‌ها توسط رادارهای 3000 کیلومتری

امیر حمید ارژنگی معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به نسل جدید رادارهای پدافند که 3000 کیلومتر برد دارند، گفت: اقدامات زیر ساختی و مکان‌یابی این رادارها صورت گرفته است و مراحل پایانی آماده‌سازی این سامانه‌ها در حال انجام است و بزودی در مدار عملیاتی قرار خواهند گرفت.

ارژنگی در ادامه تصریح کرد: براساس مکان‌یابی و پلان عملیاتی، تعداد کافی از این سامانه در محل‌های عملیاتی مستقر خواهد شد و از نظر تعداد مشکلی نخواهیم داشت.

معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) همچنین با اشاره به برد این سامانه‌ها اظهار داشت: علاوه بر برد 3000 کیلومتری، این رادارها از نظر سقف ارتفاع نیز متناسب با نیاز پدافند قابل تغییر است و هیچ مشکلی در خصوص سقف ارتفاعی این سامانه‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه بیشترین تاثیر این سامانه، ردیابی اشیای پرنده در فاصله دور است، گفت: وقتی این رادارها با سامانه‌های دیگر تجمیع می‌شود، به راحتی می‌توانیم نقطه‌یابی کنیم.

ارژنگی در پایان تصریح کرد: با استفاده از این رادار می‌توانیم به عنوان مثال هر هواپیمایی که از آن سوی قطر و یا افغانستان پرواز خود را آغاز می‌کند، رصد کرده تا در صورتی‌که قصد انجام عملیات را در ایران داشته باشد، با آن مقابله کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
jamal چهارشنبه 8 دی 1389 ساعت 02:15 ب.ظ

site shoma kheyli khube faghat chera enghadr dir be dri uodate mikonin?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد