مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ایجاد دومین پایگاه پرتاب فضایی کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام کار مطالعاتی برای ایجاد دومین پایگاه فضایی در کشور خبر داد و با بیان اینکه این پروژه در مرحله نهایی سازی مکان است گفت: در آینده ایران میزبان ایستگاههای هدایت و کنترل ماهواره های سایر کشورها خواهد بود.

رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود یک پایگاه پرتاب فضایی در کشور و لزوم ایجاد یک پایگاه دیگر پرتاب گفت: در حال حاضر یک پایگاه پرتاب فضایی در کشور وجود دارد اما به لحاظ زاویه تزریق در مدار، با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای محدودیتهایی است. بر همین اساس کار مطالعاتی برای ایجاد پایگاه پرتاب دوم صورت گرفته است.

تکمیل توانایی ایران در پرتاب ماهواره های مدار پایین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ایجاد پایگاه دوم پرتاب، توانایی ایران را در مورد پرتاب ماهواره های مدار پایین کامل می کند چرا که معمولا ماهواره های مدار پایین با زاویه تزریق 55 درجه و 98 درجه پرتاب می شوند که در صورت تکمیل پایگاه دوم، کشورمان در هر دو نوع پرتاب توانمندی خواهد داشت.

تقی پور در مورد مکان یابی انجام گرفته برای دومین ایستگاه فضایی در کشور گفت: مطالعات اولیه ایجاد پایگاه دوم پرتاب فضایی انجام شده که تقریبا در حال نهایی سازی مکان است و در صورت قطعی شدن نام این مکان اعلام خواهد شد.

رئیس سابق سازمان فضایی کشور در پاسخ به این سوال که آیا این پایگاههای پرتاب فضایی می تواند میزبان ماهواره های دیگر کشورها باشد به مهر گفت: اگر منظور از میزبانی دریافت سیگنالها است که هم اکنون نیز این کار در حال انجام است. به این معنی که ایران از ماهواره های مختلفی همچون ماهواره های تصویربرداری و مخابراتی سیگنال دریافت می کند.

به گزارش مهر، اولین پایگاه پرتاب فضایی ایران در 60 کیلومتری شرق سمنان و جنوب شاهرود واقع است که در سالهای اخیر دو موشک کاوشگر1 و سفیر از این پایگاه فضایی به فضا پرتاب شدند.

ایران میزبان ایستگاههای هدایت و کنترل ماهواره های سایر کشورها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد آخرین وضعیت پایگاههای گیرنده فضایی نیز به مهر گفت: هم اکنون بیش از دو پایگاه گیرنده فضایی در کشور وجود دارد که کار فرماندهی و کنترل (TT&C) و ایستگاههای بزرگ گیرنده از ماهواره های مختلف در کشور را انجام می دهند. با توجه به موقعیتهای موجود این قابلیت وجود دارد که ایران در آینده میزبان ایستگاههای هدایت و کنترل ماهواره هایی که از خاک ایران پرتاب می شوند و یا متعلق به کشورهای دیگر هستند باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فاز مطالعاتی طرح اعزام فضانورد ایرانی به فضا انجام شده است گفت: این طرح پس از تصویب شورایعالی فضایی وارد فاز عملیاتی می شود و گامهای بعدی آن با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
راحله دوشنبه 6 دی 1389 ساعت 03:01 ب.ظ

سلام
میشه لطف کنید و سیلابس هاس سال اول رشته هوا فضا رو بمن معرفی کنید، چون خدم گشتم اما چیزی گیر نیاوردم. باتشکر

روی خط آتش سه‌شنبه 7 دی 1389 ساعت 07:56 ب.ظ http://jamaran110.parsiblog.com

سلام
در تحلیل نبرد آمریکا وایران با موضوع امپراتوری آمریکا در سایه رحم ایران به روز هستیم...منتظر شما هستیم......

یا علی(ع) http://jamaran110.parsiblog.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد