مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سیلی محکم ایرباس بر صورت بوئینگ




کمپانی ارباس اعلام کرد 2 درخواست جداگانه از سوی نیروی هوایی آمریکا جهت اعلام مشخصات فنی ارباس 380 دریافت کرده است.

نیروی هوایی آمریکا قصد دارد 2 فروند ارباس 380 باری و اختصاصی بمنظور از رده خارج کردن بویینگ 747 رییس جمهور آمریکا موسوم به Air Force 1 خریداری نماید.

بنا به اعلام شرکت ارباس ، کلیه اطلاعات درخواستی ، برای نیروی هوایی آمریکا ارسال شده و قرار است یک برنامه نمایشی در اواخر ماه دسامبر سال جاری برای آشنایی بیشتر مقامات آمریکایی برگزار شود.

شرکت بویینگ هم بیکار ننشسته و در تلاش است تا بویینگ 800-747 را جایگزین 200-747 کاخ سفید نماید.







منبع:انجمن هوافضا

عکس روز

امروز دو عکس بسیار زیبا و کمیاب را که متعلق است به بوینگ ۷۴۷ و ۷۰۷ سوخترسان نیروی هوایی برای شما دوستان قرار داده  تا لذت این عکس ها را باهم تقسیم کنیم

7477.jpg

7777.jpg

یک فروند هواپیمای فوکر ‪ ۱۰۰‬به هواپیمایی کیش ایر ملحق شد

قائم مقام معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی کیش ایرگفت: یک فروند هواپیمای مسافربری فوکر ‪ ۱۰۰‬به ناوگان هوایی این شرکت ملحق شد.

خلبان مهدی پاک بونیان، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا، افزود:
از‪ ۴۵ ‬روز دیگر چند فروند هواپیمای مسافربری دیگر به تدریج به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی کیش‌ایر اضافه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پروازی شرکت کیش ایر در مسیرهای داخلی و خارجی گفت: این شرکت هم‌ اکنون در مسیرهای داخلی روزانه ‪ ۲۰‬پرواز و درمسیرهای خارجی دبی، شارجه، ابوظبی و استانبول ‪ ۱۵‬پرواز انجام می‌دهد.

وی تعداد نشست و برخاست پروازهای هوایی کیش‌ایر را روزانه به طور متوسط حدود ‪ ۷۰‬ پرواز اعلام کرد و گفت: ضریب اشغال صندلی هواپیماهای این شرکت در مسیرهای داخلی بین ‪ ۷۴‬تا ‪ ۷۵‬درصد است.

پاک بونیان گفت: متوسط ضریب اشغال صندلی درمسیرهای خارجی شرکت هواپیمایی کیش ایر نیز حدود ‪ ۸۰‬درصد است.

قائم مقام معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی کیش ایر بیان کرد: هم‌اکنون کیش ایر روزانه دو پرواز از تهران به کیش و دو پرواز از کیش به تهران انجام می‌دهد و در صورت تقاضا، این شرکت آمادگی دارد تعداد پروازهای خود را در این مسیر روزانه به ‪ ۱۰‬پرواز به صورت رفت و برگشت افزایش دهد.

پاک بونیان بر رعایت استانداردهای‌ امنیت پرواز ناوگان هوایی کیش‌ایر تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون تمام‌ناوگان هوایی‌ این شرکت با رعایت استانداردهای هوایی لازم پروازهای خود را انجام می‌دهند.

وی اظهارداشت: تمام هواپیماهای توپولف و فوکر این شرکت ملکی‌است اما فوکر یادشده که به ناوگان هوایی کیش ایر ملحق شد به صورت‌استیجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظر وبلاگ:از ما نشنیده بگیرید اما شرکت هواپیمایی آسمان نیز بصورت پنهان در حال مذاکره با روس ها برای خرید حداقل پنج فروند توپولف ۲۰۴ است همچنین اخباری ضد و نقیض در مورد خرید دو فروند بوینگ ۷۵۷ توسط ماهان ایر به گوش می رسد.

فرمانده سابق ارتش اسرائیل: جنگ تازه با حزب الله در راه است

فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی که به علت شکست این ارتش در جنگ سی و سه روزه سال گذشته دربرابر مقاومت اسلامی لبنان برکنار شد گفت جنگ جدید با حزب الله در راه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت، موشه کابلنسکی در اظهاراتی در آمریکا که رادیو رژیم صهیونیستی امروز آن را پخش کرد جنگ تازه با حزب الله را حتمی دانست و گفت ما از جنگ اخیر درس گرفتیم و این بار می دانیم چگونه با حزب الله بجنگیم.

او اضافه کرد ما در جنگ آتی نیروهای زمینی زیادی را وارد جنوب لبنان خواهیم کرد و اگر نیاز باشد حتی ماهها به جنگ ادامه خواهیم داد.

کابلنسکی با تاکید بر ضربه های پیشگیرانه علیه حزب الله افزود حزب الله به سرعت برای ترمیم نیروی خود می کوشد و نیروهای یونیفل مستقر در جنوب لبنان باید برای مهار این حزب وارد روستاها شود.

کابلنسکی که چند هفته پیش از سمت معاونت فرماندهی ستاد ارتش اسرائیل برکنار شد در جنگ سی وسه روزه ، فرماندهی منطقه شمالی فلسطین اشغالی یعنی فرماندهی مستقیم جبهه نبرد را به جای اودی آدام فرمانده وقت این منطقه به عهده گرفت اما این امر نتوانست مانع از شکست رژیم صهیونیستی شود

بالگردهای چینی به موتورهای کانادایی مجهز شده‌اند

 

روزنامه کانادایی"اتاوا سیتیزن"در خبری نوشته است جدیدترین بالگردهای رزمی چین مجهز به موتورهای کانادایی شده‌اند و تحلیلگران نظامی معتقدند این تحول بخاطر نگرانی قانونگذاران آمریکا در مورد انتقال تکنولوژی به اهداف نامناسب، می‌تواند عواقب بدی را برای صنایع هوا- فضا کانادا بدنبال داشته باشد. این روزنامه روز پنجشنبه نوشت:برخی تحلیلگران می‌پرسند چرا کانادا این موتورها را به کشوری فروخته که از آن برای سرکوبی ناراضیان داخلی استفاده می‌کند. به نوشته اتاوا سیتیزن ،این موتورها که توسط شرکت "پرات و ویتنی" ساخته می‌شود ، روی بالگردهای رزمی Z-۱۰نصب می‌شوند. اتاوا سیتیزن نوشته است: شرکت مذکور اعلام کرده کارغیر قانونی انجام نداده و فروش توسط دولت فدرال تائید شده است. "آلسیترا ادگار" پروفسور دانشگاه واترلو به این روزنامه گفته است موتورهای مذکور نباید به عنوان یک موضوع بزرگ قلمداد گردد زیرا اینگونه وسائل دارای فناوری حساس نیستند. وی در عین حال گفته است که استفاده از موتورها در بالگردهای جنگی می تواند بهرنجش قانگذاران آمریکایی منتهی شود که در گذشته شرکتهای کانادایی را به ارسال وسائل به کشورهایی که ممکن است آمریکا را از نظر نظامی به چالش بکشند، متهم کرده‌اند. این روزنامه کانادایی تصریح دارد:بازار بالقوه بالگرد چین بسیار وسیع می باشد و آمریکا و اروپا مقررات خود را برای رسیدن به این بازار گسترده، تا حدی تسهیل کرده‌اند. اتاوا سیتیزن نوشته است:چین تا سال ۲۰۲۰میلادی بیش از ۱۰هزار بالگرد نظامی و تجاری خریداری خواهد کرد که ارزش آن ۸۴میلیارد دلار تخمین زده شده است.


جنگ سرد روسیه و امریکا

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه که این روزها مشغول مذاکرات خود با ایران است، با اشاره به اوضاع امریکا در عراق و افغانستان، نسبت به موضعی که این کشور در مقابل ایران با راه‌اندازی سپر موشکی اروپا اتخاذ کرده است شدیدا انتقاد نمود. وی در جریان سخنان خود سلاح اتمی جدید روسیه را که روز گذشته تحت آزمایشات نهایی با موفقیت آماده‌ی تولید شده است، به جهانیان معرفی کرد.


این سلاح که در واقع یک موشک دوربرد و قاره‌پیما با امکان حمل کلاهک هسته‌ای است، آخرین آزمایشات خود را روز گذشته با موفقیت طی کرد.


موشک توپول که پیش از این هم رسانه‌ها از آن بی‌خبر نبودند، آزمایشات اصلاحی خود را پشت سر گذاشته و آماده‌ی تولید انبوه شده است. این موشک به سبب سیستم کنترلی قوی خود به روسیه این امکان را می‌دهد تا تنها با یک موشک از مسکو، واشنگتن را هدف بگیرد.


منبع: www.spacewar.com


عکس روز

عکس اول متعلق است به بوینگ ۷۴۷ زیبای نیروی هوایی

اما عکس دوم مربوط است به بوینگ ۷۴۷ شرکت بلو اسکای که اطلاعات ضد و نقیضی در مورد این شرکت وجود دارد(دوستانی که از اطلاعاتی از این شرکت دارند ممنون می شویم اطلاعات خود را در اختیارما نیز قرار دهند)

اما عکس آخر٬هواپیمای دورنیر متعلق به سازمان نقشه برداری کشوری با آن ظاهر عجیبش

نخستین جت 100 درصد زیستی جهان به پرواز در آمد

نخستین جت صد در صد مبتنی بر استفاده از سوخت دیزل زیستی جهان با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جت نظامی L-29 اخیرا نخستین پرواز موفقیت آمیز خود را بر فراز صحرای نوادا در آمریکا پشت سر گذاشت.

این جت نظامی که به وسیله دو خلبان به نام های کارول سوگارل و داگلاس رودانت به پرواز درآمد در حالی به ارتفاع خیره کننده 17 هزار فوتی رسید که کوچکترین خللی در عملکرد پروازی آن مشاهده نشد و این درحالی بود که از سوخت صد در صد زیستی استفاده می کرد.

در حال حاضر جت هایی که با استفاده سوخت های رایج هواپیمایی پرواز می کنند در حین انجام کار با افت محسوس در عملکرد پروازی خود مواجه می شوند.

بر اساس گزارش اسپیس دیلی، این آزمایش بر روی هواپیمایی صورت گرفت که چند منظوره بوده و با انواع سوخت ها به پرواز در می آید.

به گفته کارشناسان اهمیت این دستاورد آنجا مشخص می شود که در جریان پرواز یک هواپیما از لندن به نیویورک بالغ بر 4/1 تن آلایندگی کربنی به ازای هر مسافر تولید می شود. این آلایندگی به جز  نیتروژن مونوکسید است که در هوا منتشر می شود.


اصابت 11 هزار راکت و گلوله به پایگاههای دشمن در دقیقه اول تجاوز

فرمانده توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه در گفتگو با فارس خبر داد:

خبرگزاری فارس: فرمانده توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه با اشاره به شناسایی دقیق اهداف و پایگاه‌های دشمنان گفت: در اولین دقیقه هر تهدید عملی دشمن،نیروی زمینی سپاه 11 هزار راکت و گلوله به مواضع مشخص شده متجاوز شلیک می‌کند.

سردار محمود چهارباغی فرمانده توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با تشریح وظایف این مسئولیت، به بیان جدیدترین پیشرفت‌های آن پرداخت.
وی با بیان اینکه فرماندهی توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه، وظیفه هدایت و مراقبت تخصصی از همه‌ی توپخانه‌ها و راکت‌‌اندازهای نیروی زمینی سپاه را بر عهده دارد، گفت: همه‌ی گروه‌ها و گردانهای توپخانه و موشکی که در تمامی لشگرها و تیپ‌های مستقل و منتسب سپاه در سراسر کشور پراکنده هستند، به صورت مستمر توسط این فرماندهی نظارت و هدایت شده و کارهای تخصصی آنها هماهنگ می شود.
چهارباغی با اشاره به اینکه تمامی تاکتیک‌ها، تجهیزات و آموزشهای تخصصی مرتبط با توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه توسط این فرماندهی انجام می‌شود، طراحی و ساخت انواع جنگ‌افزارها، زاویه یاب‌ها، مهمات‌، شکل دهی و هدایت تیم‌های هدایت آتش و تعمیرات تخصصی در سپاه را باعث افتخاری برای نیروهای مسلح دانست.
فرمانده توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: اکنون بهترین و متداول‌ترین توپ‌های جنگی دنیا در اختیار ایران است که آنها را خودمان می‌سازیم. همچنین تمام آموزش‌های تخصصی توپخانه و راکت‌انداز‌ها در دانشکده توپخانه نیروی زمینی سپاه در دو سطح درجه‌داری و افسری و مقاطع کاردانی، کارشناسی، مقدماتی و دوره‌ عالی توپخانه انجام می‌شود که بسیار پیشرفته و مبتنی بر جدیدترین متدهاست.
وی اضافه کرد: هم اکنون در زمینه آموزش، دو نوع عملیات منظم و نامنظم (یا همان ناهمتراز) آموزش داده می‌شود، تا اگر کشورهای همجوار شیطنتی داشتند با مدل منظم و اگر ارتشی که از نظر تجهیزات و تسلیحات نابرابر است اقدامی کرد؛ بتوانیم در برابر آن ارتش فرضی قوی، از سلاحهای خود به شکل دکترین نامتقارن و به بهترین نحو استفاده کنیم.
این فرمانده عالیرتبه نیروی زمینی سپاه با یادآوری اینکه این آموزش‌های نامتقارن را ضمن طراحی، بر روی زمین نیز در مراحل مختلف اجرا کرده و در رزمایش‌ها به کار گرفته‌ایم، گفت: این آموزشها و تاکتیک‌ها به گونه‌ای انجام گرفته که دشمنان نتوانند مواضع شلیک ما را پیدا کنند تا در روز موعود بتوانیم به آنها ضربه لازم را وارد کنیم. یکی دیگر از ویژگی‌های سیستم‌های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه، وسعت و پراکندگی نیروهای بسیار زیاد آن است که در تمامی نقاط کشور توزیع شده‌اند.
چهارباغی تصریح کرد: این توانمندی بسیار بالا و مدرن نیروی زمینی سپاه با استفاده از راکت‌اندازهای رادار گریز، تجهیزات هدایت آتش کامپیوتری که با سرعت بالا و خطای نزدیک به صفر درصد و نیز نیروی انسانی مجرب و با ایمان محقق شده به طوری که اولین گلوله ما قطعاً در 50 متری هدف فرود می‌آید و از نظر متخصصان توپخانه این فاصله یعنی همان هدف؛ چرا که بقیه موضع دشمنان نیز توسط ترکش‌های گلوله‌ها پوشش داده می‌شود.
فرمانده توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه در تشریح خصوصیات سیستم هدایت آتش رایانه‌ای گفت: این سیستم پیشرفته، بسیار سریع و بادقت عمل می‌کند که در کنار‌ آن نیز سیستم دیگری با نام طرح‌ریزی آتش نیز با استفاده از کارشناسان متخصص که سابقه طولانی در امر توپخانه دارند، طراحی شده است. سیستم طرح‌ریزی آتش، هم مکانیزه و هم کامپیوتری است و با استفاده از آن قادر شده‌ایم در تمام سطوح تخصصی با نام‌های "کمک مستقیم"، "عمل کلی"، "عمل کلی تقویت" و "تقویت" اقدام کنیم و کارهایی که قبلاً ساعتها طول می‌کشید، اکنون در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. سیستم‌های هدایت آتش ایران در دنیا بی‌نظیر است و با ساخت دستگاه‌هایی در اندازه یک تلفن همراه، اکنون همه قبضه توپ‌های ما دارای این سیستم مدرن هستند.
وی در ادامه گفتگوی خود با فارس، پیشرفت اصلی نیروی زمینی سپاه را در بخش راکت‌اندازها عنوان کرد که موجب شده اکنون بهترین راکت اندازها که در دنیا متداول است، در اختیار این نیرو باشد.
چهارباغی با بیان اینکه تمامی راکتهای ما ساخت ایران است و حتی یک قطعه آن از خارج تامین نمی‌شود، به تفاوت موشک و راکت اشاره کرد و گفت: موشک هدایت شونده است یعنی پس از شلیک هم هدایت می‌شود، اما راکت پس از شلیک، کنترلی بر روی آن نیست و به همین دلیل قیمت هر موشک 10 برابر راکت است. اما در عین حال دقت شلیک راکتهای سپاه خیلی بالاست و نقطه قوت دیگر نیز ارزان و انبوه سازی آن است.
فرمانده توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه با یادآوری استقرار این سیستم‌ها در تمام کشور، گفت: اکنون این راکت اندازهای رادارگریز تمام مناطق حاشیه خلیج فارس، دریای عمان، مرز عراق و دیگر مناطق مورد نیاز را پوشش می‌دهند. تاکتیک‌ها و سلاح‌های ما پیشرفته‌‌ است و دقت، سرعت و برد راکتهای ما نیز در دنیا کم نظیر و بعضاً بی‌نظیر است.
این فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه آمادگی توپخانه و موشکهای این نیرو به صورت مستمر و لحظه‌ای است، گفت: با آموزش نیروهای بسیجی، اکنون آنها نیز می‌توانند از این تجهیزات استفاده کنند.
چهارباغی با اعلام اینکه برد راکتهای ما الان 150 کیلومتر و توپ‌ها 70 کیلومتری است، اضافه کرد: به زودی راکت‌هایی با برد 250 کیلومتر نیز تحویل نیروی زمینی سپاه خواهد شد. همچنین ما ضمن در اختیار داشتن مهمات متنوع، در هیچ کجا تمرکز تجهیزات و مهمات نداریم و شناسایی یک نقطه، لطمه‌ای به ما نمی‌زند. ما هدف‌های خود را نیز مشخص کرده‌ایم و با شناسایی دقیق مواضع و اهداف مد نظر از نزدیک، در همان لحظه‌ می‌توانیم جوابگوی حماقت دشمنان باشیم.
فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: با استفاده از گلوله‌های هوشمندی که در اختیار نیروی زمینی سپاه است، می‌توانیم تجهیزات متحرک دشمن را هم با توپ هدف قرار دهیم که کمتر کشوری این توانمندی را در اختیار دارد.
وی با بیان این نکته که دشمن نمی‌تواند مواضع شلیک توپ و راکت اندازهای نیروی زمینی سپاه را پیدا کند و ما با انواع سلاحهای خود می‌توانیم تلفات لازم را بر دشمن وارد کنیم، افزود: اگر دشمن قصد حضور فیزیکی داشته باشد در جای جای خاک ایران از مرز تا مرکز، سیستم‌های آتش‌باری لازم پیش بینی شده است و دیگر حتی به دقیقه هم نمی‌کشد که حجم سنگین و انبوه آتش سپاه آغاز می‌شود چون با بهره‌گیری از دیده‌بانهای متخصص، هر تحرک دشمن تحت نظر است و این دیده‌بانها به صورت آن لاین با مرکز در ارتباط هستند.
به اعتقاد سردار چهارباغی، اگر جنگی در آینده اتفاق بیفتد، طولانی نخواهد بود، چون در همان روزهای اول دشمن را به خاک ذلت می‌نشانیم. دشمن نیز از خود بپرسد، حاضر است چقدر کشته بابت حماقت حمله به ایران بدهد، چون ما برای همیشه‌ی تاریخ، آنها را پشیمان خواهیم کرد.
فرمانده توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه در ادامه اعلام کرد: با برنامه‌ها و تاکتیکهای در نظر گرفته شده، در یک دقیقه اول تجاوز دشمنان، 11 هزار راکت و گلوله توپ به سمت پایگاه‌های مورد نظر دشمن شلیک شده و این حجم و سرعت شلیک مستمر خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به اینکه علیرغم در اختیار داشتن انواع تجهیزات مدرن در بخش توپخانه و موشکهای نیروی زمینی سپاه، ایمان و شهادت طلبی جوانان مسلمان ایرانی مهمترین رکن برتری در هر نبردی است، گفت: اعتقاد راسخ به قدرت خداوند و بهره‌گیری از انواع تجهیزات و تاکتیک‌های پیشرفته، ما را در موقعیتی بی‌بدیل در هر شرایطی قرار داده است.

اگر اینجوری بود چی می شد

برای اینکه خنده ای بر لب دوستان نقش ببندد این تصاویر تقدیم میگردد .











منبع:انجمن هوا فضا