مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

غدیرخم

 

 

بی علی در جسم هستی روح نیست
کشتــــی شـــرع نبـی را نــوح نیست
بـی علـــی اصل عبادت باطل است
بی علی هرکس بمیرد جاهل است
  

 

  

عید غدیر خم سالروز افتخار شیعیان جهان بر همه مستضعفین جهان گرامی باد

عیدانه

تصویر 

 

عیدی ما به شما دوستان وفادار وبلاگ در این روز خجسته عکس نایابی از سوخو ۲۵ نیروی هوایی سپاه پاسداران کشور عزیزمان ایران می باشد که عکاسان زیادی  در کمین هستند تا آن را شکار نمایند. 

تقدیم حضور با بهترین آرزوها  

چون علی(ع)آزادمرد باشیم

به ایرانی ها موشک ضد هوایی ندهید تا بتوانیم بمباران شان کنیم!

 منابع رسانه ای و خبری اسراییل اعلام کردند که هیاتی اسراییلی فردا به مسکو سفر می کند تا جلوی فروش سامانه ضدهوایی پیشرفته روسی "اس 300"را به ایران بگیرد.

روزنامه "هاآرتص"چاپ اسراییل ضمن اعلام نگرانی اسراییل از خرید سامانه ضدهوایی اس 300 روسی از سوی ایران نوشت: ژنرال "آموس گیلاد"رییس دایره امنیت دیپلماتیک وزارت دفاع اسراییل تلاش خواهد کرد تا در این سفرمقامات نظامی و سیاسی روسیه را از فروش این سامانه ضد موشکی به ایران بازدارد .

مقامات اسراییل معتقدند خرید این موشک های ضد هوایی از سوی ایران حمله هوایی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران را پیچیده و سخت خواهد کرد.

گیلاد در جریان سفر دو روزه خود به مسکو با رییس ستاد مشترک ارتش روسیه،رییس سازمان اطلاعات روسیه و دیگر مقامات نظامی و امنیتی روسیه دیدار خواهد کرد و ضمن اعلام نارضایتی اسراییل از فروش سامانه ضد هوایی روسیه به ایران درباره نگرانی تل آویو از ارسال اسلحه های ساخت روسیه از طریق رژیم سوریه به گروه حزب الله لبنان نیز با مقامات نظامی و اطلاعاتی روسیه ،رایزنی خواهد کرد.

تلاش ها و تبلیغات رسانه ها و سیاست مداران اسراییلی علیه خرید سامانه ضد هوایی اس 300 روسی از سوی ایران در حالی است که بنا به گفته خود آنها استقرار این سامانه نظامی وآموزش پرسنل مورد نیاز برای آن 3 سال زمان می برد در حالی که اسراییلی ها مدعی اند که ایران تا پایان سال 2009 قادر خواهد بود بمب اتم تولید کند. بنابراین اگر دو تحلیل فوق در کنار یکدیگر قرار گیرد معنایی که از آن برداشت می شود این است که این سامانه ضد هوایی در صورتی که رژیم اسراییل بخواهد در سال آتی به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند به طور کامل عملیاتی نخواهد بود.

در ماه اکتبر(مهر ماه)سال جاری نیز ایهود اولمرت سرپرست نخست وزیری اسراییل به مسکو سفر کرد تا مقامات روسی را از فروش سامانه ضد هوایی اس 300 به ایران و احتمالا سوریه بازدارد اما این سفر وی نتیجه بخش نبود و حتی ولادیمیر پوتین همتای روس اولمرت به بهانه جشن تولدش و خروجش از شهر مسکو همتای اسراییلی را به حضور نپذیرفت.

هر چند که مقامات روسیه نیز تا کنون به صراحت از فروش این سامانه نظامی به ایران سخن نگفته اند و گاه مواضع متناقضی از سوی مقامات سیاسی و نظامی روسیه درباره فروش سامانه اس 300 به ایران شنیده می شود.
مقامات مسکو همانند ساخت و راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در زمینه فروش این سامانه نظامی به ایران نیز مواضع متناقضی می گیرند و هنگامی که زیر فشار محافل غربی قرار دارند مواضعی اتخاذ می کنند که خوشایند آنها باشد و نگرانی های آنها را رفع کند و هنگامی که رقابت یا اختلاف شان با غرب بالا می گیرد اعلام می کنند که همکاری های سیاسی و نظامی خود با کشورهای مخالف غرب در منطقه (از جمله سوریه و ایران) گسترش خواهند داد.

پس از بحران گرجستان و بالا گرفتن تنش سیاسی و نظامی غرب با روسیه، مسکو اعلام کرد که سامانه ضد هوایی اس 300 را علاوه بر ایران در اختیار سوریه نیز قرار خواهد داد. اما "آندری نسترنکو"سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پس از آن اعلام کرد که روسیه این سامانه های نظامی را در اختیار کشورهایی چون ایران و سوریه قرار نخواهد داد.

وی افزود که روسیه در فروش سلاح به دیگر کشورها امنیت بین الملل و ملاحظات ژئو پلتیک و استراتژیک را مد نظر قرار می دهد و اگر فروش سلاحی به یک کشور خاص باعث بر هم خوردن توازن قوا و صلح و ثبات منطقه همجوار آن کشور گردد از فروش سلاح خودداری می کند.

این در حالی است که سامانه اس 300 یک سامانه پدافندی و دفاعی است .اما مقامات نظامی و سیاسی اسراییل و غرب معتقدند با توجه به اینکه ایران به فعالیت های حساس اتمی خود ادامه می دهد در اختیار قرار دادن این سامانه ضد هوایی پیشرفته به ایران بر هم زننده صلح و امنیت بین المللی است چرا که این سامانه ضد هوایی از تاسیساتی دفاع خواهد کرد که نتیجه و محصول فرایند تولیدات آن بمب اتم(!) خواهد بود که صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده و ساخت سلاح هسته ای را در قاموس دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی نمی دانند.

سامانه ضد هوایی اس 300 دارای شعاع عملیاتی 150 کیلومتری است و قادر است دهها هدف را به طور همزمان در فاصله 300 هزار متری زمین هدف قرار دهد.

میراژها به پا می خیزند

                        آغاز اورهال Mirage F.1EQ در صها

تصویر

اواخر تابستان 1387 یک فروند Mirage F.1EQ-6 متعلق به اسکادران 141 شکاری مشهد به منظور تعمیر اساسی بوسیلهء یک تریلی از مشهد به تهران منتقل شد و کار اورهال این جنگنده اوایل آذرماه با انتقال آن بوسیلهء جرثقیل به درون آشیانهء اورهال آغاز گردید.
که علت زمینگیر شدن این میراژ تصمیم نهاجا مبنی بر از رده خارج کردن کلیهء میراژهای عملیاتی این اسکادران پس از سانحهء 18 تیر 1380 که منجر به از دست رفتن یک Mirage F.1BQ این پایگاه در حین آموزش شد این میراژ آبی رنگ که در آن زمان از میراژ های پرکار و عملیاتی این اسکادران بود به همراه سایرین زمینگیر شدند.
عمدهء مشکلات فنی میراژ های نیروی هوایی پس از موتور اویونیک و رادار آن است.
به طوری که تمامی میراژهای عملیاتی در ایران فاقد راداری سالم بودند.
بنا بر اخبار تایید نشده احتمال اورهال دومین فروند میراژ نیز وجود دارد. 

منبع:انجمن هوافضا

خواب هایی که هیتلر برای لندن دیده بود

اسلحه مخفی و نیمه کاره هیتلر، دیکتاتور آلمان 64 سال بعد فاش شد. چنانچه هیتلر این سلاح را به تولید می‌رساند لندن پایتخت انگلستان با خاک یکسان می‌شد.

به گزارش فارس، نویسنده وبلاگ "ما و شما " مطلبی را با عنوان "اسلحه مخفی هیتلر بعد از 64 سال فاش شد" در یکی از پست‌های وبلاگ خود منتشر کرده است.
 

برپایه این گزارش در بخشی از این مطلب آمده است:
 
اسلحه مخفی و نیمه کاره هیتلر، دیکتاتور آلمان 64 سال بعد فاش شد. چنانچه هیتلر این سلاح را به تولید می‌رساند لندن پایتخت انگلستان با خاک یکسان می‌شد.

این بمب مخفی که هیتلر آنرا به صورت مخفی روی کاغد آورده و نام بادبان به آن داده است هزار کیلوگرم وزن دارد و قرار بود بعد از تولید روی لندن پایتخت انگلیس انداخته شود.
این بمب که روی یک هلیکوپتر سوار می‌شود بعد از پرتاب با سرعت هزارو 125 کیلومتر به مقصد نزدیک می‌شود و خلبان نیز می‌تواند با چتر، جان خود را نجات دهد.
به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار ترکیه به نقل از حریت، مهندسان نازی در نظر داشتند با تولید این بمب بخش بزرگی از لندن را نابود کنند.

قرار است فردا نقشه های این بمب نیمه کاره در همان شهر لندن به مزایده گذاشته شود.
هنوز مشخص نشده است که مهندسان نازی در چه تاریخی روی این بمب کار می کرده اند اما این نقشه ها بعد از ورود متفقین به برلین در سال 1945، از قصر محل اقامت هیتلر پیدا شده است.

جت انتحاری ژاپن در جنگ جهانی دومOHKA

یوکوسوکاOHKA MXY-7 یک بمب پرنده طراحی شده برای کامیکازه بود که توسط ژاپن در اواخر جنگ دوم جهانی بکار رفت. اوکا یک بمب پرنده سرنشین دار بود که زیر یک بمب افکن بتی G4M میتسوبیشی، P1Y یوکوسوکا و یا یک G8N ناکاجیما تا رسیدن به فاصله مناسب برای پرتاب حمل می شد. در هنگام جدا شدن خلبان ابتدا به سمت هدف گلاید می کرد و سپس تا رسیدن به فاصله لازم برای پرتاب به سمت هدف ادامه می داد و در آنجا موشک را به سمت هدف هدایت می نمود. تقرب نهایی غیر قابل توقف بود زیرا هواپیما سرعت چشمگیری پیدا کرده بود. این طرح در ابتدا توسط سرجوخه میتسو اوتا ارائه شد و توسط دانشجویان موسسه هوانوردی دانشگاه توکیو به صنایع یوکوسوکا ارائه گشت. نیروی دریایی سلطنتی ژاپن طرح را واجد شرایط بررسی دانست و طرح نهایی توسط مهندسان یوکوسوکا تهیه شد. گونه های مختلفی از اوکا طراحی و ساخت شد که تنها گونه 11 در خدمت بود. اوکا 11 یک بمب 1200 کیلو گرمی بود با بالهای چوبی که از یک راکت سوخت جامد نیرو می گرفت. اوکا می توانست سرعت بالایی را بدست بیاورد اما مشکل اساسی آن دامنه عملیاتی پائینش بود. این امر نیازمند یک هواپیمای مادر بود که بتواند تا 40 کیلومتری هدف به آن نزدیک شود که آنرا در مقابل جنگنده های محافظ ناو بسیار آسیب پذیر می نمود.

تاریخچه فعالیت
21 مارس 1945 : 16 هواپیمای مادر بتی G4M2e به منظور حمله به ناوگان58.1 (Hornet, Bennington, Wasp, Belleau Wood) با اسکورت 55 جنگنده زیرو آماده شدند. به دلایل فنی 30 هواپیمای زیرو یا به آشیانه بازگشتند و یا موفق به پرواز نشدند. اوکاها توسط 50 فروند F6F هلکاتس مورد حمله قرار گرفتند و هواپیماهای مادر سریعا تمامی اوکاها را در 70 مایلی هدف رها کردند. هیچ بمب افکن مادری بازنگشت و هیچ کشتی آمریکایی مورد حمله قرار نگرفت و تنها 15 زیرو با آسیب دیده گی های بالا بازگشتند.
1 آوریل 1945: 6بمب افکن بتی به ناوگان امریکا در نزدیکی اوکیناوا حمله کردند. ناوهای West Virginia Alpine, Achernar و Tyrrell مورد اصابت اوکاها قرار گرفتند. هیچ هواپیمای مادری بازنگشت.
14 آوریل 1945: هفت بمب افکن بتی به ناوگان امریکا در نزدیکی اوکیناوا حمله کردند. ناو Mannert غرق شد. ناو Stanly با 2 اوکا مورد حمله قرار گرفت که آسیب شدیدی دید. ناوشکن Jeffers موفق به نابودی یک اوکا شد اما آسب شدیدی دید. تنها یک هواپیمای مادر بازگشت.
14 آوریل 1945: 7 بمب افکن بتی به ناوگان امریکا در نزدیکی اوکیناوا حمله کردند. هیچ هواپیمای مادری بازنگشت. به نظر می رسد که هیچ اوکایی رها نشده است.
16 آوریل 1945: 6 بمب افکن بتی به ناوگان امریکا در نزدیکی اوکیناوا حمله کردند. یک هواپیما بازگشت اما هیچ اوکایی به هدف اصابت نکرده بود.
28 آوریل 1945: 4 بمب افکن بتی به ناوگان امریکا در نزدیکی اوکیناوا در شب حمله کردند. Shea و Gayety مورد اصابت قرار گرفتند و آسیب جدی دیدند. یک هواپیمای مادر بازگشت.
11 می 1945: 4 بمب افکن بتی به ناوگان امریکا در نزدیکی اوکیناوا حمله کردند. ناو Hugh W. Hadley مورد اصابت قرار گرفت و از رده خارج شد.

خصوصیات :
خدمه: 1 نفر
طول: 6.1 متر
طول بال: 5.1 متر
ارتفاع: 1.2 متر
وزن با مهمات: 2140 کیلوگرم
نیروی پیش برنده: 3 موتور راکتی هرکدام با نیروی 6/2 کیلو نیوتن یا 587 پوندفورس
حداکثر سرعت: 630 کیلومتر بر ساعت
محدوده عملیاتی: 36 کیلومتر
مهمات: یک بمب 1200 کیلوگرمی تری نیترو آمینول.

تصویر


تصویر


تصویر


تصویر



منبع:http://aerospacetalk.ir/forum/viewtopic.php?f=43&p=96629#p96629

مسابقه!!!

تصویر  

دوستان عزیز آیا می دانید این هواپیما  از چه نوع است و چه کاری انجام می دهد؟

سقوط اف ۱۸ در محله مسکونی

شبکه های تلویزیونی آمریکا اعلام کردند که عصر دوشنبه یک فروند جنگنده اف - 18 که قصد فرود در پایگاه موسوم به "میرامار کورپز استیشن " سن دیه گو را داشت در یکی از محله های شلوغ و پر جمعیت شهر سقوط کرد.

این رسانه ها گزارش دادند ساکنان سن دیه گو عصر دوشنبه صدای هولناکی شنیدند و بلافاصله شیئئ غول پیکر دود آلودی را دیدند که بطور مارپیچ بسوی زمین در حرکت است و لحظاتی بعد این شیئی غول پیکر با صدای مهیبی به زمین اصابت کرد.

در این لحظه ساکنان شهر با تصور اینکه مورد حمله تروریست ها قرار گرفته اند به مراکز امنیتی شهر تلفن کرده و آنچه را دیده اند به آنها گزارش داده اند.

این رسانه ها گفته اند تا کنون از تلفات احتمالی این حادثه که در نزدیکی یک مدرسه ابتدایی روی داده خبری منتشر نشده است اما آنچه که با یقین می توان تایید کرد این است که در جریان سقوط هواپیمای مذکور که قصد فرود آمدن در فرودگاه نظامی معروف "میرامار کورپز استیشن " را داشته دو خودرو و یک خانه مسکونی بطور کامل منهدم شده اند. 

خبرگزاری سی ان ان گزارش داد که سه نفر از جمله یک کودک در این حادثه جان باختند و یک نفر هم ناپدید شد.
خلبان این هواپیما به بیمارستان منتقل شد.
این هواپیما دارای دو صندلی میباشد که در این پرواز فقط یک خلبان داشته.نام این خلبان اعلام نشده است.
شهردار سن دیگو اعلام کرد احتمالا در خانه ای که سانحه بر روی آن اتفاق افتاده مادربزرگ ، مادر و 2 فرزند زندگی می کرده اند.

تصویر

تصویر

عکس روز

Click here for full size photo! 

کارگو ایران ایر 

 

Click here for full size photo! 

ایلیوشین کارگو قزاقستان پرواز های هفتگی فشرده ای به ایران دارد 

 

Click here for full size photo! 

میگ 29 ایران 

امید دفاع از آسمان بیکران ایران زمین 

 

Click here for full size photo! 

شیر بی یال و دم 

 

Click here for full size photo! 

پوست این هواپیما را کندند 

 

Click here for full size photo! 

کارگو نیروی هوایی در فکر بازگشت به ناوگان