نیروی دریایی آمریکا قصد دارد یک کشتی جدید و پرخرج جنگی برای آزمایش در آب های سانتیاگو در سال جاری بسازد.
به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه خبری "ساین آن سانتیاگو، جورج بوش رئیس جمهوری آمریکا در بودجه پیشنهادی ماه جاری خود به کنگره، خواستار ساخت دو فروند کشتی جنگی ساحلی جدید شده بود.
به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، ساخت کشتی های ساحلی دیگر متوقف می شود تا زمان کافی برای آزمایش نمونه اولیه دو کشتی جنگی "فیریدم" و "ایندیپندنس" فراهم شود. آزمایش نمونه های اولیه این دو کشتی در سانتیاگو چندین سال به طول می انجامد.
کشتی های جنگی ساحلی، کشتی های سریع و فرزی هستند که در آب هایی با عمق 20 فوت قابلیت عمل دارند.
به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، این کشتی ها به آمریکا کمک می کند تا در خطوط ساحلی کشورهایی چون ایران قدرت نمایی کند.
دریادار "استنلی بوزین" مدیر اختصاص بودجه نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت: آزمایش دو کشتی اولیه از این نوع کشتی ها در تابستان انجام خواهد شد و بدین ترتیب به اطلاعات بیشتری در خصوص ساخت آنها دست خواهیم یافت.
سال گذشته، پنتاگون قرارداد ساخت دو فروند دیگر از این نوع کشتی ها را به دلیل پرهزینه بودن لغو کرد. اما نیروی دریایی آمریکا همچنان تصمیم دارد تا هزینه مورد نیاز برای ساخت سومین کشتی جنگی ساحلی را در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده را به دست آورد.
دو کشتی ساحلی جنگی به نام های "فیریدم" و "ایندیپندنس" توسط شرکت های لاکهید مارتین و جنرال دینامیکز ساخته می شود.
هلیکوپتر تهاجمی کاموف 50(black shark)با کد انتخابیHokum Aیکی از بهترین هلیکوپترهای شناخته شده در جهان است.این هلیکوپتر در قالب دو گونه طراحی گشته که نوع 2سرنشینه آن (کاموف 52) به (Alligator) و با کد انتخابیHokumBموسوم است.این هلیکوپتر توانای روسی قابلیت حمله به اهداف زمینی و هوایی مختلف را در ساعات مختلف شبانه روزراداراست.
حداکثر سرعت لول کاموف 310 کیلومتر بر ساعت بوده و از برد رزمیی برابر 460کیلومتر برخوردار است. کاموف توسط دفتر طراحی در روسیه طراحی گشته و از دو موتور توربوشفت کلیموف (تی وی 3-117 وی ام آ) هر کدام به قدرت2200شفت اسب بخار برای تولید نیروی تراست خود بهره می برد.این موتورها در دوسمت بدنه هلیکوپتر واقع شده و این امر بقاپذیری بالایی به این هلیکوپتر بخشیده است.این هلیکوپتر می تواند حدود2تن انواع تسلیحات شامل موشک های ضدتانک ،راکت های غیرهدایت شونده در کالیبرهای مختلف،موشک های هوا به هوا و انوع بمب ها را در چهار محل زیر دو بال کوچک نصب شده در وسط حمل کند.که از مهم ترین موشک های آن می توان به Vikhrشاره داشت.
این موشک هدایت لیزری مافوق صوت ضدتانک در دو محل نصب زیر بال به تعداد 12 عدد حمل می شود.که از کارایی های آن به هدف گیری دور برد از فاصله هشت کیلومتری و دقت آن اشاره داشت این هلیکوپتر همچنین مجهز به یک توپ30میلیمتری با برد چهار کیلومتر است.کاموف کا-50یک هلیکوپتر کاملاً آکروباتیک بوده و قابلیت انجام انواع مانورها مانند رول فانل و لوپ را داراست.قطر روتور اصلی این هلیکوپتر 14.5 متر بوده در حالیکه درازای هلیکوپتر مقداری نزدیک به 15.9 متر است.ارتفاع خود هلیکوپتر حدود 5 متر می باشد.لازم به ذکر است کاموف کا50 نخستین هلیکوپتر عملیاتی جهان مجهز به سیستم اجکت یا پرتاب صندلی خلبان بوده که خلبان را قادر می سازد در تمامی ارتفاعات و سرعت ها از این سیستم بهره برد.
سیستم اویونیک پروازی این هلیکوپتر نیز به انواع سیستمهای ناوبری اینرسیالی ،(آی ان اس)خلبان اتوماتیک و سیستم هد آپ دیسپلی (اچ یو دی)یا نمایشگر مربوط به هدفگیری و سایر اطلاعات که در شیشه کابین جلو خلبان تعبیه شده مجهز است.وزن هلیکوپتر در حالت عادی یا وزن خام آن برابر 7.692 کیلوگرم است که در هنگام تیک-آف متعادل به9.800 کیلوگرم رتقا یافته و پس از تیک-آف پایانی حداکثر وزن برخاست، به 10.800 کیلوگرم می رسد.
روتورهای این هلیکوپتر طوری طراحی شده که برخلاف هم چرخش می کنند و قابلیت هایی مانند قابلیت پرواز ساکن در ارتفاع 4000 متری و نرخ صعود ده متر بر ثانیه ، قابلیت انجام مانور و چابکی فوق العاده حتی در سرعت های بالا،تقلیل تاثیر اغتشاش هوا و باد ،کاهش علائم راداری و صوتی و افزایش قدرت به میزان ده تا پانزده درصد را به این هلیکوپتر چابک بخشیده است.
ناگفته نماند شرکت های (سکستانت)و (تامسون)از فرانسه نیز در ساخت سیستم های اویونیکی این هلیکوپتر با کاموف همکاری گسترده ای داشته اند.هلیکوپترهای کا-50 و کا-52 در هشتاد و پنج درصد قطعات مشترکند هرچند اضافه شدن سیستمهای چندمنظوره موجب افزایش وزن و در نتیجه کاهش عملکرد پروازی کا-52 نسبت به کا-50 شده ،ولی در کل مزیت خود را نسبت به رقبای همطراز خود حفظ کرده است و از این حیث نه تنها جزو بهترین بالگردهای روسی، بلکه در زمره برترین بالگردهای تهاجمی-تدافعی و درکل عملیاتی جهان قرار می گیرند.
نکته:دوستان عزیز قبلا در مورد هلی کوپتر های نظامی سری کاموف صحبت کرده بودیم ولیکن بدلیل در خواست یکی از دوستان عزیز وبلاگ بر آن شدیم مجددا مقاله ای در مورد این هلی کوپتر کارآمد در وبلاگ قرار دهیم.به امید رضایت شما عزیزان
عصر ایران – کارشناس موشکی اسرائیل برنامه موشکی ایران را پرانرژی توصیف کرد و آن را غنی ترین برنامه موشکی نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیای امروز برشمرد.
به گزارش عصر ایران (asriran.com) به نقل از پایگاه خبری مسیحیان (سی بی ان نیوز)، "اوزی روبین" گفت: پرتاب اولین موشک ایران به فضا باید کل دنیا را نگران کند، زیرا اگر ایران قادر به قرار دادن ماهواره در فضا باشد، برای این کشور فرستادن بمب به نقاط دیگر جهان، کار دشواری نخواهد بود.
وی ماهواره ایران را به ماهواره اسپوتنیک روس ها در سال 1957 تشبیه کرد و گفت: موشک سوار شده بر پشت این ماهواره، آمریکایی ها را ترساند و نشان داد اگر روس ها می توانند این شی 15 پوندی را در مدار قرار دهند، پس فرستادن موشکی به سمت واشنگتن نیز برایشان آسان خواهد بود.
روبین افزود: پرتاب ماهواره ایرانی و ادامه برنامه هسته ای در این کشور این سوال را به وجود آورده که آیا ایرانیان می توانند یک ابزار هسته ای بسازند که قادر به هدف قرار دادن آمریکا باشد.
وی معتقد است: اگر این توان در برنامه فضایی روسیه وجود داشت، پس برنامه فضایی ایران نیز می تواند تهدید مستقیمی را متوجه آمریکا کند.
روبین خاطرنشان کرد: ایرانی ها با برخورداری از قابلیت احتمالی پرتاب ماهواره، تلویحا و نه با صراحت آمریکا را تهدید می کنند.
نمایی هوایی از فرودگاه مهرآباد
خسته نباشی پیرمرد
میل های نیروی انتظامی مجهز به راکت انداز در جنوب شرق
ترافیک بالا در فرودگاه امام
سوخوی 34 که ناتو آن را FallBack نام گذاری کرده یک جنگنده بمب افکن پیشرفته تهاجمی دو سرنشین است.این جنگنده-بمب افکن برای جایگزینی سوخوی 24 طراحی شده است.
این جنگنده بمب افکن می شود گفت که نسخه ای ازSu-27 Flanker است.طراحی آن در اوایل 1980 آغاز شد و در 13 آوریل 1990 اولین پرواز آزمایشی را تجربه کرد.نخست این جنگنده بمب افکن
Bombardirovschik ) Su-27IB (IB: Istrebitel نام گذاری شد.
مسائل مالی شرکت سازنده باعث توقف مکرر پروژه شد و باعث شد مدل آزمایشی آن تحت قوانین مختلف تخصیص به نمایش درآید.زمانی که خبر آن در مطبوعات پخش شد از آن با نام Su-34 یاد شد.سومین مدل آزمایشی این پرنده در نمایش هوایی پاریس در سال 1995 شرکت کرد و نام Su-34MF (FN for "Fighter, Navy") به خود گرفت.همچنین در نمایش هوایی MAKS در سال 1999 نام Su-34MF (MF for MnogoFunksionalniy, multi-function) بر روی این جنگنده-بمب افکن گذاشته شد.اخیرا نیروی هوایی روسیه این جنگنده-بمب افکن را فقطSu34 معرفی کرده است.
در طراحی شکل بال ها سکان عمودی و خروجی موتور ها تقریبا شبیه به Su-27/Su-30 'Flanker' Su-30/Su-33 'Flanker-D'/Su-35 'Flanker-F' برای افزایش ناپایداری(مانور بیشتر) و کاهش نیروی پسا عمل شده است.دماغه هواپیما به کلی تغییر کرده و کاکپیت هواپیما به شکل دونفره side-by-side طراحی شده.Su-34 موتور های Su-27 را در خود حفظ کرده اما با تابت ماندن شکل ورودی ها بیشترین سرعت این جنگنده به 1.8 ماخ رسیده است.
برخلاف Su-27 ،Su-34 دارای شیشه کاکپیت مدرن رنگی CRT و صفحه نمایش چند منظوره است.الکترونیک هوایی همچنان بر پایه V004 و UOMZ لیزری/تلوزیونی است و سیستمی برای تشخیص و هدایت دقیق مهمات تعبیه شده است.
این جنگنده همچنین از رادار v005 نیز بهره می برد. Su-34 به تجهیزات جنگ الکترونیک ECM نیز که شامل سیستم شناسایی مادون قرمز پرتاب موشک(infrared missile launch detection system) است،استفاده می کند. کابین آن کاملا زره پوش است(با هفده میلیمتر تیتانیوم تقویت شده)
تفاوت اساسی کاکپیت این جنگنده-بمب افکن این است که فضای وسیعی را برای خدمه فراهم میکند.از قبیل یک آشپزخانه کوچک توالت،و تخت خواب برای خدمه.(جلل خالق.هواپیماهای مسافربری ما چنین امکاناتی ندارن،نزاح کردم)در طراحی کاکپیت راحتی خدمه مهم ترین شرط را به خود اختصاص داده. از جالبترین امکانات آن این است که می تواند به سمت عقب (یعنی هواپیمای تعقیب کننده) موشک شلیک کند این هواپیما می تواند موشک های R.73 را از دریچه ی مخصوص شلیک کند
بمب افکن SU.34 بدون سوختگیری می تواند تا 4000 کیلومتر را با جنگ افزار کامل بپیماید
در هر حال جنگنده ی SU.34 یکی از بهترین بمب افکن های ضربتی محسوب می گردد پلاتیپوسی که به طور کامل خود را با همه چیز وفق می دهد.