مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

به زودی: افتتاح پیشرفته ترین سیستم راداری کشور در کیش

پیشرفته ترین سیستم راداری در کیش به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بندرگاه و فرودگاه کیش گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم، بهره برداری از پیشرفته ترین سیستم راداری کشور در جزیره کیش به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزای فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی چمن زاد افزود: صبح سه شنبه 19 دی ماه جاری پیشرفته ترین سیستم راداری کشور با حضور رحمتی وزیر راه و ترابری و برخی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه با مجهز شدن فرودگاه بین المللی کیش به رادار اپروج ضریب ایمنی فرودگاه این جزیره فوق العاده افزایش خواهد یافت تصریح کرد: بخش وسیعی از فضی منطقه جنوب و مناطق همجوار تحت پوشش رادار مذکور قرار می گیرد.

چمن زاد همچنین خاطرنشان کرد: افزایش سطح ایمنی برای نشست و برخاست هواپیما، ارتقای سطح سلامتی پرواز، نظارت بیشتر بر کنترل مراقبت پرواز و ارائه خدمات بهتر در شرایط نامناسب جوی و کنترل بهتر ترافیک فرودگاه کیش از جمله دلایل فنی و عملیاتی نصب رادار مذکور است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بندرگاه و فرودگاه کیش رادار اپروج از شرکت تالس فرانسه خریداری شده و هزینه آن به بیش از 8 میلیون دلار می رسد.
فرودگاه کیش یکی از پیشرفته ترین و زیباترین فرودگاه های کشور است که روزانه با پذیرش بیش از 65 پرواز داخلی و خارجی جزو سومین فرودگاه پرتردد کشور محسوب می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد