مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

An-225(غول پیکر و دوست داشتنی)

 

Short final shot of Mriya in all her glory! The most aircraft in the world; the Antonov 225.  Enjoy this fascinating marvel of aviation and engineering!   انتونف ۲۲۵«مریا» (به معنی رویا) در حال حاضر بزرگترین هواپیمای جهان است. هدف از طراحی مریا ساخت هواپیمایی بود که بتواند شاتل فضایی روسی «بوران» را حمل کند. برای چنین ماموریتی دفتر طراحی آنتونوف گزینه اول برای ساخت چنین هواپیمایی بود. زیرا این دفتر قبلا هواپیمای بزرگ و موفق An-124 را ساخته بود. برای ساخت هواپیمای مناسب با نیاز فضاپیمای بوران نیاز بود آنتونوف 124 قدری درازتر شود. به همین منظور دفتر طراحی آنتونوف، An-225 را طراحی کرد. An-225 در مقایسه با An-124 دارای درب عقبی نمی باشد. علاوه بر آن دارای 32 چرخ در ارابه های فرود است که چهار چرخ در دماغه و 28 چرخ به صورت دو ردیف 14 تایی در زیر بدنه اصلی این غول آهنی قرار دارند. An-225 به لطف اندازه بزرگش قادر است محموله های خارج از اندازه متعارف را حمل کند. این هواپیما با وجود اینکه یک هواپیمای نظامی نیست اما می تواند در بسیاری از مقاصد نظامی به کار گرفته شود. این هواپیما اولین پرواز خود را به مدت 75 دقیقه در اوایل سال 1988 انجام داد و از سال 1989 وارد سرویس شد. بعد از لغو شدن برنامه فضایی بوران، تنها An-225 ساخته شده در محوطه ای پارک شده بود و از موتورهایش در هواپیماهای An-124 استفاده می شد. در سال 2001 بعد از وقفه ای طولانی هواپیمای An-225 برای پرواز مناسب تشخیص داده شد و اولین پرواز خود را در هفتم می همان سال انجام داد. شایعاتی وجود داشت که آژانس فضایی اروپا برنامه هایی برای به پرواز درآوردن یک پرنده بدون سرنشین عمود پرواز از یک فروند هواپیمای An-225 دارد. هر چند این شایعات به واقعیت نرسید اما نشانه هایی از این تصمیم وجود داشت. نکته جالب توجه این است که «مریا» علاقه مندانی در آمریکا یافته است. به طوریکه «بروس بیرد» مدیر بخش چارتر شرکت ارفویل، اعلام کرد An-225 گزینه بسیار مناسبی برای حمل لانچرهای موشکهایی نظیر اطلس و دلتا محسوب می شود. بزرگی بیش از حد آنتونوف 225 این قابلیت را می دهد که بخش های از بدنه بوئینگ 737 در آن به خوبی جای گیرد. ساخت دومین مدل از آنتونوف 225 تا حدودی پیشرفت داشت. اما برای مدتی کنار گذاشته شد تا اینکه در سال 2002 آنتونوف اعلام کرد که کار ساخت این هواپیما را تا آماده شدن برای پرواز ادامه خواهد داد. در صورتی که بازار مناسبی برای این هواپیمای خاص ایجاد شود شاهد تولیدات بیشتری از آنتونوف 225 خواهیم بود.

موتور:
شش موتور توربوفن پرگرس (لاتروف) D18T

بیشترین رانش موتور:
229.5kN معادل 51,590lb

عملکرد:
بیشترین سرعت: 850km/h
برد:
4,500km معادل 2,425nm با بیشترین بار مفید
15,400km معادل 8,310nm بدون بار

اوزان:
بیشترین وزن برخاستن: 600,000kg معادل 1,323,000lb

ابعاد:
طول: 84m معادل 275ft
ارتفاع: 18.10m معادل 59ft
دهانه بال: 88.4m معادل 290ft

گنجایش:
بار: توانایی حمل 250 تن بار

سفارش و تولید:
آمار دقیقی از میزان تولید در دست نیست.

لینکی جهت دیدن عکس های زیبا و گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد این هواپیمای زیبا

http://www.air-and-space.com/Antonov%20An-225%20Mriya.htm

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 26 اردیبهشت 1386 ساعت 08:01 ب.ظ

آقا من یه سری عکس ازش دیدم با ۱۰ موتور و ۴ بال کمکی عقب
اینم یه سلیت نمونه
http://bottum.home.mindspring.com/fantasy

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد