مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ایران نوع پیشرفته موشک زلزال به رژیم دمشق داده است

روزنامه هاآرتس امروز (جمعه 8 فوریه 2008 ) نوشت: این موشک قادر خواهد بود به فرودگاهها، نیروگاههای برق، کارخانجات و اماکن حساس دیگر با دقت بیشتری اصابت کند و خسارات سنگین وارد آورد.

به گفته آگاهان، موشک جدید از نوع زلزال است که در ایران طراحی و تولید شده و اخیرا حکومت ایران برد آن را تا 250 کیلومتر افزایش داده است.

هاآرتس نوشت: اطلاعات محرمانه درباره مجهز شدن سوریه به این موشک جدید، اخیرا به وزیران کابینه اسرائیل ارائه شده است.

بنابراین گزارش، تولید موشک زلزال در سوریه آغاز گردیده و انجام این پروژه در چارچوب پیمان همکاریهای راهبردی بین ایران و سوریه انجام گرفته است.

به موجب این پیمان، حکومت ایران کمکهای نظامی گسترده در اختیار سوریه قرار می دهد و اطلاعات تکنولوژی به آن کشور منتقل می کند. سوریه بابت این همکاریها با حکومت ایران، هر سال صدها میلیون دلار پول از ایران می گیرد.

سوریه در سالهای اخیر به علت رژیم دیکتاتوری در آن کشور و سرکوب مردم، به عقب ماندگی اقتصادی دچار شده و نیاز گسترده ای به کمک مالی حکومت ایران دارد. فقر اقتصادی در چند دهه اخیر، موجب عقب ماندگی نظامی سوریه نیز شده بود که اکنون چند سال است حکومت ایران با اعطای کمک های کلان مالی و نظامی می کوشد آن را جبران کند.

در گزارشهای پیشین گفته شده بودکه سوریه اخیرا حدود یک میلیارد دلار اسلحه از روسیه خریداری کرده که هزینه آن به طور کامل از جانب جمهوری اسلامی ایران پرداخت شده است.

آگاهان نظامی در اورشلیم گفتند که نوع جدید موشک زلزال که در سوریه تولید گردیده 250 کیلومتر برد دارد و نه تنها دقیق تر از نسل پیشین موشکهای زلزال است، بلکه مقدار بیشتری نیز مواد منفجره در کلاهک آن جای می گیرد.

سوریه در سالهای اخیر با کمک بودجه های ایران و خرید اسلحه پیشرفته از روسیه، به انواع جنگ افزارهای زمینی و هوائی مجهز شده است.

با اینهمه مئیر داگان رئیس سرویس امنیت خارجی اسرائیل (موساد) هفته پیش در کمیسیون امنیت و امور خارجی کنست (پارلمان اسرائیل) گفت: سوریه در حال حاضر قصد ندارد اسرائیل را مورد حمله قرار دهد و تلاشهای تسلیحاتی آن کشور در این مرحله جنبه تدافعی دارد.

به دنبال انفجار تروریستی که روز دو شنبه (4 فوریه 2008) در شهر دیمونا در جنوب اسرائیل روی داد و در آن یک بانوی سالخورده کشته شد، همسرش بشدت زخمی گردید و دهها نفر دیگر نیز مجروح شدند، مقامات حکومت خودگردان فلسطینی سوریه و ایران را متهم ساختند که عامل انجام این اقدام تروریستی بودند.

گروه حماس در نوار غزه مسؤولیت این جنایت را به عهده گرفت . ولی محافل وابسته به محمود عباس گفتند که حماس با تشویق و راهنمائی حکومت ایران و رژیم سوریه تصمیم گرفته است جنایات علیه اسرائیل را از سر بگیرد.

این محافل فلسطینی می گویند: حکومت ایران با همکاری سوریه در ماههای اخیر تعلیم دادن فرماندهان تروریستی حماس را به عهده گرفته است. این افراد در قرارگاههای نظامی حزب الله در لبنان تعلیم می گیرند و برخی از آنها به ایران فرستاده می شود و در پایگاههای سپاه پاسداران آموزش تروریستی می گذرانند.

نظرات 5 + ارسال نظر
مزداویچ دوشنبه 22 بهمن 1386 ساعت 12:13 ب.ظ

ای خدا...
ما چرا باید به این عربهای نامرد کمک کنیم...تمام بودجه ما صرف کمک نظامی به این و اون میشه...

مزداویچ دوشنبه 22 بهمن 1386 ساعت 12:20 ب.ظ

در مورد مقایسه اف۱۸ و اف ۱۵ من گفتم نه علی ؟علی کیه دیگه ؟
من علی نیستم به خدا....
در ضمن مگه اف ۱۸ از اف ۱۵ برتر نیست ؟...
یه سوال دیگه....
اگر ما سوخو ۳۰ داشته باشیم میتونیم در مقابل حمله آمریکا برتری هوایی رو حفظ کنیم؟...چه تعداد باید داشته باشیم که بتوانیم از خودمون دفاع کنیم ؟
درضمن اف ۱۴ و سوخو۳۰ هر کدام مربوط به کدام نسل از جنگنده ها میباشند ؟
شرمنده ما این قدر سوال میکنیم....
به عنوان آخرین سوال...
شما بچه کجا هستین ؟

شرمنده دوست عزیز از اشتباه در نام شما
خیر اف ۱۸ از اف ۱۵ قویتر نیست البته این دو دو وظیفه متفاوت دارند ولیکن اف ۱۵ یک جنگنده همه کاره قدرتمند است ولیکن بدلیل پیچیدگی های موجود در حفظ و نگهداری و مشکلات هزینه ای بغیر از آمریکا توسط عربستان و اسرائیل به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و این امر خود بر اهمیت این جنگنده می افزاید.
سوخو ۳۰ جنگنده ای مناسب برای دفا از حریم ایران و پاسخ به دشمنان قسم خورده می باشد ولیکن بدون داشتن ناوگان کافی و پشتیبانی مناسب در جنگ با ابرقدرتی چون آمریکا کار برای او بسیار سخت خواهد شد ولیکن با همین شرایط می تواند دوباره برتری هوایی در منطقه را به ما برگرداند.الته همان طور که در گذشته و سایر دوستان توضیح دادند عوامل خیلی دقیقی وجود ندارد که بتوان میان نسل های جنگنده ها تفکیک قائل شود ولیکن میتوان اف ۱۴ را نسل چهارمی را در میان نسل سومی ها نامید زیرا زمانی که این پرنده افسانه ای طراحی و تولید شد موجب شگفتی میان کارشناسان گردید و در آن زمان که نسل سومی ها در اواسط میدانداری خود بودند نسل چهارمی به بازار آمد(نظر شخصی)
سوخو ۳۰ نیز نسل چهارمی است که بسیار پیشرفته بوده و با تغییراتی کوچک می توان آن را ورود روس ها به نسل پنجم نامید.
خوشحالیم از اینکه با شما در ارتباطیم و تا حد امکان و علممان (اگرچه محدود)پاسخگوییم.
ما نیز چون شما ایرانیم.موفق باشید و سرفراز و با وسعت دید بالا

[ بدون نام ] دوشنبه 22 بهمن 1386 ساعت 12:58 ب.ظ

آخه چرا ایران وقتی تو تجهیز خودش مونده به سوریه کمک میکنه؟

سروش سه‌شنبه 23 بهمن 1386 ساعت 08:10 ق.ظ

کمک به سوریه کمک به مسلمین است و قضیه رو نباید با عقده های نژادی گره زد

محمدرضا یکشنبه 25 فروردین 1387 ساعت 05:17 ب.ظ

واقعا چه بر سر ایران آمده .
سوریه چه خوشحاله از اینکه ۲۸ سال نفت مفت میگیره . موشک هم که میگیره هیچ بجای اینکه پولشو پرداخت کنه تازه پول از ایران هم میگیره !!!!!!!!!!
حزب الله و حماس هم که جای خود دارند چندی قبل ۵۰ میلیون دلار کمک از رهبر به حساب حماس واریز شد در حالیکه بسیاری از مردم کشور در زیر خط فقر زندگی میکنند .
عراق هم که از آنطرف به جان و مال و ناموس ایران و ایرانی تجاوز کرد و ۱۰۰۰ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کرد - از اینطرف آقایان برای خود شیرینی هواپیمای ایرباس به آنها هدیه می کنند .
مدیر محترم وبلاگ لطفا این نظر من را تایید کنید و مثل نظر قبلم در مورد هواپیمای اهدایی ایرباس ایران به عراق آنرا حذف نکنید .
بگذارید همه در بحثی آزاد شرکت کنند و نظرات خود را بیان کنند - حذف نظرات بحق و مخالف - چیزی را تغییر نمی دهد

دوست عزیز من
محمد رضا گرامی
با تشکر از لطف و محبت های شما دوست گرامی و جدید که ما را در ادامه کار خود مصمم می سازید باید به نکاتی در مورد این نظر و تعدادی از نظرات گذشته شما بیان کنم.
دوست گرامی همانطور که از ساختار وبلاگ ما و نظراتی که در انتهای بعضی از اخبار و مقالات ارائه می دهیم به راحتی می توانی با عقاید و جهت گیری های ما آشنا شوی.ما بر خلاف بعضی از وبلاگ ها که سعی می کنند در لفافه صحبت کنند بیم و هراسی از این نداریم که عقاید و افکار خود را برای بینندگان عزیز وبلاگمان روشن سازیم.میتوانیم در آرشیو وبلاگ به وضوح نمونه هایی از مواضع و عقاید ما را مشاهده نمایید.همچنین ما در وبلاگ خود سعی وافری می کنیم تا از حریم عدالت دور نشویم و تنها از یک دریچه به وقایع ننگریم و در مقالات و نقد هایمان هم تعریف و تمجید داشته ایم و هم شدیدترین انتقاد ها را.در بخش نظرات کاربران نیز تمام سعی خود را کرده ایم تا نظرات دوستان با هرگونه عقیده و طرز تفکری که در جای خود قابل احترام است در وبلاگ قرار دهیم .صحت این موضوع را نیز می توانید در گشتی در بخش نظرات مقالات ما بررسی نمایید اما یک نکته ما در این وبلاگ به بعضی اصول تعهد کامل داریم از جمله جلوگیری از سیاسی شدن بیش از حد موضوعات و حذف و فیلتر نظراتی که در آنها به یک شخص یا مجموع یا یک کشور و....بی احترامی صورت پذیرد و یا نظراتی که صرفا بر پایه احساسات باشد.
دوست خوبم ما نیز با بخشی از نظرات و انتقاد های شما موافقیم و ما نیز چون شما در این کشور زندگی می کنیم و با مشکلات خود و مردم کشورمان بخوبی آشناییم ولیکن دلیل نمی شود چشمانمان را ببندیم و ...
بیایید با همدیگر دموکراسی را هر چند نا چیز در این وبلاگ تجربه کنیم.
در پایان باز هم از لطف و محبت شما دوست گرامی کمال تشکر را داریم

مدیریت وبلاگ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد