مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

سامانه جهت یابی گلوناس روسیه با موفقیت آزمایش شد

سامانه جهت یابی "گلوناس" روسیه برای نخستین بار پرواز و فرود هواپیمای "ایلیوشین-‪ "۷۶‬حامل معاون نخست وزیر این کشور در پایگاهی در قطب جنوب مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش ایتارتاس، "سرگئی ایوانف" معاون نخست وزیر روسیه پس از فرود این هواپیما در پایگاه "نوولازارفسک" قطب جنوب با ابراز رضایت از کار سامانه گلوناس گفت: هنگام پرواز هواپیما شش ماهواره سامانه گلوناس در مدار زمین فعالیت می‌کرد در حالی که چهار ماهواره برای اطلاع‌رسانی کافی بود.

ایوانف گفت: هواپیما علاوه بر گیرنده سامانه گلوناس به گیرنده سامانه آمریکایی "جی.پی.اس" هم مجهز بود ولی در هنگام پرواز تنها از گلوناس استفاده شد که دقت آن ‪ ۳‬تا ‪ ۱۰‬متر است.

معاون نخست وزیر روسیه که هیاتی از دولت ازجمله وزیران منابع طبیعی و حمل و نقل وی را در این سفر همراهی می‌کنند در جلسه‌ای در "نوولازارفسک" مسایل حمل و نقل هوایی روسیه در قطب جنوب و استفاده از سامانه جهت یابی "گلوناس" را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایوانف با اشاره به برنامه دولت برای ساخت ‪ ۲۴‬ماهواره گلوناس در هجده ماه آینده گفت: مساله اصلی، کار ماهواره‌ها در مدار نیست بلکه تولید تجهیزات زمینی ویژه گلوناس ازجمله گیرنده‌های آنها است که به کندی پیش می‌رود.

روسیه از آغاز سال جاری میلادی سامانه جهت‌یابی خود موسوم به "گلوناس" را با بکارگیری ‪ ۱۹‬ماهواره ویژه در مدار زمین راه انداخت.

"گلوناس" از بسیاری جهات مشابه سامانه جهت یابی "جی.پی.اس" آمریکا می‌باشد در دو سال آینده با بکارگیری ‪ ۲۴‬ماهواره کاربرد جهانی خواهد داشت.

رییس جمهوری روسیه در مورد سامانه گلوناس گفته است برای این که مصرف کنندگان اطلاعات، سامانه گلوناس را انتخاب کنند این سامانه باید بدون نقص کار کند و ازنظر کیفیت و قیمت، بهتر از سامانه "جی.پی.اس" آمریکا باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد