مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

نسل جدید جنگنده صاعقه تولید شد

 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، مجید هدایت مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نمایشگاه هوایی کیش گفت: نسل جدیدی از هواپیمای جنگنده بومی ایران با نام صاعقه، در این سازمان تولید شد.
وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ کشورمان در بخش صنایع نظامی افزود: مردم کشورمان سال گذشته شاهد پرواز پرافتخار جنگنده صاعقه ساخت مشترک نیروی هوایی ارتش و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بودند و امسال نیز نسل جدید این هواپیمای جنگنده با قابلیت‌ها و امکانات بیشتر تولید شده است که به زودی تولید انبوه آن نیز آغاز خواهد شد.
هدایت همچنین اعلام کرد: در حوزه گشت دریایی نیز هواپیمای نظامی جدیدی ساخته شده است که بزودی در اختیار مرزبانان دریایی قرار خواهد گرفت. 

 

 

نظر وبلاگ:نظر خاصی نداریم

نظرات 7 + ارسال نظر
شاهین پنج‌شنبه 9 آبان 1387 ساعت 10:45 ب.ظ http://buqatir.tk

به نظر من اگه جنگنده نسل پنج تولید می کردن بهتر بود

نسل پنجم نیازمند دست یابی به سطحی از تکنولوژی است که بسیاری از کشور های جهان بخصوص اروپایی نیز به آن دست نیافته اند از اینرو این امر کمی دور از انتظار است.

شاهین جمعه 10 آبان 1387 ساعت 10:29 ب.ظ http://buqatir.tk

مگه جنگنده شفق جزو نسل پنج نیست ؟

نه شاهین عزیز.نسل پنج نیست.در حال حاضر روس ها نیز میگ ۳۵ خود را نسل پنج نمی نامند بلکه آن را دروازه ورود به نسل پنجم هواپیماها می دانند.

مهرداد شنبه 11 آبان 1387 ساعت 08:34 ق.ظ

نسل پنج!!!!!!!!! شما چقدر ساده اید.مگر به همین راحتیه!!!!!!!!!!!!!
این صاعقه هم حتما ۳ تا دم داره!!

فرنام شنبه 11 آبان 1387 ساعت 02:46 ب.ظ

خدا رحمت کنده خدا بیامرز را که این قدر اف ۴ و اف ۵ خرید که آقایون با جسداشون تا نصل بیستم صاعقه و شفق رو بسازند
ما هنوز نمی تونیم یک خودرو طراحی کنیم نه موتور نه بدنه و شاسی
کار طراحی هر وسیله ای دانشی دارد که در اختیار موسسات طراحی و دانشگاههای معتبر است زمانی می توان گفت صاحب دانش هستیم که در موسسات طراحی و دانشگاهها به این دانش برسیم نه چند تا سرهنگ که اصول نظامی خوندن (همون اک اپ اک )
من در یکی از موسسات طراحی نظامی بودم طرف مجله یو اس آرمی رو آورده بود و می گفت می خوام کپی این درست کنید ۴۰۰ نفر لیسانس و فوق لیسانس برق و مکانیک و متالوژی هم دور خودش جمع کرده بود .
یک نظامی فقط می تونه در زمینه فنون دفاعی و هجومی نظر بده خدا رو شکر جامعه ما دیگه دانش آموخته زیاد داره که به این شعار ها اعتنا نکنند
ایران خودرو یک بدنه خرید الان ۱۰ یا ۱۲ ساله نتونسته کاریش کنه مرتب چراغ و سپراشو عوض می کنه وقتی تونستیم موتور ملی سمند رو توی ایران طراحی کنیم وندیم یک موسسه طراحی در آلمان طراحی کنه بعد می تونیم ادعا کنیم
ما حتی حاضر نیستیم از پولمون درست استفاده کنیم و مثل کشور های دیگر راه رو درست بریم با با می خواید تولید کنید بدید موسسات طراحی در سراسر دنیا برای شما طراحی کنند طبق نیازتون بعد شما تولید کنید و استفاده کنید البته مثل ایران خودرو بدهیم خط تولید رو هم برامون طراحی کنند

[ بدون نام ] یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 02:41 ب.ظ

من واقعا سر در نمیارم
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو ؟دلمونو
اگه راست میگن اجازه بدن چند تا کارشناس فنی لااقل داخل کابین صاعقه رو ببینن .
رادارش که f5 هست . لابد موتورش هم روسی RD33 هست یا خواهد بود . حتما
فقط سایدوایندر شلیک میکنه و یکی دو تا بمب MK82 یا حداکثر بمب قاصد .
وقتی همسایه هامون دارن یوروفایتر تایفون میخرن یا F16 های مدرنیزه شده
ما دلمونو به چی خوش کنیم ؟

دوست خوب وبلاگ
متاسفانه (در حال حاضر)نیروی هوایی ما از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و قابلیت های صاعقه نیز(البته تاکنون)کم و بیش همان چیزی است که شما فرمودید.باید بپزیریم کشور های همسایه ما به سرعت در حال افزایش توان هوایی خود هستند.پاکستان در تلاش است با خرید میراژهای سری ۵ و اف ۱۶ های دست دوم آمریکا و تعداد قابل توجه ای جنگنده روسی ناوگان خود را تقویت نماید.از سوی دیگر ترکیه نیز به ارتقاءاف ۴ و اف ۱۶ های خود پرداخته البته با کمک اسرائیل و در آینده نزدیک اف ۳۵ را تحویل خواهد گرفت.عربستان نیز خرید های نجومی هوایی می کند بطوری که در آخرین خرید ۷۲ فروند یورو فایتر خرید نمود و دائما در حال ارتقاء ناوگان زهرآگین اف ۱۵ های خود می باشد.کشور های دیگر نظیر امارات و قطر و ... نیز که بماند.
مسئولین کشور ما نیز تلاش بسیاری برای خرید جنگنده می نمایند ولیکن با توجه به موقعیت و شرایط ما این تلاش ها اکثرا به نتیجه نمی رسد ولیکن خیلی هم نا امید نباشید!!
شاد و خندان

شاهین یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 09:11 ب.ظ http://buqatir.tk

لطفا یکی به من توضیح بده مگه شفق استیلت نیست پس چرا نمی تونه جزو نسل پنج باشه از لحاظ سرعت و ... هم فکر کنم یه موتور آردی33 برای یه جنگنده سبک مناسب باشه
به نظر من اگه شفق یه جنگنده در حد میگ 21 هم باشه ولی استیلت باشه می تونه نیروی هوایی رو سر پا نگه داره

شاهین عزیز بنا بر دلائلی به ما اجازه بده در مورد شفق بحث نکنیم زیرا نمی خواهیم افشا کننده خبر ها و شحرف هایی باشیم.
اما به طور کل خدمتتان عرض کنیم هواپیماهای نسل پنجم تنها خاصیت استیلت بودن را دارا نیستند بلکه آنها در واقع نقش یک پادگان هوایی متحرک را بازی می نمایند بگونه ای که در هنگام پرواز بوسیله رادار های بسیار قوی خود منطقه بسیار وسیعی را پوشش داده بگونه ای که تحرک کوچکترین اجسام را زیر نظر می گیرند .در آن واحد توانائی شناسایی تعداد زیادی هدف را در آسمان داشته و با استفاده از موشک های خود هدف را در مسافت بسیار زیاد شناسائی و نابود می نمایند بگونه ای که خود خلبان هدف نیز نداند از کجا ضربه خورده است.هواپیماهای نسل پنجم توسط ادوات و تجهیزاتی که بروی آنها نصب شده جنگ سیستمی به راه خواهند انداخت که... و چندین قابلیت دیگر.شما خود قضاوت کن زمانی که روس ها با ترس و لرز از طرح ایجاد جنگنده نسل پنجم حرف می زنند دیگر...
تلاش های نیروهای زحمت کش و متدین ایران زمین بر کسی پوشیده نیست و همین که ناوگان ما با وجود فشار های بسیار زیاد خارجی همچنان سرپاست و به فعالیت می پردازد شاهدی است بر این زحمات ولیکن بیان ادعا و مطالبی که دور از باور باشد بجزءبازخورد منفی مردم و ایجاد غرور کاذب چیز دیگری عاید ما نخواهد کرد.

وطن دوست دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 10:55 ق.ظ

اقا محمد میخام بگم زیا دبه اینا خوشبین نباش چرا که من خودم مجله صنایع هوایی سال۱۳۷۶رومیخوندم نوشته بود که رهبر از طراح اذرخش تقدیر کرد.بعدان نوشته بود که تولید انبوه اذرخش اغاز شده است دقت کنیدسال۱۳۷۶یعنی در این ۱۱ سال فقط تونستن ۱یا۲فروند تولید کنند حال برای ساخت چیزی در حدود۳۰۰فروند هواپیمای ماقبل تاریخ f5ببینید چند هزار سال زمان لازم خواهد بود البته اگر تا ان زمان چیزی از ایران وجهان باقی بماند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد