مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

هواپیمای آنتونوف 148با همکاری ایران و اوکراین ساخته می شود

رییس شرکت هواپیماسازی آنتونوف اوکراین گفت ایران به طور کامل در پروژه ساخت هواپیمای مسافربری دو موتوره موسوم به آن 148 مشارکت خواهد کرد . 
    
به گزارش فارس به نقل از اینترفاکس ، هواپیمای آن 148 یک هواپیمای مسافربری دو موتوره است که اوکراین طی دهه 1990 میلادی آن را طراحی کرده و نخستین فروند آن فوریه 2007 ساخته شده است .

دیمیترو کیوا رییس شرکت آنتونوف در این باره گفت: مذاکرات بین شرکت آنتونوف و سازمان ملی هوانوردی ایران متمرکز بر ساخت مشترک این هواپیما مناسب با توجه به شرایط آب و هوایی و جوی ایران بوده است .

به گفته وی ایران کاملا از ساخت مشترک هواپیما با اوکراین استقبال کرده و خواستار ادامه مذاکرات است .

کیوا افزود:تمایل ایران برای مشارکت در ساخت این هواپیما به نفع اوکراین نیز خواهد بود چرا که این کشور مشتری چندانی برای فروش هواپیماهای آنتونوف ندارد .

تا کنون 16 شرکتهای هواپیمایی روسی و اوکراینی و شرکت ملی هواپیمایی کوبا تمایل خود را برای خرید این هواپیما اعلام کرده اند . کوبا تا کنون سه فروند از این نوع هواپیما را سفارش داده ولی زمان دقیقی برای تحویل آنها اعلام نشده است .

بیش از 50 فروند هواپیمای آن 148 باید تا سال 2012 میلادی تحویل داده شود .

ایران پیش از این در ساخت آنتونوف 140 با روسیه و اوکراین همکاری داشته است . از 11 آنتونوف 140 تولیدی ، سه فروند آن در ایران فعالیت می کند .

قیمت فروش هر فروند آن 148 بین 18 تا 22 میلیون دلار خواهد بود .

نظرات 3 + ارسال نظر
فرنام شنبه 11 آبان 1387 ساعت 02:32 ب.ظ

جان مفت ایرانی هست هر کس می خواهد هواپیما تولید کند ما می خریم کشته از ما تکنولوژی از شما نبود جان مفت سران کشوری لشکری گرفته تا زن و بچه مردم نژاد آریایی داریم هیچ کسم توی کشور خودمون و توی دنیا جیکشم در نمیاد . از این آدما زیاد دادیم تا اسلحه ها و هواپیما های دیگران رو آزمایش کنیم
به آمریکا باج نمی دیم ولی به هر کشوری باج می دیم پول چند برابر هواپیما رو می دیم و پول تکنولوژی رو می دیم فقط روی ما آزمایش کنید ما هم می خوایم نقشی در پیشرفت علم و تکنولوژی داشته باشیم به افقانستان و عراق هم باج می دیم مهم اینه که به آمریکا باج نمی دیم

سجاد شنبه 11 آبان 1387 ساعت 09:01 ب.ظ

واقعا متاسفم انتونف رو هیچ کشوری به جز کوبا و ایران نمیخره ........ای شاه عزیز کجایی ببینی چی شده که انتونف رو به ایران به عنوان هواپیمای مدرن میفروشن ملت صداش در نمیاد افسوس......

وطن دوست دوشنبه 13 آبان 1387 ساعت 10:45 ق.ظ

ببینید چه هواپیمای اشغالیه که میخان بدن دست ایران باید به وزیر راه گفت که توخودت شهامت سوار شدن تواین ابوگراضه راداری.نمیدونم این دولت کی میخاد به این دیوانگی پایان بده حتی خود روسیه واوکراین وچین هم از هواپیمای غربی استفاده میکنند اونوقت ایرانیه بدبخت...فقط متونم بگم متااااسسسسسسسففففففم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد