مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

ناسا در زمینه گردشگری فضایی با شرکت انگلیسی همکاری می کند

سازمان فضایی امریکا،‌ ناسا، برای ساخت یک روبات که قابلیت حرکت در سطح کره ماه را دارد،‌ با یک شرکت انگلیسی قرارداد امضا کرد. تا کنون این سازمان فضایی امریکا بود که از شرکتها برای ساخت قطعات و تجهیزات لازم برای برنامه های فضایی خود دعوت به همکاری می کرد اما همکاری ناسا با شرکتهای دیگر این بار در مسیری متفاوت شکل گرفته و یک شرکت انگلیسی فعال در زمینه گردشگری فضایی از ناسا ساخت یک روبات قابل جابجایی در سطح کره ماه را درخواست کرده است.

در حالیکه چهل سال از فتح کره ماه توسط ستاره شناسان سازمان فضایی امریکا می گذرد،‌ مسئولان سازمان فضایی امریکا روز جمعه اعلام کردند برای اجرای برنامه های فضایی شرکت انگلیسی اودیسه مون Odyssey Moon،‌ مستقر در جزیره مان Man،‌ که در زمینه توسعه گردشگری در کره ماه فعالیت می کند،‌ به توافق رسیده اند و قرار است برای این شرکت قطعات یک روبات با قابلیت جابجایی در سطح کره ماه را بسازند. پت ووردن، مدیر مرکز تحقیقاتی ناسا،‌ به تازگی اعلام کرد امضای قرارداد همکاری با این شرکت انگلیسی یک اقدام منطقی در توسعه فعالیتهای سازمان فضایی امریکا به شمار می رود. وی خاطر نشان کرد ساخت تجهیزات علمی، تحقیقاتی و اکتشافی لازم برای ناسا در کره ماه، با برنامه هایی که این سازمان پیش از این برای ساخت ماهواره های خصوصی اغاز کرده است، ارتباط تنگاتنگ دارد.

شرکت انگلیسی اودیسه مون که چهار سال پیش فعالیت خود را اغاز کرد یکی از شرکتهایی است که برای کسب جایزه سی میلیون دلاری "ایکس پرایز" که بخشی از هزینه های ان از طرف شرکت عظیم اینترنتی گوگل تامین می شود، با دیگر شرکتها رقابت می کند. این شرکت در سال دو هزار و هفت از دیگر شرکتهای غیر دولتی خواست برای باز کردن کره ماه به روی گردشگران تلاش کنند.رامین خادم، مدیر شرکت انگلیسی اودیسی مون، در مراسمی که به منظور معرفی این طرح به عموم برگزار شده بود، اعلام کرد مردم هنوز به ظرفیتهایی که در کره ماه نهفته است، فکر نکرده اند. وی افزود کره ماه را می توان به منزله هشتمین قاره قلمداد کرد بنابراین ما باید به شیوه ای کاملا مسئولانه از ان بهره برداری کنیم. ما تلاش میکنیم جایزه گوگل را از ان خود کنیم و اگر موفق به اینکار شویم کار بزرگی انجام داده ایم. وی تاکید کرد در هر صورت ما به کره ماه خواهیم رفت.

لاری پیج و سرگی برین ، موسسان گوگل، پل آلن موسس مشترک میکروسافت، و همچنین جف بیزوس موسس شرکت اینترنتی و یارانه ای آمازون، نیز در تامین مبلغ جایزه یادشده مشارکت می کنند.جای هانیکات، رئیس جدید شرکت اودیسه مون، اعلام کرد بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در برنامه های اکتشافی در ماه ایفا کند.خبرگزاری فرانسه از سانفرانسیسکو گزارش داد شرکت اودیسه مون در نظر دارد از کره ماه به عنوان پایگاهی برای تولید انرژی و همچنین اکتشافات جدید فضایی استفاده کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد