مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

مجله هوایی

در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند هرچه بیشتراوج بگیری کوچکتر دیده می شوید

خبر خوش نظامی

دوستان خوب با تلاش شبانه روزی و دلسوزانه پرسنل و تکنسین های نیروی هوایی کشورمان بوم سوخترسانی بروی دومین بوئینگ ۷۴۷ سوخترسان کشورمان نصب شد .بنا بر اخبار این عملیات با دستور اکید و فوری ریاست نیروی هوایی کشورمان مبنی بر آماده سازی پنج فروند هواپیمای سوخترسان در زمان بسیار کوتاهی به منظور بالابردن آمادگی این نیرو صورت می پذیرد .در حال حاضر یک فروند ۷۰۷ و دو فروند ۷۴۷ سوخترسان نیروی هوایی آماده خدمت می باشند.در ادامه عکس هایی از این ۷۴۷ تازه آماده شده  بهمراه عکس هایی از دو سوخترسان دیگر کشورمان  تقدیمتان می گردد.به امید روزی که تمامی سوخترسان های کشورمان شرایط و آمادگی خدمت را داشته باشند. 

تصویر 

 

تصویر 

 

تصویر 

 

تصویر  

 

تصویر 

 

تصویر 

 

و اما  

تصویر 

 

ایران و ایرانی همواره جاودان

ابراز تمایل ایران برای خرید آنتونف ۱۴۸

 شرکت هواپیماسازی انتونوف روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد ایران به دنبال خرید هواپیماهای انتونوف-148 و نیز راه اندازی خط تولید انبوه انها در داخل کشور است.
اداره امور مطبوعاتی شرکت انتونوف روسیه این مطلب را بعد از نمایش هواپیماهای ساخت این شرکت در نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در جزیره کیش اعلام کرد.
خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از دمیتری کیوا، مدیر کل شرکت انتونوف روسیه گفت "ایران علاقمند به خرید هواپیماهای انتونوف-148 و راه اندازی خط تولید انها است ، به شرطی که روسیه و اوکراین همکاری های وسیعی را با این کشور داشته باشند."
وی افزود: "در زمان طراحی هواپیما، ما به این نکته توجه داشتیم که این هواپیما در شرایط دشوار از قبیل ارتفاعات بالا و اب و هوای گرم نیز قادر به فعالیت باشد و بتواند از عهده پرواز بر فراز کوهها و فرود در باندهای غیراماده بر اید."
وی در ادامه افزود "ما همه این موارد را دوباره با همکاران ایرانی خود بررسی خواهیم کرد."
هواپیمای انتونوف-148، نسل جدیدی از هواپیمای منطقه ای است که شرکت انتونوف با همکاری دویست و چهل شرکت صنعتی از چهارده کشور جهان تولید کرده است. مدل اولیه این هواپیما که برای هشتاد و پنج نفر طراحی شده است، در فوریه سال دو هزار و هفت، ازمایشها را با موفقیت پشت سر گذاشت.

air force one به روایت تصویر

جیمی کارتر در حال سوار شدن به هواپیما.مدخل ورودی کابین

رونالد ریگان در حال سوار شدن به هواپیما.مدخل ورودی کابین

در حال فرود

در حال فرود

نمایی از دفتر کار جورج بوش

نمایی از دفتر کار جورج بوش

تصویری زیبا از هواپیمای حامل جرج بوش در حال فرود

تصویری زیبا از هواپیمای حامل جرج بوش در حال فرود

نمایی دیگر از نمونه های قدیمی تر

نمایی دیگر از نمونه های قدیمی تر

نمایی داخلی از مدل های قدیمی تر که هم اکنون در موزه هوایی نگاهداری میگردد.

نمایی داخلی از مدل های قدیمی تر که هم اکنون در موزه هوایی نگاهداری میگردد.

نمای بیرونی از هواپیما در حال پرواز برفراز کوهستان

نمای بیرونی از هواپیما در حال پرواز برفراز کوهستان

دفتر کار بوش

دفتر کار بوش

نمایی دیگر از دفتر کار جیمی کارتر

نمایی دیگر از دفتر کار رونالد ریگان

نمایی دیگر از اتاق کنفرانس

نمایی دیگر از اتاق کنفرانس

کارتر در کابین هواپیما

ریگان در کابین خلبان هواپیما

نمایی از دفتر کار کاتر

نمایی از دفتر کار ریگان

جیمی کارتر در اتاق کنفرانس

رونالد ریگان در اتاق کنفرانس

بازی گلف همراهان رییس جمهور در آسمان!

بازی گلف همراهان رییس جمهور در آسمان!

تیم خبرنگاران همراه رییس جمهور آمریکا در حال استراحت

تیم خبرنگاران همراه رییس جمهور آمریکا در حال استراحت

نمایی دیگر از دفتر کار جرج بوش

نمایی دیگر از دفتر کار جرج بوش

جورج بوش در دفترکار خود در آسمان

جورج بوش در دفترکار خود در آسمان

منبع:http://links.p30download.com/archives/11713.php

واکنش های اولیه به احداث پایگاه جدید دریایی ایران در بندر جاسک

 اعلام ایجاد پایگاه جدید دریایی ایران در تنگه هرمز از سوی ایران، توجه برخی رسانه های جهان را به خود جلب کرد.
به گزارش عصرایران ، روزنامه های نیویورک تایمز آمریکا و گاردین انگلیس از جمله رسانه هایی بودند که این اقدام ایران را مورد توجه قرار دادند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار خبر احداث پایگاه دریایی جدید ایران در تنگه هرمز ، این اقدام ایران را بیشتر اقدامی در راستای مقابله با حمله احتمالی ایالات متحده به ایران ارزیابی کرد و از ارایه تحلیل بیشتر بر آن خودداری کرد.

اما روزنامه انگلیسی گاردین توجه بیشتری به موضوع نشان داده است و با چاپ گزارشی درباره احداث پایگاه جدید دریایی ایران ، این اقدام ایران را از جنبه مزایای استراتژیک با کارشناسان امور نظامی بریتانیا به گفت و گو گذاشته است.

گاردین با انتشار نظرات "جیسون آلدرویک" کارشناس امور دریایی در مرکزبین المللی مطالعات استراتژیک در بریتانیا،موقعیت جغرافیایی و استراتژیک جاسک را از نظر این کارشناس بریتانیایی مورد بررسی قرار داده است.

از نظر آلدرویک موقعیت استراتژیک جاسک به لحاظ اشراف بیشتر بر دریای عمان از بندر عباس بهتر است.وی در این باره به گاردین می گوید:"موقعیت این بندر به لحاظ دست رسی آسان تر به آب های آزاد و نزدیکی به اقیانوس هند برای فرماندهان نظامی بسیار بهتر است.اما سؤال مهم این است که آنها (ایرانی ها)قصد دارند چه تجهیزات یا نیروهای خود را در این پایگاه جدید مستقر سازند که تا این لحظه اطلاعی از این امر نیست و اطلاع از این مورد در ارزیابی موقعیت و اهداف تاسیس چنین پایگاهی مهم است.مثلا ممکن است ایران این پایگاه را مرکز تجمع و استقرار زیردریایی های خود قرار دهد."

گاردین در ادامه نظرات "لی ویلت"یک کارشناس دریایی دیگر بریتانیا در این زمینه را نقل می کند و به نقل از وی می نویسد:"شاید تنها هدف ایران از اعلام رسمی این مطلب صرفا اعلام آن باشد. به عبارت دیگر یک نگاه بدبینانه می گوید ایران یک کشور نفتی است و بر تنگه هرمز تسلط دارد.هر وقت آنها مطلبی از تنگه هرمز و یا خلیج فارس و موارد مشابه به زبان می آورند قیمت نفت کمی جابه جا می شود و افزایش می یابد.حالا هم با توجه به کاهش قیمت نفت شاید آنها می خواهند به وسیله این سخنان کمی قیمت نفت را بالا ببرند."

کاموف به ایران می آید

 

 مجید هدایت مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع که در نمایشگاه هوایی کیش سخن می‌گفت با اشاره به انجام فعالیتهای گسترده در راستای طراحی و تولید انواع هواپیما و بالگرد در کشور گفت: ما شرکت کاموف روسیه را برای طراحی مشترک و تولید انبوه یکی از ارزنده‌ترین بالگردهای نیمه سنگین به عنوان شریک انتخاب کرده‌ایم.
وی افزود: در چارچوب این قرارداد همکاری بیش از 50 فروند بالگردهای تجاری کاموف مدل‌هایی چون 32 در طراحی جدید و غیرنظامی، در ایران تولید خواهد شد.
هدایت همچنین از ایجاد یک جهش بزرگ هوانوردی در کشور خبر داد و گفت: در 10 سال آینده تامین حداقل 20 هزار صندلی هواپیمای مسافربری جت میان برد از طریق طراحی و ساخت انبوه هواپیماهای باریک پیکر در کشور محقق می شود.
به گفته مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، براساس برنامه‌ریزی ها و توافقات انجام شده با وزارت راه و ترابری، طی سه سال آینده 30 فروند از هواپیمای ایران 140 برای بهره گیری در مسیرهای کوتاه پروازی داخل کشور تحویل ناوگان هوایی خواهد شد.

نقش ویرانگر زیردریایی‌های ایران را نباید نادیده گرفت

 

مرحله پایانی رزمایش دریایی پیامبر اعظم(ص)

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه گزارش موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن درباره جنگ نامتقارن دریایی ایران آمده است: توانمندی‌های نیروهای دریایی نامتعارف ایران از شش بخش کشتی های سطحی، زیردریایی های متعارف و بسیار کوچک، موشک ها و راکت‌ها، مین‌های دریایی، هوابرد و دیگر صنایع نظامی تشکیل می شوند.

* کشتی های سطحی

هرچند که توپخانه ساحلی دوربرد و موشک های ضدکشتی ایران می تواند سطوحی از امنیت بخشهای مهم خلیج فارس را تأمین کند، کشتی‌های سطحی برای کنترل واقعی این منطقه ضروری است. ایران برای رسیدن به این منظور، قایق های کوچک و متوسط تندرو را طی دهه گذشته تولید یا تهیه کرده است تا برای عملیات احتمالی در خلیج فارس و دریای عمان آماده باشند. نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از این قایق ها استفاده می کنند.
قایق های سپاه از جمله طارق، ذوالقدر، ذوالجناح و یا گشتی بهمن می توانند سامانه پرتاب اژدر و موشک را حمل کنند و قابلیت استفاده در مأموریت های مین گذاری را در خط سیر کشتی های خلیج فارس دارا هستند، همچنین قایق های تندرو آذرخش و ذوالفقار 2 موشک ضدکشتی را حمل می کند.
نیروی دریایی سپاه نیز از تله راداری کنترل از راه دور یا قایق های مملو از مواد منفجره برای منحرف کردن عملیات دفاعی دشمن یا حمله به کشتی های آنها استفاده می کند.
جدیدترین قایق های ناوگان نیروی دریایی سپاه شامل قسمت های دور از دیدرس می شود. هر دو این قایق ها اژدرهای 324 میلیمتری را حمل می کنند در حالی که قایق قبلی می توانند فقط 2 موشک کوثر را حمل کند. این قایق ها طی رزمایش های اخیر نیروی دریایی ایران بسیار فعال بودند و گزارش ها حاکی از آن است که ایران شمار بیشتری از این قایق ها را در دست ساخت دارد.
ایران همچنین تعدادی زیردریایی کوچک در اختیار دارد که گفته می‌شود به اژدر کوتاه برد 324 میلیمتری مجهز هستند.
کشتی های تندرو ایرانی موسوم به تندر نیروی دریایی سپاه تنها امکان توانمندی متعارف را در مقایسه با موارد مختلف تجهیزات متعارف نیروی دریایی ارتش می دهد و چند محافظ عملیاتی و تعداد 6 قایق موشک انداز در کاروان خود دارد. هر یک از این کشتی ها نیز با وزن تقریبی 200 تن و سرعت 35 گره دریایی مجهز به پرتابگرهای دوگانه موشک های دریایی هستند.

* زیردریایی ها و اژدرها

زیردریایی کوچک غدیر ساخت ایران است و می تواند اژدرهای 533 میلیمتری را حمله کند. همچنین زیردریایی های ساحلی نهنگ که هر دو آنها هم اکنون در نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش ایران وجود دارند ظاهراً برای عملیات در خلیج فارس استفاده خواهند شد.
این زیردریایی ها احتمالاً برای مین گذاری، عملیات ویژه و حملات ضدکشتی به کار می روند و بیانگر تلاش ایرانیان برای توسعه توانمندی رزمی در زیر دریا محسوب می شوند. علاوه بر این، نیروی دریایی سپاه یک شبکه پیچیده از دوربین های ویدئویی دوربرد برای روز و شب در محل های مختلف امتداد خط ساحلی نصب کرده است تا نفوذ مخفیانه را ردیابی کند و شاید حتی اطلاعات هدف مورد نظر را به زیردریایی های مورد استفاده در ارتباطات زیرآبی که توسط صنایع الکترونیک ایران توسعه یافته اند، منتقل کند.
آب برعکس هوا یک رسانای نامناسب به شمار می رود که جریان انتقال صدا را به آسانی بر هم می زند. نیروی دریایی آمریکا از انواع ابزارها برای ردیابی زیردریایی ها برخوردار است اما آب های کم عمق ساحلی و صداهای بالا عملکرد دستگاه ها را با مشکل مواجه می کند و کار ردیابی، مکان یابی و تشخیص زیردریایی ها را بسیار مشکل می سازد.
دما و شوری آب شاید ردیابی زیردریایی ها را در مناطق خاص تسهیل کند. شوری بیش از حد آب بر انتقال موج صدا تأثیر می گذارد و هر چه شوری آب بیشتر باشد امواج صدا سریعتر منتقل می شوند. بنابراین، ترکیب دمای بالا و شوری آب در یافتن راهکار برای خلیج فارس می تواند ردیابی را برای کشتی مستقر در سطح آسانتر کند.
ایران همچنین در حال آزمایش زیردریایی های بسیار کوچک سازگار با رطوبت است که به خدمه کاملاً آموزش دیده و باانگیزه نیاز دارد. این زیردریایی های کوچک نه تنها قابلیت عملیاتی بهتری را نسبت به کشتی های بزرگ دارا هستند بلکه همچنین می توانند به دکل های بدنه قایق های تیپ نهنگ برای عملیات دوربرد نصب شوند. ایران همچنین از اژدرهای دارای خدمه استفاده می کند.
حتی کشتی های به ظاهر تجاری یا مسافرتی می توانند زیر سطح آب حفره ها و تأسیساتی برای ارسال و تجدید قوای زیردریایی های کوچک داشته باشند. این ترتیبات برای عملیات راهبردی دوربرد در دریای عمان و دریای عربی مناسب است و مشابه این اقدام توسط نیروی دریایی ایتالیا در جنگ جهانی دوم در آبهای مدیترانه به کار رفت.
ایران در سالهای اخیر توانمندی خود را در بخش اژدرها بسیار توسعه داده است و گفته می شود که خط تولید دست کم 2 نوع از اژدرهای داخلی 533 و 324 میلیمتری را آغاز کرده است. اژدرهای ایرانی تا 20 کیلومتر را هدف قرار می دهند. ایران همچنین اعلام کرده است که یک اژدر ویژه برای هدف قرار دادن زیردریایی و کشتی های روی سطح آب در تنگه هرمز طراحی کرده است و گفته می شود که در اختیار نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سپاه است. همچنین حوت نیز یک اژدر موشکی با سرعت بالاست که 360 کیلومتر در ساعت سرعت دارد. تسلط و برتری ایران با چنین سیستمی می تواند به منزله تغییر روند بازی در خلیج فارس باشد.

ادامه مطلب ...

چهارمین نمایشگاه بین المللی هوایی خلیج فارس ایران

چهارمین نمایشگاه بین المللی هوایی خلیج فارس ایران   

به دنبال برگزاری موفقیت آمیز سه نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در جزیره کیش در سالهای 1381 ، 1383 و 1385، سازمان منطقه آزاد کیش  چهارمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران را با هدف ارائه توانمندیهای صنایع هوایی ، هوانوردی و هوافضایی جمهوری اسلامی ایران و معرفی آخرین دستاوردها و فناوریهای مربوط در سطح بین المللی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری از امروز در این جزیره برگزار نموده است..

برگزاری سه نمایشگاه گذشته با استقبال بی نظیر بازرگانان، متخصصان، محققان و خبرنگاران داخلی و  (تا حدودی ) بین المللی مواجه شد. در این نمایشگاه واحدهای تولیدی، تجاری و تحقیقاتی داخلی همراه با شرکت کنندگان خارجی آخرین دستاوردها، تجهیزات و قطعات مختلف صنایع هوایی و خدمات مرتبط را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. این نمایشگاهها توانستند موقعیت مناسبی را برای مذاکره و تعامل عرضه کنندگان و خریداران فراهم آورند.

بی شک چهارمین نمایشگاه نیز نقش بسزایی در گسترش گفتگوها و بسط مناسبات تجاری تولید کنندگان و بازرگانان داخلی با یکدیگر و با طرف های خارجی آنها ایفا خواهد نمود. 

در پایان با آرزوی موفقیت برپایی این نمایشگاه و تاثیر مثبت بر صنعت هوافضای کشور عزیزمان ایران از همه دوستان عزیز وبلاگ که از این نمایشگاه دیدن می کنند تقاضا داریم عکس هایی را که از نمایشگاه تهیه می نمایند برای وبلاگ فرستاده تا به اسم خود این عزیزان در وبلاگ قرار دهیم. 

سپاسگزاریم.

 

هواپیمای "آن-148" در کیش بر زمین نشست

نووستی: هواپیمای منطقه ای "آن-148" روز دوشنبه در فرودگاه جزیره کیش واقع در خلیج فارس بر زمین نشست.

به گزارش «ریا نووستی» این هواپیما قرار است که از روز سه شنبه در نمایشگاه Iran Kish AirShow-2008 شرکت کند.

این هواپیمای "توربو پروپی"می تواند کمبود مشهود در هواپیمایی غیر نظامی ایران را پر کند. ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979  به خاطر مسائل سیاسی امکان خرید تجهیزات هوایی از آمریکا را نداشته و به همین دلیل مدت هاست که هواپیماهای شوروی سابق و سپس روسیه و اوکراین را تهیه می کند که در نمایشگاه مذکور توسط کمپانی هوایی "آنتونوف" همراه با کمپانی لیزینگی "ایلوشین فینانس اند کو" نمونه ای از آن به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

به غیر از این کمپانی "ایلوشین فینانس" مذاکرات جدیدی را با سفارش دهندگان ایران درباره صدور و فروش مجوز تولید هواپیماهای میانبرد منطقه ای "توپولف-204-100" را انجام می دهد. در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات ایران می تواند که از سال 2011 کار مونتاژ این هواپیما را در کشور تحت مجوز آغاز و چهار سال بعد از آن تولید آن را دایر سازد.

کمپانی "ایلوشین فینانس" پیش از این قرار داد صدور پنج فروند "توپولف-204-100" به کمپانی Iran Air Tour را امضا کرده است.

بنا به ارزیابی های انجام شده نیاز ایران به هواپیماهای توپولف-204 در حدود 100 فروند است.

این هواپیماها که در سال 1995 مجوز گرفته گنجایشی برابر با 210 مسافر را دارد.

عکس و خبر(درهم)

استقبال گرم از EP-CPO در Budapest به خاطر اولین پرواز از Minsk

تصویر
http://www.myaviation.net/search/photo_search.php?id=00749593


 
ایرباس 300-600 به رنگ المپیک ولی با علامت ثبت ایرانی EP-IBD قبل از تحویل به ایران ایر - سال 2005
تصویر
http://www.airliners.net/photo/Olympic/Airbus-A300B4-605R/0791485/M

تصویر فرود اضطراری ایرباس 300 ماهان با دو چرخ شکسته در آلمان (سال 2005)
EP-MHG
تصویر

http://www.airliners.net/photo/Mahan-Air/Airbus-A300B4-203/0940893/M

منبع عکس ها:http://www.Gartal.com(عشق پرواز عزیز) 
اما خبر ها: 
خبر اول اینکه گویا پرواز های هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ فارس ایر بدلیل اعتصاب کروی پرواز این هواپیما که تابعیت غیر ایرانی دارند برای مدت نامعلومی کنسل گردیده است. 
خبر دوم اینکه شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه در آینده نزدیک شرکت ماهان ایر تعدادی هواپیمای ایرباس دست دوم از شرکت لوفتانزا خریداری خواهد نمود. 

گزارش دیدار وزیر راه با خلبانان هما

حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری در جمع خلبانان هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به آنان وعده داد که جایگاه خلبانان این شرکت هواپیمایی را ارتقا دهد.
به گزارش ایرنا، "حمید بهبهانی" امروز یکشنبه با حضور در جمع خلبانان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقای جایگاه وزارت راه و ترابری از اولویت های کاری من محسوب می شود که در صورت تحقق آن، تمام جایگاه زیرمجموعه‌های این وزارتخانه از جمله خلبانان نیز ارتقا خواهد یافت.

وی سپس به مهارت خلبانان ایرانی اشاره کرد و گفت: مشکلات و مسایل فراروی این قشر از جامعه را مورد بررسی قرار خواهم داد و به طور قطع با مشخص شدن منابع جدید مالی، این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

بهبهانی با تاکید بر جایگاه ویژه شبکه هوایی در بین سایر شقوق حمل و نقل کشور اظهار داشت: آمار تلفات جاده‌ای کشور سالانه حدود 30 هزار نفر است که اگر چنین تلفاتی در بخش هوایی رخ دهد، شاهد عکس العمل های شدیدی خواهیم بود.

وزیر راه و ترابری در ادامه افزود: چنین حساسیتی در بخش هوایی نشان از جایگاه ویژه این بخش در بین سایر شقوق حمل و نقل دارد که باید برای برطرف ساختن مشکلات بخش هوایی بیش از گذشته تلاش کرد.

بهبهانی سپس خطاب به خلبانان گفت: هم اکنون خوشبختانه شخص رییس جمهوری و مسئولان وزارت راه و ترابری ، مسایل و مباحث مربوط به حمل و نقل را می‌شناسند و این امر برای مرتفع ساختن مشکلات بخش حمل و نقل کشور جای امیدواری است.

وی در ادامه به بازدیدهای سرزده خود از فرودگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود شش بار از فرودگاه امام بازدید و جلسات مختلفی با مسئولان آن برگزار کردم ، اما متاسفانه هنوز نتیجه مثبتی در پی نداشته است .

بهبهانی سپس تصریح کرد: حدود پنج سال است که فرودگاه امام ( ره ) راه‌اندازی شده است ، اما بسیاری از مسایل آن هنوز پاسخگوی نیاز مردم نیست. وقتی دو پرواز با هم همزمان انجام می‌شود، مسافران با مسایل بسیاری روبه رو می‌شوند.

وزیر راه و ترابری ادامه داد: فرودگاه امام خمینی (ره) از چند مدیریت مختلف تشکیل شده است که تقاضای من از مسئولین فرودگاه امام این است که رفاقت را حاکم بر رفع مشکلات این فرودگاه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، در ادامه این نشست، کاپیتان "محمد مهدی غضنفری" از خلبانان پیشکسوت هما به نمایندگی از سایر خلبانان به بیان مشکلات و مسایل فراروی این قشر از جامعه پرداخت.

وی گفت: انعکاس حوادث هوایی در رسانه‌ها، امری حیثیتی است که دولت ها را مجبور ساخته تا مشکلات خطوط هوایی داخلی را پیگیری کنند.
غضنفری افزود: در حال حاضر خلبانان هما با وجود تحریم و فرسودگی ناوگان، امنیت پروازها را حفظ می کنند.

این خلبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در چند سال گذشته افزایش هزینه‌ های زندگی و مشکلات اقتصادی، خلبانان را واداشته است تا مطالبات خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه با خلبانان هما متناسب با جایگاه شغلی آنان برخورد نمی‌شود، گفت: براساس آمار "ایکائو" حدود 78 درصد حوادث هوایی در جهان ارتباط مستقیم بین روابط انسانی با تجهیزات دارد . بنابراین کشورهای جهان برای خلبانان هواپیماهای مسافری جایگاه ویژه‌ای تعریف کرده‌اند.

غضنفری سپس افزود: وقتی که جان چند صد نفر از مسافران بر دوش خلبانان سنگینی می‌کند ، مصلحت نیست که این افراد همانند سایر اعضای جامعه مورد ارزیابی شغلی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: هم اکنون سایر شرکت های هواپیمایی داخلی به خلبانان خود سه برابر حقوق خلبانان هما، حقوق پرداخت می‌کنند. شرایط در هما به گونه‌ای است که برای جلوگیری از خروج خلبانان از این شرکت، تعهدات سنگینی از آنان اخذ می‌شود.

این خلبان پیشکسوت شرکت هما در پایان گفت: ادامه وضعیت موجود برای خلبانان به صلاح نیست و ضروری است برای حفظ سلامت و ایمنی پروازها و برون رفت از این مشکلات، اقدامات چند فوریتی انجام شود.


وزیر راه و ترابری با بیان اینکه توسعه "تجهیزات و مدیریت "دو عامل مهم برای ارتقای عملکرد و کارایی فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره ) است، گفت: برای تحقق این موضوع ، برنامه داریم و اقدامات خوبی هم شده است.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر حمید بهبهانی در نشستی با خلبانان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) با اشاره به جایگاه و قابلیت های خلبانان ،کمک خلبانان و مهندسان پرواز کشورمان در جهان افزود: باید شرایط اموزش جوانان
بااستعداد و علاقه مند به این شغل در کشور فراهم و این جایگاه تقویت و حفظ شود.
وی از تلاش خلبانان در 30 سال اخیر قدردانی کرد و گفت : خلبانان نخستین گروهی بودند که مدیریت کار را پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست گرفتند و موفق شدند بدون کمک نیروهای خارجی ، امور ناوگان هوایی را به بهترین شکل
اداره کنند.
بهبهانی ، ارتقای جایگاه خلبانان ،کمک خلبانان و مهندسان پرواز را وظیفه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و وزارت راه دانست و افزود: برای ارتقای شرایط شغلی خلبانان ، کمک خلبانان و مهندسان پرواز با مدیر عامل این شرکت برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
وزیر راه گفت : تلاش می کنم جایگاه وزارتخانه را ارتقا دهم که در صورت تحقق ان ، شاهد ارتقای تمام بخش های ان خواهیم بود.
وی سرکشی به بخش های مختلف وزارتخانه و طرح های عمرانی را مهمترین برنامه وزارتی خود بیان کرد و افزود : هفته ای دو روز ، از حدود هزار و پانصد کیلومتر راه بازدید می کنم.
بهبهانی با تاکید بر اینکه در روند اجرای تمام طرح ها ، قرار دارم ، گفت : این مسئله سبب تقویت روحیه کار و تلاش در پیمانکاران و مشاوران می شود.


مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ( هما ) با بیان اهمیت حمل و نقل هوایی
در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور گفت : با وجود اینکه بخش خصوصی در این بخش سرمایه گذاری می کند، توسعه فرودگاهها در همه کشورها مورد توجه و حمایت دولت قرار دارد .
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سعید حسامی امروز در نشست خلبانان ، کمک خلبانان و مهندسان پرواز با وزیر راه و ترابری افزود: اگرچه سهم حمل و نقل هوایی حدود سه درصد حمل و نقل در کشور است ، اما نقش سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه زیر ساخت های این بخش در توسعه اقتصادی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست.
مدیر عامل هما افزود: توسعه صنعت هوایی در رونق بازارهای اقتصادی تاثیر قابل توجهی دارد و برای حفظ بازارهای خود در منطقه باید با سرمایه گذاری و حمایت دولت این بازارها را حفظ کنیم.
حسامی گفت : کشورهای همسایه یه ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس با سرمایه گذاری و توسعه صنعت هوایی برای کسب بازارهای ما تلاش می کنند و ما هم باید
برای رونق و شکوفایی این صنعت و حضور بیشتر در بازارهای منطقه ای و بین المللی
برنامه ریزی و از سرمایه گذاری ها حمایت کنیم.